Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2009

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 13 mei 2009 19:00

Menchov gewonnen, di Luca in het roze en Laurens ten Dam op een 11e of 12e plaats op 24 seconden (14e in het klassement, klasse!!!).

En ik hoop dat ze na deze etappe eens stoppen met die beelden van Armstrong. Heel irritant dat je constant een renner in beeld ziet die er niet toe doet.

eelcoz

eelcoz 13 mei 2009 21:05

Ik verwacht Armstrong ook niet in de top 10. Ruim 2 jaar geen competitie en een gebrekkige voorbereiding (door omstandigheden) lijken me te zwaar wegen. Leipheimer, Basso, Sastre en Menchov zie ik als belangrijkste kanshebbers.

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 13 mei 2009 21:46

Tot nu toe is de Giro een hele mooie en spannende ronde. En nog veel bergritten te gaan.
Rabobank eindelijk!!!!!

Ik snapte trouwens niet waarom Lance 3 man Astana bij zich hield. Die kunnen beter voor Leipheimer rijden.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 13 mei 2009 22:09

Hahahaha :)

Die kraai smaakt prima :)

Overigens lijkt het er wel opdat Astana toch LA als favoriet zag als je al die knechten daar zag (of ze konden niet beter).

Maar ik ben op een erg leuke manier in het ongelijk gesteld :P

tom94
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2009 19:48

tom94 13 mei 2009 22:25

Menchov Goed gereden. Zie hem deze Giro wel top 3 rijden.
Ten Dam heel goed gereden.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 14 mei 2009 00:55

Ik denk echt dat Lance nu pas het klassement echt laat gaan. Hij heeft echt in het midden gelaten of hij kopman was. Hij had denk ik willen strijden om de roze trui. Helaas is hij (nog?) niet goed genoeg. En al die knechten om hem heen deden vermoeden dat hij wel iets van plan was.

He he, Rabo wint eindelijk eens in de Giro. Heerlijk. Heb een interview met Menchov gelezen op de Rabo wielersite. Zo lekker understated he; Nee, nog geen topvorm. Dit was gewoon goede vorm. Hij moest zich de hele beklimming inhouden voor de eindsprint. Die bonificatiepunten op de top lijden tot een prachtige laatste kilometer, maar legt het spel daarvoor een beetje lam. Het zijn toch 20 seconden. In 2008 reden ze met moeite 20 seconden van elkaar weg.

Ben benieuwd hoe de Nederlandse pers Ten Dam oppikt. De echte volger (wij) kennen hem natuurlijk al jaren, maar het algemene publiek kent hem niet.

tourist
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:26

tourist 14 mei 2009 08:19


wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 mei 2009 09:29

Ten Dam is ook erg goed, het is jammer dat dat in de pers erg onderbelicht blijft. Vorig jaar ook al super in de tour. Het is ook niet zo'n "jankerd" gewoon blijven rijden en gaan.

Super van Menchov, maar dat had ik al voorspeld. Vorig jaar in de tour was ie misschien wel sterkste maar door twee fouten redde die het niet. Maar dat is natuurlijk altijd "als"

stavros
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:48

stavros 14 mei 2009 11:44

Het jammere van Menchov vind ik juist die foutjes...
Ok, er was een valpartij en hij lag er net achter, maar als kopman moet je denk ik zo ver mogelijk vooraan rijden. In de tour vorig jaar idem.. maar ik hoop dat hij geleerd heeft om af te dalen (gezien de stage's van de tour dit jaar echt wel nodig om daar ook in mee te kunnen)
Verder was ik erg blij dat Rabo renner Menchov als eerste over de streep ging en ten Dam (hoe onderbelicht ook) simpelweg als 11e binnen kwam.
Greetz

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 mei 2009 13:45

als hij de giro wil winnen heeft Mensjov gisteren terug geblunderd: als je zo sterk bent ( en sterk was hij) zoals gisteren moet je er veel eerder voor gaan, hij won de rit maar voor het eindklassement heeft hij omzeggens niks voordeel gehaald.
't zal altijd een twijfelaar blijven.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

dario
Forum-lid
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 14 mei 2009 14:00

Hoedanook, sterk als hij gisteren was lijkt hij me toch een kwaaie klant te worden.
En wat te denken van Basso? Jammer dat hij zijn ferme inspanning niet beloond zag... Ooit zal hij toch eens ècht moeten aanvallen, wil hij zij achterstand goedmaken: ben benieuwd!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

reason
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 apr 2007 17:42

reason 15 mei 2009 11:46

fiedoo schreef:als hij de giro wil winnen heeft Mensjov gisteren terug geblunderd: als je zo sterk bent ( en sterk was hij) zoals gisteren moet je er veel eerder voor gaan, hij won de rit maar voor het eindklassement heeft hij omzeggens niks voordeel gehaald.
't zal altijd een twijfelaar blijven.


Volgens mij won hij oa. 20 sec voor het klassement, zonder een hele lange/zware inspanning te hoeven leveren.
Ik denk dat hij hierdoor in komende ritten zich meerdere malen van voren zal (kunnen) laten zien.

Plaats reactie