Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2009

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 11 mei 2009 14:28

Even een topic in de rubriek 'wielrennen' dat niet over coke, toerrijders, zondagsrust, ezels en doping gaat...

De Giro heeft mij tot nu toe al helemaal bekoord, met de perfecte ploegentijdrit van Highroad-Columbia op zaterdag en de koningsspurt tussen Cavendish en Petacchi op zondag. Een Giro met grote namen, gedreven renners en de betere rondemissen, een Giro die nu al de verwachtingen inlost, en het mooiste moet (hopelijk) nog komen!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 11 mei 2009 14:36

Ik verwacht eigenlijk een one man show van Leipheimer...maar hij heeft gisteren al door een domme fout 13 seconde verloren, dus wie weet.

Ik kijk al 3 jaar de Giro en dit is tot nu toe wel de eerste die me een beetje kan boeien.
Dat komt door het deelnemersveld...Sastre, Menchov, Cunego, Leipheimer, Basso.
Vandaag nog een sprint etappe en daarna mag de strijd los barsten...

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 11 mei 2009 14:40

Opvallend in de finale gisteren: Popovych die Armstrong naar voren bracht om zo uit de problemen te blijven bij die smalle passage. Zeker als je daarna leest dat Leipheimer tijd heeft verloren terwijl dat toch de renner lijkt te zijn die de best klassementskansen heeft in die ploeg.

Verder geniet ik al jaren van de Giro. De leukste ronde om te volgen wat mij betreft. Lang leve Sporza! Want de NOS brengt nauwelijks wat in beeld.

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 11 mei 2009 14:49

Ik heb me nu ook al behoorlijk vermaakt.

Vooral leuk om te zien dat Fabian nog een nummertje probeerde te maken, helaas heeft hij nog steeds niet de super conditie te pakken, misschien later in de Giro...

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 11 mei 2009 14:56

Ja ik had erop gehoopt dat Cancellara een gat kreeg maar het tempo lag denk ik toch net even iets te hoog. Ik vond het idd erg raar dat armstrong wel op tijd binnen is en dat leipheimer zich niet van voren wist te houden. Ook vind ik het heel prachtig dat petacchi cavendish verslaat! De oude rotten mogen niet zomaar weggestreept worden!

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 11 mei 2009 14:57

Bottecchia schreef: Lang leve Sporza!


Alleen jammer dat de commentatoren zowat op de schoot van een stel Amerikanen zitten waardoor je constant dat Amerikaanse geblèr er doorheen hoort. Een wielrverslag in het Engels... dat klinkt echt voor geen meter!

n.b. hier kan Sporza natuurlijk niets aan doen, dat terzijde.

matthijs987
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 aug 2007 02:32

matthijs987 11 mei 2009 15:08

Moustache schreef:
Bottecchia schreef: Lang leve Sporza!


Alleen jammer dat de commentatoren zowat op de schoot van een stel Amerikanen zitten waardoor je constant dat Amerikaanse geblèr er doorheen hoort. Een wielrverslag in het Engels... dat klinkt echt voor geen meter!

n.b. hier kan Sporza natuurlijk niets aan doen, dat terzijde.


Achja, altijd nog beter dan het commentaar bij eurosport, zat gisteravond daar nog even de finale opnieuw te bekijken maar dat commentaar sloeg echt nergens op.

misternochain
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 08 dec 2008 16:33

misternochain 11 mei 2009 15:08

Bottecchia schreef:Verder geniet ik al jaren van de Giro. De leukste ronde om te volgen wat mij betreft.

Voor mij ook, vooral die aankomsten bovenop een stekelig klimmetje zijn altijd pittig. Vandaag volgt er eentje dat misschien nog net kan voor de sprinters, ben benieuwd naar Gilbert! En ook de bergen spreken me veel meer aan dan die autostrades naar boven zoals in de Tour.

De giro word gereden in ongedwongen sfeertje, terwijl de Tour 21 dagen stress is voor de renners en waar alles word uitvergroot tot het onnozele aan. Gelukkig is er in de Tour nog de Avondetappe, voor de rest word het allemaal zo groots aanzien terwijl het ook maar 200 renners zijn die een maandje door Franrijk fietsen, over bergjes minder dan in de giro.
Stevens SLC Team Ultegra SL

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 11 mei 2009 15:10

Wees dan ook maar blij de NOS niets uitzendt...als ik kan kiezen is het altijd Sporza.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 11 mei 2009 15:15

matthijs987 schreef:
Moustache schreef:
Bottecchia schreef: Lang leve Sporza!


Alleen jammer dat de commentatoren zowat op de schoot van een stel Amerikanen zitten waardoor je constant dat Amerikaanse geblèr er doorheen hoort. Een wielrverslag in het Engels... dat klinkt echt voor geen meter!

n.b. hier kan Sporza natuurlijk niets aan doen, dat terzijde.


Achja, altijd nog beter dan het commentaar bij eurosport, zat gisteravond daar nog even de finale opnieuw te bekijken maar dat commentaar sloeg echt nergens op.


+1
Dat was Danny Nelissen zeker weer? Die denkt ook dat ie een grote meneer is.
Heb je zijn commentaar op Theo Bos zijn niet al te slimme actie was. Wat een mafkees die Nelissen.

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 11 mei 2009 16:13

de zwarten schreef: Een Giro met grote namen, gedreven renners en de betere rondemissen, een Giro die nu al de verwachtingen inlost, en het mooiste moet (hopelijk) nog komen!

Nu al spijt dat ik het gemist heb..
Ga straks naar de rondemissen, ehh de aankomst kijken.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 11 mei 2009 16:48

Master B schreef:Ik verwacht eigenlijk een one man show van Leipheimer...maar hij heeft gisteren al door een domme fout 13 seconde verloren, dus wie weet.



Ik lees net dat het geen domme fout was maar dat hij een klapband heeft gehad bij 65km/h. "Ik heb doodsangsten uitgestaan"; aldus Levi Leipheimer.

Plaats reactie