Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Kopje van bloemendaal snelheid

gabri
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 mar 2009 20:10

gabri 12 mei 2009 22:52

Kun je iets over klimniveau zeggen als je weet dat je bij het kopje van bloemendaal (bij de hockeyclub ?) bij de eerste bocht naar links tot bovenaan bij de volgende bocht naar rechts rijdt.
Afgaand op snelheid rijd ik daar gemiddeld 25 omhoog (het eerste stuk rechtdoor), overigens is het geen sprint. Is dat oké ?
Je weet dat je echt kunt klimmen als jij de berg beklimt ipv dat de berg jouw benen beklimt.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 12 mei 2009 23:09

Nee, dat zegt niet veel over je klimvermogen. Zegt meer iets over je sprint (als je hem natuurlijk opsprint). Mijn vaste trainingsmaatje is een sprinter en houdt mij (als redelijke klimmer) toch aardig goed bij in de Limburgse heuvels.

gabri
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 mar 2009 20:10

gabri 12 mei 2009 23:16

Het is niet opsprinten, gewoon oprijden en dat is t.
Ik weet dat veel mensen het kopje doen, dus er moeten wel ervaringen zijn neem ik aan.
Je weet dat je echt kunt klimmen als jij de berg beklimt ipv dat de berg jouw benen beklimt.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 12 mei 2009 23:21

Het Kopje is zo kort dat je anaerobe systeem een zeer aanzienlijk deel van de benodigde energie voor de klim levert.

Wil je een alpencol op dan gaat het puur om je aerobe uithoudingsvermogen, dus het Kopje zegt niet heel veel over hoe goed je in het hooggebergte zal zijn.

(Het zegt wel íets natuurlijk.)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

gabri
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 mar 2009 20:10

gabri 13 mei 2009 10:10

Klopt denk ik natuurlijk wel een beetje, maar daarom heb ik juist niet gesprint.
Af en toe zie ik mensen daar weleens afstappen en dan vraag ik me af waarom ik daar met 25 omhoog ga, uhhh.
Je weet dat je echt kunt klimmen als jij de berg beklimt ipv dat de berg jouw benen beklimt.

cyclelicious
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04

cyclelicious 13 mei 2009 10:46

Hoe rij je dan de rest van het "Kopje" op?
En hoeveel km heb je op je tellertje staan, voordat je aan het "kopje" gaat beginnen?

Ik ga volgende week die richting op (N'wijk, Z'voort, Bloemendaal) en zal dan kijken met welke snelheid ik het kopje op gaat.

Je zou ook eens kunnen kijken hoelang je er totaal over doet, tot bijvoorbeeld de afslag bij dat pannenkoekenhuis.

gabri
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 mar 2009 20:10

gabri 13 mei 2009 11:07

Is het officiële begin bij het begin van de steile bocht omhoog (hockeyclub zijde) tot de parkeerplaats aan de rechterkant bovenaan ?

Afbeelding

Zie de rode lijn in het plaatje.
Je weet dat je echt kunt klimmen als jij de berg beklimt ipv dat de berg jouw benen beklimt.

cyclelicious
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04

cyclelicious 13 mei 2009 11:19

Ja, zo zou je h'm inderdaad kunnen meten. Of moet het in z'n geheel, dus tot waar de afdaling weer begint?

gabri
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 mar 2009 20:10

gabri 13 mei 2009 12:07

[quote="cyclelicious"]Ja, zo zou je h'm inderdaad kunnen meten. Of moet het in z'n geheel, dus tot waar de afdaling weer begint?[/quote]

Volgens mij is het ten hoogte van die parkeerplaats alweer plat, not sure though.
Je weet dat je echt kunt klimmen als jij de berg beklimt ipv dat de berg jouw benen beklimt.

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 13 mei 2009 13:26

[quote="gabri"][quote="cyclelicious"]Ja, zo zou je h'm inderdaad kunnen meten. Of moet het in z'n geheel, dus tot waar de afdaling weer begint?[/quote]

Volgens mij is het ten hoogte van die parkeerplaats alweer plat, not sure though.[/quote]

daarna gaat het nog een klein stukje omhoog.
ik zal eens zoeken naar hoogte meter plaatjes. (heb ze al eens gezien op i.net)

tada....

Afbeelding
Een profiel van het Kopje van Bloemendaal op basis van de 1:25000 topografische kaart
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 13 mei 2009 13:31

wielertoerist.nl

Afbeelding

Provincie: Noord Holland
Startplaats: Bloemendaal
Hoogte: 40 m
Hoogte verschil: 38 m
Lengte: 1618 m
Gemiddelde stijgingspercentage: 3,5 %
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 15 mei 2009 12:27

Kopje van Bloemendaal is "adem inhouden" en rammen maar. Die kant is de korte kant, en vind ik het makkelijkst. Wel een lekker kort stukje, meteen boven linksaf, naar beneden en weer omhoog. Als je die ronde 10 keer hebt gedaan, rijdt je vanzelf al wat langzamer.

Zelf vind ik de "lange" kant fijner om te trainen, maar is ook goed doen op de grote plaat. Van die kant werd de ronde van het kopje altijd gereden. Deze kant gebruikten we altijd voor de groepstraining.

Plaats reactie