Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Keuze tussen Canyon Ultimate AL/CF

Gebruikersavatar
kevinp
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2011 15:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Gebruikersavatar kevinp 23 mar 2011 21:57

Ik ga binnenkort (over een week) een nieuw frame kopen. Ik zit al een tijdje te twijfelen tussen de Canyon Ultimate AL en CF Mijn eerste keuze ging naar de Ultimate AL vanwege de prijs/kwaliteit.

Ik zou toch eerst wat meer informatie hebben over de Ultimate CF, of iemand die zijn ervaringen erover kan delen. Is de stijfheid van de Ultimate AL vergelijkbaar met die van de Ultimate CF? En vooral is het de moeite om 500 euro extra te betalen voor de Ultimate CF?
Canyon ultimate al / white / sram force / fulcrum racing zero en 5

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 23 mar 2011 23:19

Er is hier op het forum een speciale site waar leden hun gebruikerservaringen met Canyon fietsen delen:

Canyon site
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 24 mar 2011 09:10

KevinP schreef:Ik ga binnenkort (over een week) een nieuw frame kopen. Ik zit al een tijdje te twijfelen tussen de Canyon Ultimate AL en CF Mijn eerste keuze ging naar de Ultimate AL vanwege de prijs/kwaliteit.

Ik zou toch eerst wat meer informatie hebben over de Ultimate CF, of iemand die zijn ervaringen erover kan delen. Is de stijfheid van de Ultimate AL vergelijkbaar met die van de Ultimate CF? En vooral is het de moeite om 500 euro extra te betalen voor de Ultimate CF?


Ik heb nu bijna een jaar de Ultimate CF. Super strak en toch comfortabel. Krijg je echt geen spijt van, Alu frame is heel hard en zeker na een paar uur fietsen.

Er staat trouwens nog een mooi frame te koop voor je mits je maat klopt
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=49841
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
kevinp
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2011 15:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Gebruikersavatar kevinp 24 mar 2011 20:22

Ja het comfort is toch wel belangrijk tijdens lange ritten. Maar is het frame stijf genoeg?

Is het doen om met die Ultimate CF over kasseien te rijden?
Canyon ultimate al / white / sram force / fulcrum racing zero en 5

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 24 mar 2011 20:31

Ik heb de AL en kan je zeggen dat dit frame rete-stijf is! Hij is een heel klein beetje stijver dan de CF, maar wel veel harder. Maar ik hou wel van een hard en stijf frame.
De CF is dus bijna even stijf, maar wel een stuk comfortabeler. (De AL is wel comfortabeler in de portemonnee ;) )

Gebruikersavatar
kevinp
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2011 15:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Gebruikersavatar kevinp 24 mar 2011 20:42

jasperr schreef:Ik heb de AL en kan je zeggen dat dit frame rete-stijf is! Hij is een heel klein beetje stijver dan de CF, maar wel veel harder. Maar ik hou wel van een hard en stijf frame.
De CF is dus bijna even stijf, maar wel een stuk comfortabeler. (De AL is wel comfortabeler in de portemonnee ;) )


Die info moest ik hebben :).

Ja vanwege de prijs heeft de AL ook mijn eerste keuze, maar neig nu toch meer naar de CF.
Canyon ultimate al / white / sram force / fulcrum racing zero en 5

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 24 mar 2011 21:26

Je zult je moeten afvragen wat je ermee wil.
AL; goedkoper, robuster en oncomfortabeler; goed voor korte ritten, rondje kerk & wedstrijden
CF; duurder, kwetsbaarder en comfortabeler; goed voor lange tochten, cyclo's en ouderen (:-))

heb zelf twee Cfen (2009 en 2010) en ben zeer tevreden want voldoe aan de 2e categorie!
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
kevinp
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2011 15:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Gebruikersavatar kevinp 24 mar 2011 22:00

Heb net een koopje gedaan op de Canyon site, Ulitmate CF slx 2010 voor 1300 euro.

Komt er eigenlijk nog een mailtje met de rekening nummer van canyon want dat stond niet in de bestelmail?
Canyon ultimate al / white / sram force / fulcrum racing zero en 5

brt
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 jun 2010 09:36

brt 24 mar 2011 22:28

het rekeningnummer staat bovenaan het briefpapier (iban) ik moest overmaken naar Duitsland. Anders kun je ze altijd even bellen

Gebruikersavatar
kevinp
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2011 15:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Gebruikersavatar kevinp 24 mar 2011 23:40

BRT schreef:het rekeningnummer staat bovenaan het briefpapier (iban) ik moest overmaken naar Duitsland. Anders kun je ze altijd even bellen


Ik zie niks in die mail of op de site staan, zal morgen wel is bellen.
Canyon ultimate al / white / sram force / fulcrum racing zero en 5

thomas1974
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27

thomas1974 24 mar 2011 23:52

Superframe, daar ga je geen spijt van krijgen. Je krijgt een bevestigingsmail met daarbij een pdf met de rekening en betalingsgegevens, meestal met 1 dag ofzo.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 25 mar 2011 10:35

Zeker een superframe! Waar ga je het mee afmonteren? Heb nog wel wat spulletjes liggen :-)! En die hebben al op zo'n zelfde frame gezeten dus ik weet hoe het staat.....
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Plaats reactie