Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

garantie

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 03 feb 2009 14:15

Weet bijna zeker dat Vos ook Cervelo via Veltec heeft, een ex-vertegenwoordiger heeft dat tegen mij volmondig toegegeven.
Zo al het andere dat Veltec in het programma heeft wordt gewoon geleverd. Het is alleen jammer dat ze zg. open en eerlijk communiceren maar gewoon niet rechtstreeks zeggen dat Vos wel eens (overjarige) fietsen bij ze koopt.
Overigens gebeurd hetzelfde met Pinarello, sommige (overjarige) komen gewoon van cardsport en de rest via parralel import

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 03 feb 2009 14:26

Erg prettig dat Veltec nu heeft opgehelderd hoe het zit met fabrieksgarantie als je een Cervelo bij Vos koopt. Geen enkel probleem dus!
Toch wel bijzonder dat enkele insinuaties over problemen met garantie bij Vos van andere Cervelo dealers op dit forum komen. Dat is dus gewoon onjuist, en als we het toch over dubbele agenda's hebben...

devoorzitter
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24

devoorzitter 03 feb 2009 14:28

Het is mij nog niet helemaal duidelijk, dus toch nog een concreet vraagje aan Veltec: ik begrijp dat vos geen officieel cervelo-dealer is, maar verkopen jullie nou wel cervelo's aan vos of niet?
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

custom
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 feb 2009 12:45

custom 03 feb 2009 14:30

Dat ze bij Veltec vandaan weet ik ook bijna wel zeker. Dat ze het niet openlijk toegeven begrijp ik wel want er zijn dan echte dealers die daar behoorlijk van balen en die zien hun omzet afnemen en willen liever niet dat Veltec aan Vos levert. Zelf zie je dealers niet met prijzen stunten. Staat zeker in de voorwaarden.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 03 feb 2009 14:32

devoorzitter schreef:Het is mij nog niet helemaal duidelijk, dus toch nog een concreet vraagje aan Veltec: ik begrijp dat vos geen officieel cervelo-dealer is, maar verkopen jullie nou wel cervelo's aan vos of niet?


En daar aan toegevoegd ik koop bij de winkelier in dit geval Vos....dus als ik garantie heb verhaal ik die bij Vos. En wat Vos dan zelf doet is zijn zaak maar ik heb garantie en een overeenkomst met Vos!
YFood !!!

riherm1
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:28

riherm1 03 feb 2009 15:05

Veltec bedankt!,
mijn vraag is beantwoord.

De levenslange Cervelo garantie geldt ook voor frames gekocht bij Vos, ook al staat die niet in jullie lijstje met authorized dealers.

(waar Vos die frames dan precies vandaan haalt is dan niet meer zo interessant)

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 03 feb 2009 16:44

M..... tweewielers in Arnhem-zuid (geen Pina dealer)heeft onlangs 20 Pina's FP3 ingekocht uit Duitsland en bied deze dan ook enkele 100,- scherper aan dan Salden en Vos .
Ga je de Grens over (D) betaal je 2199,- voor een Ultegra SL.. Uiteraard heeft dit niet met Cervelo te maken, maar het zal mij niets verbazen dat deze ook uit Duitsland worden betrokken.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

floepert99
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 apr 2008 02:05

floepert99 03 feb 2009 17:04

custom schreef:Zelf zie je dealers niet met prijzen stunten. Staat zeker in de voorwaarden.

Een officiele dealer zal in een merk investeren door trainingen, reclame, service, aankoop begeleiding enz. Dat ie daarom de adviesprijs hanteert lijkt me heel redelijk.

csteenbe schreef:En daar aan toegevoegd ik koop bij de winkelier in dit geval Vos....dus als ik garantie heb verhaal ik die bij Vos. En wat Vos dan zelf doet is zijn zaak maar ik heb garantie en een overeenkomst met Vos!


Er zit een redelijk verschil in recht hebben op garantie en daadwerkelijk garantie krijgen...


Wel apart dat als een importeur/fabrikant adviesprijzen afdwingt iedereen over kartelvorming spreekt, is er eens sprake van een vrije markt is het ook weer niet goed :-)
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 03 feb 2009 17:19

Floepert99 schreef: Er zit een redelijk verschil in recht hebben op garantie en daadwerkelijk garantie krijgen...
Helaas is dat altijd zo....waar en hoe je koopt maakt niet altijd iets uit, bij twijfel is de koper altijd het haasje...
YFood !!!

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 03 feb 2009 17:35

Floepert99 schreef:
csteenbe schreef:En daar aan toegevoegd ik koop bij de winkelier in dit geval Vos....dus als ik garantie heb verhaal ik die bij Vos. En wat Vos dan zelf doet is zijn zaak maar ik heb garantie en een overeenkomst met Vos!


Er zit een redelijk verschil in recht hebben op garantie en daadwerkelijk garantie krijgen...

+1.. heb de indruk dat dit iets is wat hier duidelijk onderschat wordt. Garantiekwesties kunnen ingewikkeld zijn en dealers wijzen wel eens naar de importeur/fabrikant en andersom. Het spreekwoordelijke kastje en de al even spreekwoordelijke muur dus. En dan zijn er nog de gevallen waarin je gewoon zelf schuldig wordt geacht aan een gebrek (onzorgvuldig gebruik o.i.d.). Ik zeg niet dat Vos probeert onder garantieclaims uit te komen, maar ik zou er op z'n minst duidelijke afspraken over maken bij aanschaf van een dure fiets. Als de wil ontbreekt om hieraan mee te werken of alles gemakzuchtig wordt weggepraat (categorie 'we doen nooit moeilijk over garantie', of 'we hebben goede contacten met de fabrikant'), zou ik persoonlijk huiverig worden en voor de grotere zekerheid van een officiele dealer kiezen.

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 03 feb 2009 18:14

Ik vraag me eigen nog steeds af waarom het prijsverschil zo groot is ,100 of 200 euro ok ,maar rond de 500 euro en meer is best wel veel , hetzelfde geld voor cervelo fietsen bij jedi sports in duitsland , scheelt ook erg veel ,ze hebben trouwens daar ook hele mooie simplon pavos staan ,kijk maar op hun site , fietsen uit duitsland die zo goedkoop zijn zal wel met de btw te maken hebben wat je hier belachelijk veel betaald ,het is dat ik niet zo handig ben anders weet ik wel waar mijn volgende fiets vandaan komt ,hetzelfde geldt trouwens voor Math Salden ,die is ook niet een oficiele dealer van alle merken wat ze verkopen ,maar je krijgt daar toch ook gewoon garantie.

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 03 feb 2009 18:41

volgens mijn is salden wel een cervelo dealer
als veltec wel de cervelo frame levert en de vos kan ze op die manier goed koper verkopen omdat hij er 20 op voorraad neemt is dit een oneerlijke concurrentie strijt voor andere winkeliers.
en als dit uit komt heb je kans dat veltec een aantal winkelier gaat kwijt raken,
voor ons als consument is dit wel prettig dat de belachelijke Hooge prijzen lager worden voor deze klasse frames , maar ik kan me voor stellen dat de winkeliers als echte cervelo dealer die hun helle toko om hebben getoverd tot cervelo paradijs dit niet op prijs stellen.
denk wel dat deze FM,s hun nek willen uit steken voor product wat ze verkopen,
en kijk daar wringt het nou bij de vos denk ik.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

Plaats reactie