Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Carbon bidonhouders?

spez
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 jan 2009 17:21

spez 11 feb 2009 21:08

Arundel's... fraai om te zien, niet te zwaar, niet iedereen rijdt ermee en gebruikerservaringen zijn top!

Suc6!

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 11 feb 2009 21:30

wasbeer2006 schreef:Ik heb de elite carbon bidonhouder. Nog nooit een bidon uitgestuiterd...


+1. Menig klinkerkoersje gereden maar bidon bleef keurig op z'n plaats.

michaelvg
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:33

michaelvg 11 feb 2009 23:44

Bedankt allemaal:)
Alleen nu is het nog meer twijfelen haha, en idd die Arundel's zijn mooi had er nog nooit van gehoord.

@foosho als je fiets rond de 7,5 zit is het nog niet belangrijk het gaat mij om het gezicht en natuurlijk functionaliteit;).
Ik vind de tacx bidon houders er gewoon niet bij staan, neemt niet weg dat ze wel handig zijn voor de kasseien lekker naar binnen duwen kan ik rustig door knallen :D

Met elite was het toch ook zo dat je dan weer die irritante bidon's van elite moest hebben anders vervormde heel je bidon houder toch?
http://michaelvanginneken.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 12 feb 2009 00:27

ik ben zeer tevreden over de bontrager carbo cage 25gr en idd ook arundel is top !

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 12 feb 2009 00:32

qua functionaliteit gaan mijn oude alu bbb's nog altijd ruim boven carbon. maar ik kwam afgelopen zomer Moro d'Elite houders voor 20 euro per stuk. In precies het rood/wit van mijn fiets... Hebbe hebbe hebbe!

Ze houden de bidons vast en ze stuiteren er niet uit op de kasseien, maar een en ander rammelt wel. Ik liep altijd te preken dat je dan toch echt alu moest nemen, maar aangezien de rood/witte lijnen van de houders precies overlopen in de graphics op het frame, neem ik het gerammel maar voor lief...

choronzon
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 feb 2008 20:09

choronzon 12 feb 2009 14:14

Heb ook de Moro d'Elite bidonhouders, en inderdaad, op geaccidenteerd wegdek blijft de bidon mooi zitten, maar rammelt alles nogal wel.

Heb op mijn andere fiets de Tacx Tao's maar daar zit toch ook niet alles rammelvrij in, zeker niet als je andere bidons dan tacx gebruikt.
so far, so good... So what ???

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 12 feb 2009 14:47

michaelvg schreef:@foosho als je fiets rond de 7,5 zit is het nog niet belangrijk het gaat mij om het gezicht en natuurlijk functionaliteit;).
Daarom schreef ik ook <7 ;)
Maar 't punt dat ik maakte is wel duidelijk denk ik: Op een gegeven moment wordt de euro/gram zo hoog, dat zelfs dure carbon bidonhouders te verantwoorden zijn.

Voor gezicht en functionaliteit hoef je echt geen carbonhouders..
Je hebt alu in alle kleuren van de regenboog, incl. carbon look. Qua functionaliteit hoeft er alleen maar fatsoenlijk een bidonhouder in te kunnen, dat heeft niet zoveel met carbon/alu te maken dus.
(er zullen van beide materialen goede en slechte houders zijn)

michaelvg
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:33

michaelvg 12 feb 2009 23:50

idd daar moet ik je gewoon volkomen gelijk in geven haha de look speelt dus toch een grotere rol ;)
http://michaelvanginneken.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 feb 2009 21:49

Elites zijn voor gewonde bidons. Je hebt echter ook smallere voor elite bidonhouders goed voor de aerodynamica :-)

grev047
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 aug 2008 09:14

grev047 16 feb 2009 22:07

Heb ook de Bontrager cabo. Zelfs op de atb, geen probleem. Heb betaald 30 euri per stuk. Valt wel mee toch???

jeanke
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 jun 2007 21:09

jeanke 17 feb 2009 12:33

Ik heb de Bontrager XXX lite carbon houdertjes. Ze zijn licht (18g incl.alu boutjes), relatief goedkoop voor carbon( €35), ze zien er naar mijn mening en smaak heel goed uit en ben er nog nooit een drinkbus mee verloren, zelfsniet op de ruwste stukjes kassei.
Ik hoor hier sommigen zeggen die enkelle grammetjes... Ik had vroeger alu Elite houders en de gewichtswinst over de twee houder lag toch rond de 100g hoor, toch net iets meer dan een paar grammetjes. Maar ja ieder moet voor zich uitmaken wat hij belangrijk vind en waar de Eurotjes aan uit te geven he. ;-)

tinuz0
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 jan 2008 13:33
Locatie: Groningen

tinuz0 17 feb 2009 14:37

Ik rij al een aantal jaar probleemloos rond met de Tune Wasserträger. Tot de afgelopen MH2D, waar na de rit van zondag de bidon van mijn zitbuis dusdanig naar beneden was geschoven dat ik hem niet fatsoenlijk er uit kreeg... Gevolg; bij het duw-en-trek-werk naar de rit brak mijn bidonhouder... :(

Dit seizoen ga ik proberen met een houder te rijden. Mocht dit niet voldoen en mijn vochthuishouding dusdanig slecht worden, dat ik er negatieve gevolgen van ondervind ben ik van plan om de Tune Wasserträger Universal aan te schaffen... Scheelt 5 gram per bidonhouder, dus ga ik er dan wel 20 gram op achteruit... ;)
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

Plaats reactie