Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fiets testdagen 2009

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 12 mei 2009 23:37

Volgens mij was hij er niet. Maar wel eens een klein stukje op gereden.

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 13 mei 2009 00:03

Ik heb de houten fietsen wel gezien. Ze stonden tegen de Van Nicholas stand. stond ook nog een hout wiel. Ik heb er zelf niet op gereden.

Ik heb mezelf ook goed vermaakt. Heb ook de Van Nicholas Astraeus gereden, en die was zeker niet stil. Kwam waarschijnlijk door de hoge carbon wielen en de ketting die erg droog was, of net niet 100% was afgesteld. Maar het leek wel of er iemand continue op een triangel aan het tikken was.

Ik zelf vond de Giant Advanced erg goed rijden. Stijf en rustig over slecht wegdek.
Maar de Specialized heeft toch mijn voorkeur. Die voelt gewoon erg snel aan, wellicht dat dat ook kwam door de wielen.

De Prince vond ik niets aan. Ik voelde zelf vrijwel geen verschil met de Red Bull Carbon SL. Dan vind ik zo'n 2500 euro verschil in frame prijs wel erg veel. Mij is het niet waard.
Maar ja, liefde maakt blind, en over smaak valt niet te twisten.

Heb ook de nieuwe DA, chorus 11s en Sram force geprobeerd. Ik heb zelf nu ultegra.
Vond de campa duim hendel niet prettig, maar het schakelde verder wel goed en snel.
De nieuwe DA shifters vond ik niet geweldig, vooral de binnen/onderzijde is erg open en daarom niet zo glad.
Ik denk dat mijn volgende fiets met SRAM force of red afgemonteerd zal zijn, en dan i.c.m. een FSA compact stuur. Mooie compacte shifters. snel schakelen met een duidelijke klik. Alleen voor naar het grote blad schakelen koste wat kracht en even de hendel vast houden.

gjt
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2009 23:53

gjt 13 mei 2009 00:06

Zaterdag ook op de Fiets Testdagen geweest en gereden op de Prince, Tarmac SL2, Merida, Red Bull en twee keer op de Canyon Ultimate. Die Canyon reed echt fantastisch. De recente testresultaten in het Duitse Roadbike (uberragend) zijn niets teveel gezegd. Frame is stijf, wil alleen maar vooruit en is super licht. Daarnaast ook nog eens gewoon comfortabel en de fiets oogt strak en is top afgemonteerd voor betaalbare prijzen. Op het forum wel gelezen over problemen met de lak en de nokjes voor de bidonhouders. Aangezien het een directe leverancier is, twijfel ik nog. Aan de rijeigenschappen in elk geval niet!
GJT

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 13 mei 2009 00:20

De duurste Van Nicholas (met de carbon wielen) was niet op comfort afgebouwd: Hoge carbon velgen en een vette oversized zadelpen zonder setback: hoe hard wil je het hebben (ik reed dus op een andere, maar broerlief vond de Astraeus hemels fietsen.)

Verdorie, ben ik de houten fiets vergeten. Shit!

Ook wel opvallend hoe lastig het is om je als Shimano-rijder een beeld te vormen van Campa. Ik kan er binnen een rondje niet aan wennen; Aan Sram ben ik binnen 5 minuten gewend. Zegt helemaal niets over Campa, maar het is wel jammer zo...

Plaats reactie