Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

pinarello fp2 of red bull pro sl 3000

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 16 feb 2009 13:05

Ik mag hopen dat de gewichten van de wielen een foutje zijn ;)

Gebruikersavatar
harry_sz
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 19 jul 2005 10:12
Locatie: Utrechtse heuvelrug
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 16 feb 2009 13:15

Ik zou absoluut voor de Pinarello gaan. Veel mooier en blijkbaar vind je dat zelf ook.
Die Red Bull is misschien iets lichter, maar veel zal het in de praktijk niet schelen denk ik.

Dat zadel is vast geen probleem en ik vind eigenlijk dat je niets zou hoeven bij te betalen, behalve als je een heel speciaal en duur zadel wilt hebben.

Er is niets mis met Red Bull verder, maar ik zou alleen een Red Bull nemen als het om een hele goedkope fiets zou gaan en je dus geen Pinarello-Koga oid KUNT kiezen.

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 16 feb 2009 13:47

Heel simple keuze, je kiest met het verstand of met het hart. Weet wel uit ervaring dat kiezen met het verstand je later dikwijls zuur opbreekt. Je keuze blijft wat wringen en dat voor de rest van de tijd dat je met de fiets rijdt. De meerprijs ga je al lang vergeten zijn op het moment dat je nog steeds geniet van je keuze die je met je hart maakte.
We zijn (bijna) allemaal geen broodrenners en fietsen voor het plezier om er een goed gevoel bij te hebben. Eigenlijk moet je niet twijfelen en je gevoel volgen. Als je van bij het begin al een beetje een verwrongen gevoel hebt dan komt het meestal nooit helemaal goed.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 16 feb 2009 14:03

Ijzeren Briek schreef:Heel simple keuze, je kiest met het verstand of met het hart. Weet wel uit ervaring dat kiezen met het verstand je later dikwijls zuur opbreekt. Je keuze blijft wat wringen en dat voor de rest van de tijd dat je met de fiets rijdt. De meerprijs ga je al lang vergeten zijn op het moment dat je nog steeds geniet van je keuze die je met je hart maakte.
We zijn (bijna) allemaal geen broodrenners en fietsen voor het plezier om er een goed gevoel bij te hebben. Eigenlijk moet je niet twijfelen en je gevoel volgen. Als je van bij het begin al een beetje een verwrongen gevoel hebt dan komt het meestal nooit helemaal goed.

Helemaal mee eens! Gewoon de fiets nemen die je het mooist vindt. Wedden dat je geen spijt krijgt ;)

michielh
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:14

michielh 16 feb 2009 14:24

Inderdaad, kzou voor de Pina gaan. Maar ja, bevooroordeeld, heb zelf een F4:13 met wat MOst onderdelen.
Wat betreft MOst, de onderdelen zijn wat zwaarder dan gemiddeld. De MOst Duel wielen die bij mij erop zaten heb ik vervangen door Campa Zonda's. De originele wielen waren
behoorlijk slap (ik weeg 78kg). Het Leopard zadel vind ikzelf wat hard.
(Bijna) Iedere dag word ik weer blij als ik m'n fiets (alleen al) zie staan... Dat telt ook!
Raalte - Nijmegen - Tiel

cubemeister
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57

cubemeister 16 feb 2009 14:41

precies gewoon de fiets kopen die jou het meest aanspreekt zijn beide prima fietsen met prima onderdelen...
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 16 feb 2009 14:41

LVGH schreef:
Ijzeren Briek schreef:Heel simple keuze, je kiest met het verstand of met het hart. Weet wel uit ervaring dat kiezen met het verstand je later dikwijls zuur opbreekt. Je keuze blijft wat wringen en dat voor de rest van de tijd dat je met de fiets rijdt. De meerprijs ga je al lang vergeten zijn op het moment dat je nog steeds geniet van je keuze die je met je hart maakte.
We zijn (bijna) allemaal geen broodrenners en fietsen voor het plezier om er een goed gevoel bij te hebben. Eigenlijk moet je niet twijfelen en je gevoel volgen. Als je van bij het begin al een beetje een verwrongen gevoel hebt dan komt het meestal nooit helemaal goed.

Helemaal mee eens! Gewoon de fiets nemen die je het mooist vindt. Wedden dat je geen spijt krijgt ;)


Ook mee eens op VOORWAARDE dat datgene wat je met je gevoel / hart kiest wel GOED GENOEG is!!! Hij hoeft niet perse de beste te zijn, maar op z'n minst wel voldoen aan je minimale eisen (= het "verstand" gedeelte).
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 16 feb 2009 19:46

JackBrown schreef:
LVGH schreef:
Ijzeren Briek schreef:Heel simple keuze, je kiest met het verstand of met het hart. Weet wel uit ervaring dat kiezen met het verstand je later dikwijls zuur opbreekt. Je keuze blijft wat wringen en dat voor de rest van de tijd dat je met de fiets rijdt. De meerprijs ga je al lang vergeten zijn op het moment dat je nog steeds geniet van je keuze die je met je hart maakte.
We zijn (bijna) allemaal geen broodrenners en fietsen voor het plezier om er een goed gevoel bij te hebben. Eigenlijk moet je niet twijfelen en je gevoel volgen. Als je van bij het begin al een beetje een verwrongen gevoel hebt dan komt het meestal nooit helemaal goed.

Helemaal mee eens! Gewoon de fiets nemen die je het mooist vindt. Wedden dat je geen spijt krijgt ;)


Ook mee eens op VOORWAARDE dat datgene wat je met je gevoel / hart kiest wel GOED GENOEG is!!! Hij hoeft niet perse de beste te zijn, maar op z'n minst wel voldoen aan je minimale eisen (= het "verstand" gedeelte).



Klopt ook maar in dit geval gaat het om twee gewoon goede fietsen.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 feb 2009 20:23

tes_ schreef:Alvast bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad zo dat ik qua emotie een veel beter gevoel heb bij de Pina (heb de Red Bull op de bike-motion gezien). Het enige waar ik toch echt een beetje mee blijf zitten is het gewicht. Een kilo is toch best veel (en vooral met mijn gewicht). Weten jullie toevallig waar het verschil in gewicht vooral in zit? De frames zouden namelijk allebei zo'n 1300 gram moeten wegen. Allebei de fietsen zijn trouwens afgemonteerd met Ultegra SL en er zit een Most Leopard zadel op de Pina.


Verschil zal zo'n 700 gr zijn als ik de fabrieksopgaves vergelijk. Dan weet ik ongeveer wel waar het gewicht zit.
- Voorvork: de vorken van Pinarello zijn meestal naar verhouding zwaar. Daar zou je zomaar 200gr kunnen pakken.
- Wielen: ik schat dat dat ook zo'n 200gr zal zijn
- Stuur/stuurpen/zadelpen: Deda is goed, maar niet ultralicht. 100~150 gr verschil op die 3 onderdelen heb je zo.

Als je het echt goed wil doen, probeer dan een deal te sluiten met een ander zadel wat jou wel past en bijvoorbeeld een setje Campa Zonda's/Fulcrum 5/Easton EA70. Kost je nu een keer iets meer, maar dan heb je wel je droomfiets en dat is ook heel wat waard!
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 16 feb 2009 20:42

Na lang niks op dit forum te hebben gepost, heb ik toch weer eens jullie hulp nodig. Afgelopen weekend ben ik gaan kijken voor een nieuwe fiets. Nu stond er bij Belga fietsen in Groningen een pinarello FP2 te koop (2008) voor €1599,-
Het is natuurlijk een supermooie fiets, alleen toch wel een kilootje zwaarder dan de Red Bull pro sl.
Ik zou gewoon kiezen wat je mooi vind. Mijn vrouw bijvoorbeeld is vast een kilo zwaarder dan Liz Hatch , echter mijn vrouw is weer stukken mooier dan Liz :D
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 16 feb 2009 21:28

Soms is humor ZO mooi...................
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 17 feb 2009 11:39

@Rene, je vrouw leest zeker mee ;)

V.w.b. de keuze: het kopen van een fiets is meer dan alleen maar gewicht en materiaal, het is ook grotendeels emotie. Zowel de Pina als de RB zijn uitstekende fietsen dus ga gewoon voor de fiets waar je het beste gevoel bij hebt. Overigens las ik in een Fiets-artikel (eind vorig jaar?) dat het gewicht van de fiets een hele kleine invloed heeft op je klimprestaties. Misschien weer een argument om je gevoel te volgen en voor de Pina te gaan. Welke kleur wordt het? :D
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

Plaats reactie