Vanmiddag heb ik alvast 2 fietsenwinkels in het dorp bezocht. De eerste zaak had alleen een Puch staan ("ja het seizoen loopt al bijna ten einde, hè dus alles is al zo'n beetje weg" ) en deze zaak houd ik alleen aan als schaatsensliep. Bij de andere netjes informatie gehad, hebben diverse merken in huis. Cube ging er uit, komt Haibike voor terug. Ga in ieder geval nog bij Rinus Bon kijken (heb ik hier ook al genoemd zien worden en daar komen onze andere fietsen ook vandaan).
Ik overweeg nog naar een zaak in Yerseke of Bergen op Zoom te gaan (tip van m'n ouders; ook qua kortingsmogelijkheden), maar dat is voor mij niet echt in de buurt en niet handig wat betreft service.
Wat wil ik nou met de fiets gaan doen? Fit worden, afstanden rijden als training, heuvels en bergen proberen, in de toekomst wellicht wedstrijden. Oké, en toegegeven: Marmotte 2015 (Ik maak mezelf geen illusies dat ik het eerder zou kunnen, [s]als ik het al kan...[/s] maar dat gaat me lukken)
Enfin, op dit moment staan onderstaande fietsen op mijn short-list. Mijn budget ligt rond de 1.100 aangezien ik wel een degelijke groep wil.
Hai Q Race RC 1.199 30 (30 Shimano 105)
Koga Miyata Flyer 1.399 (30 Shimano 105)
Bianchi Via Nirone 1.150 (30 Shimano 105 of Ultegra)
Giant OCR Zero 1.199 (30 Ultegra)
Graag tips en ervaringen, ook wat betreft mijn wat langere romp/armlengte en relatief korte benen. Lengte 1.78; gewicht 76kg. Binnenbeenlengte 82cm.
FM opteerde nog dat ik ook een Raleigh geheel zelf kon samenstellen. Zou qua prijs ook in dezelfde regionen liggen.
Verder stond er nog een aanbieding, model 2007;
Koga Miyata RoadRacer Centaur 2.399,- voor 1.100,-
full carbon
Versnelling 20 Campagnolo Centaur
Nadeel (voor mij), 20 versnellingen, wel een topfiets, denk ik. Maar wellicht beetje overkill.
Mocht er trouwens nog iemand in de buurt van Aalsmeer z'n rondjes rijden en me een keer leuke routes wil tippen: graag!