Pagina 1 van 2
wanneer continental GP400S vervangen
Geplaatst: 19 aug 2009 15:08
door voetjes30
Goedemiddag allemaal
Ik rij nu ongeveer een half jaar en na een slechte ervaring met de ultremo's had ik mij conti's GP4000S gemonteerd. Deze liggen er nu 2600 kilometer op.
Ik heb echter nog niet zoveel ervaring dus is mijn vraag: Hoelang gaan deze banden ongeveer mee? Ze vertonen nog geen echte slijtage maar het loopvlak begint een beetje vlakker te worden.
Alvast bedankt voor de reacties.
Ben trouwens super tevreden van deze banden (in tegenstelling tot de ultremo's die na 1000km al kapot waren door het gekende probleem)
Geplaatst: 19 aug 2009 15:11
door perik
Er zitten slijtage indicatoren op, twee ronde "gaatjes" vlak bij elkaar ergens op het loopvlak. Als je die niet meer ziet is het tijd om je bandjes te veevangen.
Geplaatst: 19 aug 2009 15:31
door jona91
ik vind ze wel rap verslijten ongeveer en dikke maand waarbij een deel regen en de gaatjes zijn zo goed als weg:)
Geplaatst: 19 aug 2009 15:51
door marsman
nu ruim 3000 km gereden, nog geen centje pijn. Achter lichte afvlakking, voor nog als nieuw.
continental 4000 s
Geplaatst: 19 aug 2009 15:52
door hansdevos
ik heb inmiddels 5300 km gereden met conti 4000s
achterband moet binnenkort vervangen worden vlgs slijtindicatoren. de voorband nog niet
Geplaatst: 19 aug 2009 15:59
door dogestyle
Ik merk dat ik vaker lek begin te rijden, nog voor de slijtindicatoren aangeven dat je hem moet vervangen... voor mij een signaal om te wisselen. Meestal gaat dan de voorband naar het achterwiel en leg ik er voor een nieuwe op. Heb overigens wel al een aantal keer een gescheurde wang gehad bij deze band die ervoor zorgde dat ik em al moest vervangen voordat het loopvlak versleten was.
Groet
Geplaatst: 21 aug 2009 00:30
door el_loco
Heb mijn achterband na zo`n 4000 km vervangen. Volgens de slijtindicatoren kon ie nog even, maar vond hem wel wat vierkant worden. Overigens vooral in droog weer mee gereden. (en slechts 1 keer lek door een metaalsplinter!)
Geplaatst: 15 sep 2009 16:52
door whistle
Hallo,
Ik heb de GP400S (achter) na ruim 4000 km vervangen. De slijtindicatoren waren nog zichtbaar, maar er zaten diverse scheurtjes in en ik had geen bandenlichters meer nodig om de band van de velg te halen.
Omdat het een fijne (en ook mooie) band is, een nieuwe GP400S geplaatst.
Voor nog als nieuw!
Geplaatst: 17 sep 2009 13:39
door burd
Op zich is een band pas versleten als je het canvas door het rubber kan zien. Het rubber dient alleen maar voor grip, de lagen eronder zijn voor de lekbestendigheid. Dus als het rubber weg is is de grip weg en is de band op. Voor die tijd kun je er prima op blijven rijden.
(Behalve natuurlijk als je scheuren of gaten dwars door alles hebt, dan is de band ook op.)
Geplaatst: 17 sep 2009 14:15
door foosho
Da's wel erg laat

Als de achterband zo plat als een dubbeltje is (iets waar de gp4000(s) wel wat last van heeft) is 't wel zo lekker om een nieuwe te monteren. Verder rijd je veel eerder lek als je de canvas kunt zien en zullen de rijeigenschappen met een flinterdun rubberlaagje ook niet zo best meer zijn.
Geplaatst: 18 sep 2009 13:08
door michael2757
Het zijn fantastische bandjes!! ze slijten inderdaad wel vrij snel,maar de rijeigenschappen zijn echt uitstekend! ik rij nu 2000 km en m,n achterband is al aardig vierkant,de slijtindicatoren zijn weliswaar nog zichtbaar,maar ik ga ,m binnenkort vervangen,voor een nieuwe gp4000s!
Geplaatst: 18 sep 2009 13:25
door rob74
Mijn GP400S zitten er nu 2200 km (voor en achter). De achterband vertoont nu een beetje een recht loopvlak. Voorband is nog gewoon rond. Zowel achter als voor zijn de slijtage indicatoren nog ruim zichtbaar.
Ik ga ze pas vervangen als die dingen niet meer zichtbaar zijn. Het zijn niet voor niets slijtage indicatoren!