Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2009

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 15 mei 2009 15:11

20 seconden gewonnen of één minuut verloren door niet aan te vallen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 15 mei 2009 15:30

fiedoo schreef:20 seconden gewonnen of één minuut verloren door niet aan te vallen?


Ik vind je een beetje te hard. Mencov heeft meermaals bewezen de aanval niet te schuwen (zie vorig jaar). Helaas lukt het niet altijd (zie vorig jaar) :P Hij heeft twee GT's op zijn naam staan, dus hij is niet een nitwit^^

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 mei 2009 15:41

Het is een etappe koers, dan moet je zuinig met je krachten zijn. Het is ook maar de vraag of Menchov alleen weg gebleven was als hij eerder was gedemareerd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 15 mei 2009 15:49

Er komen nog genoeg mogelijkheden om het verschil te maken. Dit was bovendien een korte etappe waarbij renners er waarschijnlijk relatief frisser bij zitten dan na een lange etappe waar meer klimwerk in zat. Het is dus inderdaad maar de vraag of hij wel een echt gat had kunnen slaan.

Het is prima zo. Hij heeft een etappe op zak en pakte met de bonificaties ook tijd. Menchov hoeft nu toch ook helemaal nog niet in het roze te rijden? Laat de ploeg van Di Luca maar lekker werken hoor. Hij zit er kort bij, pakt in de tijdritten sowieso nog tijd en is bergop ook gewoon sterker.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 15 mei 2009 16:29

Ik heb wel respect voor menchov maar die kerel zit in supervorm, veel kans dat hij dus de 3° week van de giro al over zijn grootste vorm heen zit.
LA sloeg ook van de eerste bergrit toe om dan de boel verder te controleren.
Volgens moet je enkel beginnen rekenen als je genoeg voorsprong hebt maar niet twijfelen als je de kans hebt om een voorsprong uit te bouwen. Je weet zo wie zo d
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 15 mei 2009 16:35

fiedoo schreef:Ik heb wel respect voor menchov maar die kerel zit in supervorm, veel kans dat hij dus de 3° week van de giro al over zijn grootste vorm heen zit.
LA sloeg ook van de eerste bergrit toe om dan de boel verder te controleren.
Volgens moet je enkel beginnen rekenen als je genoeg voorsprong hebt maar niet twijfelen als je de kans hebt om een voorsprong uit te bouwen. Je weet zo wie zo d


LA is een geval apart... als dat de standaard wordt houdt het voor elke coureur op.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 16 mei 2009 22:14

Van Horillo gehoord, 60 meter de diepte het ravijn in gereden!!!! Heeft flink wat verwondingen. Hoop er maar het beste van.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 16 mei 2009 23:48

Op cyclingnews staan foto's. Was blijkbaar nog een hele operatie om hem met de heli uit dat ravijn te halen!
Ik zit momenteel in Bergamo. Vanmiddag toevallig op het terras naast luc eisenga en wat rabo collegae gezeten. Daar was de sfeer aardig bedrukt! Op dat moment wisten ze ook nog niet hoe het er precies voorstond. Gelukkig is hij buiten levensgevaar.....

Vanmorgen trouwens ook nog de finale van de rit van vandaag gereden (Colle del Gallo en Bergamo Alto). Was zeer de moeite! Je kunt in deze streek echt fantastisch fietsen!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 17 mei 2009 02:23

Klinkt als een leuk uitje. GastheerG zit daar ook. Als ik het goed heb heeft die vandaag ook de etappe bezocht en morgen staat de GF Felice Gimondi op het programma.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 17 mei 2009 11:32

Ik ben hem niet tegen het lijf gelopen. Leuk dat hij ook meedoet aan de gimondi! Prachtige tocht. Ik heb hem in 2005 gedaan. Tot nu toe één van mijn mooiste.... Ben benieuwd wat hij ervan vindt...
We gaan vanmiddag naar het criterium kijken in milaan. Vanaf maandag zitten we in Assisi. De week erna 'pikken we de giro weer op' in de rit naar Blockhaus. Het wordt de eerste keer dat we in de Abruzzen zitten. Ik heb er hoge verwachtingen van!
Op de terugweg stoppen we nog in Bagni di Lucca. Daar staat deze nog op het programma: http://www.granfondodeldiavolo.it/ Moet ook een mooie zijn.... Maar ik ben nu off-topic aan het afdwalen.... ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

trekhaak
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 jun 2007 19:58

trekhaak 18 mei 2009 00:11

Hebben trouwens meer mensen (in NL) dat het beeld van Sporza heel irritant is? Het blijft telkens een klein beetje hangen, alsof het 'stotterd'. Heb het alleen bij één dus kan ook aan onze kabel liggen. Maar het is echt irritant want straks moet ik wel eurosport kijken.. :( :)

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 18 mei 2009 15:26

trekhaak schreef:Hebben trouwens meer mensen (in NL) dat het beeld van Sporza heel irritant is? Het blijft telkens een klein beetje hangen, alsof het 'stotterd'. Heb het alleen bij één dus kan ook aan onze kabel liggen. Maar het is echt irritant want straks moet ik wel eurosport kijken.. :( :)

Bij ons gister was het gister ook heel erg, ik kreeg er hoofdpijn van. Erg irritant. Nou was het ook niet echt de etappe om aan de TV gekluisterd te blijven, gelukkig maar.

Edit: ik zie dat je ook uit Rotterdam komt, ik ook, dus zou het aan onze kabel liggen? Mensen van elders er ook last van? Anders wordt het tijd voor een belletje naar UPC.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Plaats reactie