Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Racefiets kopen?

Gebruikersavatar
noepzor
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 sep 2009 15:49
Locatie: Goor

Gebruikersavatar noepzor 02 sep 2009 11:15

Hallo allemaal,

Is het de moeite waard om nu nog een racefiets aan te schaffen, of kan ik beter wachten tot het weer beter weer wordt (voorjaar)? Ik ben me aan het orienteren op een racefiets, om dit naast het mountainbiken op te pakken.

Aan de andere kant kan het natuurlijk zijn dat er straks uitlopende modellen voor minder geld worden aangeboden, nadeel is dan dat ie vermoedelijk stil staat, of kun je in de winter wel fatsoenlijk fietsen op een racer?

Alvast bedankt
TREK Emonda SL5 Afbeelding

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 02 sep 2009 11:33

Ik zou zeker in het najaar een racer kopen. Is gewoon veel en veel goedkoper. Je kan dan zelfs een duurdere racer kopen voor hetzelfde budget.

Wanneer het droog is, je de goede kleding hebt kun je prima fietsen met temp zo rond 8 a 10 graden. Wel uitkijken als veel gepekeld is. Dit tast je fiets echt snel aan.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Gebruikersavatar
noepzor
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 sep 2009 15:49
Locatie: Goor

Gebruikersavatar noepzor 02 sep 2009 11:47

Rond welke tijd begint de uitverkoop dan van de 2009 modellen?

Ik heb momenteel fietsen op het oog welke afgemonteerd zijn met de 105 groep, dit lijkt me meer dan voldoende voor recreatief gebruik.

Sensa Umbria: Link
Bulls Harrier: Link

Beide fietsen zitten rond de 750 euro. Wat kan ik voor dat geld verwachten als ik dit najaar een fiets aanschaf? En qua materiaal is de 2010 versie niet veel beter of zitten daar toch belangrijke verbeteringen in?
TREK Emonda SL5 Afbeelding

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 02 sep 2009 11:49

Tsja, wat is beter.
Wat je gevoel zegt!
Ik zou zelf wat te ongeduldig zijn om te wachten.

Tuurlijk gaan ze straks in de uitverkoop.
Maar je model 2009 zal in het najaar 2010 wel weer goedkoper zijn, kan je ook op wachten.
(als ie dan nog te krijgen is)

Kwestie van je gevoel volgen...geld besparen of z.s.m. lekker trappen.
FacebookS3RSSite

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 02 sep 2009 12:09

Ik kocht vorige week een fiets van modeljaar 2010. Uiteraard wel voor de hoofprijs. Het is maar wat je wilt.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

dario
Forum-lid
Berichten: 3822
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 02 sep 2009 12:11

Zijn beide nette fietsen, en voor een 105-afmontage is 750 € ook een redelijke prijs. Dus als je er zin in hebt, en dat je budget is: gewoon doen! Met wat geluk krijgen we nog een mooie nazomer!
Opmerking: weet je welke wielen er onder die Sensa staan? Die van de Bulls (verder wel een goeie fiets overigens) zijn nl. niet meteen topkwaliteit (Shimano WH500)...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
noepzor
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 sep 2009 15:49
Locatie: Goor

Gebruikersavatar noepzor 02 sep 2009 13:20

Die WH500 wielen kom ik veel tegen in de prijsklasse waarin ik zoek. Ik ga morgen na werktijd even langs bij die bikestudio om te kijken of het wat is. Ik hoorde van een kennis dat Sensa wel een aardig merk is.

Maakt de kwaliteit van de wielen veel uit? Is dit terug te vinden is de sterkte, of heeft het meer te maken met de stijfheid en gewicht van de velgen etc? Ik ben zelf geen lichtgewicht dus het moet wel stevig zijn :)

Ik heb al een mountainbike van Bulls, deze is wel van goede kwaliteit en degelijk afgemonteerd. Daarnaast is die winkel die de Bulls verkoopt ongeveer 1-1,5 km van mijn huis af.
TREK Emonda SL5 Afbeelding

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 02 sep 2009 13:27

Heb zelf vóór de zomer de Harrier+ gekocht. Zeer tevreden over. Maar kijk ff of ze je maat wel hebben. Ik zocht een 64 en dat was toen al schrapen. Overigens hoorde ik van mijn FM dat alle Bulls in 2010 zo'n €200 duurder zullen zijn. Dus nu kopen loont wel. Daarnaast is Bulls nou niet direct een fabrikant die elk modeljaar met spectaculaire productmod's komt.

Gebruikersavatar
noepzor
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 sep 2009 15:49
Locatie: Goor

Gebruikersavatar noepzor 02 sep 2009 13:50

Dat is wel een spectaculaire prijsstijging inderdaad. Ik zie dat mijn mountainbike van 999 naar 1199 is gestegen. Dit maakt nu kopen wel interessanter. Morgen ga ik even langs bij de bikestudio om te kijken naar de Sensa fiets en vrijdag even de bulls bekijken.
TREK Emonda SL5 Afbeelding

frankslack
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:56

frankslack 02 sep 2009 14:00

NoepZor schreef:Die WH500 wielen kom ik veel tegen in de prijsklasse waarin ik zoek. Ik ga morgen na werktijd even langs bij die bikestudio om te kijken of het wat is. Ik hoorde van een kennis dat Sensa wel een aardig merk is.

Maakt de kwaliteit van de wielen veel uit? Is dit terug te vinden is de sterkte, of heeft het meer te maken met de stijfheid en gewicht van de velgen etc? Ik ben zelf geen lichtgewicht dus het moet wel stevig zijn :)

Ik heb al een mountainbike van Bulls, deze is wel van goede kwaliteit en degelijk afgemonteerd. Daarnaast is die winkel die de Bulls verkoopt ongeveer 1-1,5 km van mijn huis af.


Heb een tijdje terug de Bulls Harrier gekocht. Prima fiets en ik heb na een kleine duizend kilometer nog aan niks gemerkt dat de WH500 wielen slecht zijn. Ze schijnen ook pas na een paar duizend kilometer minder te worden, maar dan ben je echt op z'n minst maanden verder. Andere wielen kun je er altijd nog opzetten. De WH500 wielen lijken me in ieder geval geen reden om van een fiets af te zien, zeker niet als je budget enigzins beperkt is.

-jc-
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2009 17:51

-jc- 02 sep 2009 14:01

Let inderdaad op of het een Harrier of Harrier+ is, de plus heeft volgens mij een carbon voorvork. De Umbria overigens ook.

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1039
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 02 sep 2009 14:06

Wachten tot het najaar, zodat je kunt profiteren van fikse kortingen klinkt goed natuurlijk. Maar je moet dan het geluk hebben dat jouw maat nog voorradig is. 750 euro voor die Sensa/Bulls is een mooie prijs lijkt me. En je krijgt zeker waar voor je geld. Die wielen zullen in eerste instantie ook wel volstaan. Wanneer je na enkele duizenden km hier problemen mee krijgt, kan je misschien een ander setje wielen kunnen kopen.
Gazelle Team TVM \'99

Plaats reactie