Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Carbon in Tacx is No Go...??

scott_marmotte
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 feb 2007 21:44

scott_marmotte 20 aug 2009 00:52

Wat is mij ook niet helemaal duidelijk... kennelijk komt het in de buurt van accuzuur.....in ieder geval zweet ik veel als ik op de tacx zit.....

De stuurpen was onderop thv het balhoofd gescheurd....het stuur vertoonde bij de bevestiging van de remhendels gaten waardoor we (FM en ikzelf) na demontage de stuurbogen zonder moeite doormidden konden breken. Je moet er niet aan denken dat je met dat stuur nog een sprintje had willen trekken.....

Tip daarom: na de winter (als je veel getacxed hebt) even het stuurlint vervangen en het stuur controleren. Ik heb in ieder geval een carbon stuur en stuurpen laten monteren. Plastic heeft toch minder last van zweet

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 31 dec 2014 11:42

Oud topic maar toch een vraag aan gebruikers;

Heb net mijn carbon racer op de Tacx gezet, en zie bij trappen het bottom bracket toch behoorlijk van links na rechts bewegen, ondervinden jullie dit ook? Normaal?
YFood !!!

termi748
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 16 jan 2014 08:54

termi748 31 dec 2014 11:52

Normaal

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 31 dec 2014 12:05

Ok! Jullie doen ook staand fietsen op de Tacx?
YFood !!!

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 31 dec 2014 12:28

Op de Q&A pagina's van specialized wordt er een vraag over gesteld. Antwoord is dat specialized het niet afraadt en dat het de garantie niet beïnvloedt. Overigens kan dat uiteraard per merk verschillen.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 31 dec 2014 13:23

Ik lees idd dat het geen kwaad kan, maar toch vind ik dat er veel flex in het BB zit als ik zittend aan het trappen ben....
YFood !!!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 31 dec 2014 13:53

Mechanisch gezien maakt het nauwelijks uit of de achtervork ingeklemd zit in een wielnaaf of in een Tacx. Bovendien is het carbon rond het bracket juist zo gemaakt (lijkt mij!) dat het hoge torsie kan weerstaan. Afgezien van het feit dat ik tacxen heel stom vind, zou ik zonder twijfel mijn carbon racer er in klemmen

Dat een Amerikaans bedrijf zelfs aangeeft dat het met hun fietsen mag zegt ook wel iets (die nemen meestal het zekere hoor het onzekere)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 31 dec 2014 13:54

csteenbe schreef:Ik lees idd dat het geen kwaad kan, maar toch vind ik dat er veel flex in het BB zit als ik zittend aan het trappen ben....
Al naar de zadelpen gekeken? Zit ook wel redelijk flex in bij mij.
Ooit eens ergens iets gelezen (Tour?) dat er na de winterperiode wel een verhoging van de garatieclaims op frames binnen komen (Canyon?)
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 31 dec 2014 13:59

Idd 53x11, als die Amerikanen het goed vinden zal mijn Italiaanse schoonheid het ook wel houden.....
YFood !!!

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 31 dec 2014 15:12

vincent75 schreef:Ooit eens ergens iets gelezen (Tour?) dat er na de winterperiode wel een verhoging van de garatieclaims op frames binnen komen (
Ik weet dat mensen in onder andere alpenlanden nog wel een fiets wegzetten in het najaar terwijl zicht in het frame nog water bevind van de zojuist uitgevoerde wasbeurt.
En die fiets hangt dan op een plek waar de vorst ook komt.
Mogelijk dat daar die extra claims vandaan komen.

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 02 jan 2015 11:49

Balhoofdlagers die slijten op een Tacx?
Waar ben jij dan naartoe gereden op de Tacx?
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 02 jan 2015 18:25

scott_marmotte schreef:Wat is mij ook niet helemaal duidelijk... kennelijk komt het in de buurt van accuzuur.....in ieder geval zweet ik veel als ik op de tacx zit.....

De stuurpen was onderop thv het balhoofd gescheurd....het stuur vertoonde bij de bevestiging van de remhendels gaten waardoor we (FM en ikzelf) na demontage de stuurbogen zonder moeite doormidden konden breken. Je moet er niet aan denken dat je met dat stuur nog een sprintje had willen trekken.....

Tip daarom: na de winter (als je veel getacxed hebt) even het stuurlint vervangen en het stuur controleren. Ik heb in ieder geval een carbon stuur en stuurpen laten monteren. Plastic heeft toch minder last van zweet
Weinig last van gelukkig, ben een enorme zweet, mijn helm kun je uitvringen in het voorjaar... maar de tacx sessies die ik doe doe ik buiten in de tuin on een afdekje met passende kleding (kan een korte broek zijn met +4 graden)...

binnenshuis is altijd te warm en te weinig frisse lucht waardoor je meer gaat zweten dan normaal..
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

Plaats reactie