Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbike Marathons

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 28 apr 2009 13:16

Volgens mij zijn alle RWP-cup marathons inderdaad redelijk te bereizen. De parcoursen van de Belgische marathon's schijnen een stuk technischer te zijn dan de Duitse.

@kaj1500: Ja, ik heb met vaste vork gereden (ik heb niks anders ;)). Op dit parcours was dat volgens mij geen nadeel, of zelfs een voordeel. Alle paden liepen erg goed, op die ene leipe afdaling naar Sundern-Hagen na dan. Maar je hebt gelijk, ik was (samen met Seger) vrijwel de enige met vaste vork. De meeste Duitsers rijden op de dikste full-suspensions en de rest op hardtails met Fox of Reba.

Afbeelding

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 28 apr 2009 22:22

Er waren idd nauwelijks vaste voorvorken te vinden zaterdag. En voor zover gezien heb was er naast mij maar één andere 29er. Een mooie Singular. En wat Perik al zei: wat een materiaal hebben sommige mensen zeg. Wij hadden zeker een van de goedkoopste fietsen.
Maar ik heb de geveerde voorvork zeker niet gemist, maar ik heb dan weer voordeel van de 29" banden. Dat geeft heel wat comfort. [en het was tegelijk een nadeel aangezien ik mijn lekke band niet goed opgepompt kreeg...]. Maar volgende keer gewoon weer met de vast voorvork voor mij.
Ze hebben trouwens wel echt hele mooie foto's gemaakt!

Afbeelding
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 28 apr 2009 23:44

Seger schreef:Off topic: wat voor mtb heb je?


Poison Phosfor
met shimi XT
sid vork
dt swiss 180 demper
dt swiss 240naven en dt velgen.

Ben alleen nog op zoek naar een mooi wit stuur + pen en zadelpen. Of ik laat het wit met groen spuiten.

Afbeelding

jpd
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2018 17:00

jpd 22 sep 2018 17:20

Mijn ervaringen met Duitse en MTB Marathons zijn ook zeer positief .Echt niet technisch ik ben na 5 jaar terug beginnen MTB marathons te rijden ,dit met dadelijk als doel de Dolomiti superbike .Fysiek schrok mij dit niet af in het verleden op de weg 10x Ötzthaler en de Dolomieten Marathon op de weg gereden .Nu was het tijd voor een ander uitdaging De Sud Tiroler Dolomiti Superbike .Wel begonnen met de 60 km maar toch 1785 hm vrij pittig .Als voorbereiding veel duurtraining op de weg en de Rursee mtb marathon als generale repetitie .Snel parcours redelijk wat hoogtemeters maar vlot berijdbaar .Net als de Vulkanbike in Daun vindt ik ook heel mooi en idem wat parcours betreft .De Duitse en Dolomiti Superbike Marathons zijn echt mijn ding .Zeker voor een technische stijve hark als ik .Je gaat er mij vaker zien in de toekomst .

Plaats reactie