Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

pinarello fp2 of red bull pro sl 3000

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 feb 2009 13:05

Maar een fiets die een 1 kg zwaarder is merk je wel degelijk. Als je de Pina koopt en je hebt daarna altijd zoiets dat je een lichtere fiets eigenlijk had willen hebben... Je kan het verhaal van 2 kanten bekijken ;)

Voor mij zou 't een makkelijke keuze zijn, ik kan nu niet bepaald warm worden van de zoveelste Pinarello (met kreukelzones). De carbon achtervork van Pina heeft geen enkele meerwaarde, het is enkel een extra zwakheid in de constructie (de lijmverbinding met alu).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37616
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 feb 2009 13:32

Ja, maar jij hakt graag op Pinarello...

Lijmverbindingen met alu zijn niet zo sterk als een volledig alu frame. Maar hoeveel lijmverbindingen zijn er daadwerkelijk kapot gegaan de laatste jaren?
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel weinig. En het staat wel mooi ;)
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 feb 2009 13:43

Nee Pinarello heeft gewoon weinig bijzonders naar mijn mening. De laatste Pina die ik echt mooi vond was de Dogma in Fassa Bortolo kleuren met LW's van LJ (WW's). Wat heeft Pina sindsdien nu daadwerkelijk gedaan? Het hele assortiment heeft idiote kreukelzones gekregen, een frame van €4000 weegt nog altijd ruim meer dan 1 kg. En de kleurschema's op de frames kunnen mij ook niet echt bekoren. Die blauw met witte Prince is dan een uitzondering, maar voor de rest, nee dank u.
Jij hakt op een minder onderbouwde manier manier op Duitse merken... ;)

Het aantal lijmverbindingen dat spontaan scheurt is idd niet zo groot. Maar het aantal lijmverbindingen dat in een valpartij los komt is behoorlijk, zullen we natuurlijk nooit zeker weten of 't met een volledig alu achtervork wel heel gebleven was. Maar het is gewoon minder kwetsbaar. En dat mooie was 6-8 jaar geleden toen de carbon frames nog een stuk duurder waren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37616
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 feb 2009 14:14

Amclassic-fan schreef:De laatste Pina die ik echt mooi vond was de Dogma in Fassa Bortolo kleuren met LW's van LJ (WW's). .


Als er nu één Pina kwalitatief niet goed was, was het de Dogma wel... ;-)
Less is bore

michielh
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:14

michielh 17 feb 2009 15:57

Ach, vele mensen, vele meningen. Ik vraag me af of die (sowieso) minder dan 1 kilo verschil
voor de TS in prestatie veel uitmaakt. Tevens, hoeveel belang zij aan het weinige verschil in
prestatie hecht.
Raalte - Nijmegen - Tiel

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 17 feb 2009 16:29

Ik stond afgelopen zaterdag voor precies dezelfde keuze, een Cube of een Colnago. Gelukkig kon ik beide (en nog een berg andere) uitgebeid uitproberen. De verkoper vertelde me dat ik voor elke precies moest vertellen wat ik voelde en figuurlijk met mijn ogen dicht moest rijden, letterlijk was toch wat te gevaarlijk. Uitendelijk voelde de Colnago soepeler en voelde ik me er net wat relaxter op. Ik heb ook nog een nieuw zadeltje mogen uitkiezen en pedalen erbij gekregen. Dat beetje extra geld was ik al vergeten voor hij in de schuur stond :-D

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 17 feb 2009 16:42

MichielH schreef: Ach, vele mensen, vele meningen. Ik vraag me af of die (sowieso) minder dan 1 kilo verschil
voor de TS in prestatie veel uitmaakt. Tevens, hoeveel belang zij aan het weinige verschil in
prestatie hecht.

En niet te vergeten wat de moraal van de mooiste fiets met de prestaties doet ;)

michielh
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:14

michielh 17 feb 2009 17:04

LVGH schreef: En niet te vergeten wat de moraal van de mooiste fiets met de prestaties doet ;)


Inderdaad, maar dat oordeel ligt wat gevoeliger en vermeldde het daarom niet...
:)
Raalte - Nijmegen - Tiel

popov
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mei 2005 00:17

popov 09 apr 2009 06:45

@ tes_: Wat is het geworden, of slaap je nog steeds onrustig?

Plaats reactie