Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Baanclinic 2009 13 DECEMBER?

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 24 sep 2009 22:16

Aangezien de voorgaande jaren toch wel redelijk succesvol waren wil ik weer proberen om een clinic te organiseren.

De clinic zal weer gaan plaatsvinden in Amsterdam, simpelweg omdat ik daar de contacten heb en alles wat makkelijker te organiseren is.

Het zal ergens in Januari moeten gaan gebeuren maar voordat ik een definitieve datum kan gaan prikken wil ik eerst eens kijken of er genoeg animo is. Het zal hoogstwaarschijnlijk op een zondagmiddag gaan plaatsvinden.

Omdat er afgelopen jaar meer vraag kwam naar een clinic die wat verder ging dan alleen de basis van het baanwielrennen dacht ik om er twee te organiseren.
Een "beginner" en een "gevorderden" training.

Nu is de term "beginner" natuurlijk vrij makkelijk te definieren: Ben je nog nooit op de baan geweest of wel eens een keertje en wil je het nog wel eens doen, val je onder "beginner".

Kom je wel eens op de baan of heb je tijdens de vorige clinic de indruk gekregen de basisprincipes onder knie te hebben en weet je ook wat er van je verwacht wordt qua regels en seinen in de baan kun je wel eens onder "gevorderden" vallen.

Uiteraard kan dit in samenspraak (via pm bijvoorbeeld) bepaald worden.

Aangezien er toch zo'n 15-20 personen per clinic nodig zijn om de kosten redelijk te houden wil ik eerst eens "polsen" hoeveel mensen hier iets voor voelen.

Kosten liggen ongeveer rond de 25 euro incl huur van een baanfiets, uitgaande van 15-20 personen per clinic.

Lijkt het je wat, schrijf je hieronder in voor een van de twee clinics:

Aanvullende informatie mbt clinics vanaf het Velodrome:


Hier de info over een Clinic: Een Clinic duurt in principe 2 uur en staat onder deskundige begeleiding van een ervaren trainer. Je hebt gedurende 2 uur de baan en aandacht van de trainer exclusief voor jouw groep. De kosten zijn 270 euro, daar komt enkel nog de kosten voor de huur per persoon van een baanfiets á 8,- of 10,- euro bij. Prijzen zijn excl. btw. Er is geen minimum vereiste aan het aantal deelnemers. Wel adviseer ik met niet meer dan 20 deelnemers te komen ivm het beschikbare aantal fietsen en de beperkte ruimte op de baan. Bij meer dan 20 deelnemers is het verstandig de Clinic een duur van 3 uur te geven. De meer prijs is dan 135,- euro excl. btw. Een Clinic kan georganiseerd worden als de baan beschikbaar is voor verhuur. In het Baanseizoen (sept ? mrt) is dat in het weekend of op weekdagen overdag. Ik ga nakijken wat er beschikbaar is half december. Informatie - Wat heb je nodig voor het volgen van een Clinic?: Minimaal een half uur van te voren aanwezig zijn is geen luxe omdat je een baanfiets moet uitzoeken, afstellen, banden oppompen enz. en moet omkleden. Het is fijn als je die twee uur dat je de baan huurt ook echt op de baan kunt doorbrengen. Ik zal ook zorgen dat ik op tijd aanwezig ben om jullie te helpen. Komen jullie allemaal voor het eerst naar de baan of zijn er deelnemers met baan ervaring? Als het een gemengde groep is zal ik er voor proberen te zorgen dat het voor iedereen een uitdagende training is. Als jullie nog bepaalde verzoeken hebben dan hoor ik dat graag en zal ik dat indien mogelijk in de training inpassen. Er zijn geen speciale eisen voor het volgen van een Clinic. Wel is een goede fietsconditie en ervaring op een racefiets een pré. Betalen kun je helaas alleen met contant geld, pinnen kan op de baan niet. Vergeet het volgende niet mee te nemen: ? Fietsschoenen & bijbehorende Klikpedalen (Look, SPD, Time etc. etc.) plus het gereedschap om deze te monteren. Tip: Linkerpedaal heeft linkse draad, dus rechtsom losdraaien. Rechterpedaal heeft normale draad, dus linksom losdraaien. ? Harde schaalhelm, zonder klep. Zie voor meer informatie over een veilige helm http://www.velodrome.nl/baantr_nodig.php#helm ? Laat je zonnebril thuis. Alleen als je echt een bril nodig hebt, bv. ivm. lenzen, mag je een heldere bril dragen zonder grote randen. Gekleurde brillenglazen zijn niet toegestaan. ? Fietshandschoenen. ? Fietskleding. Als je geen helm of pedalen hebt dan kun je die lenen voor het volgen van een Clinic. Het Velodrome heeft een beperkt aantal helmen en toeclippedalen beschikbaar. In toeclippedalen ga je met gewone (sport-)schoenen. Klikpedalen zijn niet te leen of te huur. Je eigen helm en eigen schoenen en pedalen van je racefiets meenemen is veel en veel fijner!! Neem ze mee! Voor fietskleding en handschoenen moet je zelf zorgen. Deelnemen aan een Clinic geschiedt op eigen risico. Schade veroorzaakt aan de huurfietsen boven de 50 euro, met een maximum van 500 euro zal in rekening worden gebracht. Annuleren van een Clinic kan tot 30 dagen voor de reservering. Na deze datum zullen u de kosten van baanhuur in rekening worden gebracht.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 24 sep 2009 22:16

BEGINNER:

1.



GEVORDERDEN:

1.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 24 sep 2009 22:27

BEGINNER:

1. Zorro



GEVORDERDEN:

1.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 sep 2009 22:27

Lijkt me wederom leuk.
Maar ik durf mezelf niet in te schalen.
Ik heb twee keer een baanclinic in Amsterdam gedaan.
Ik heb wel moeite om het wiel te houden omdat ik nog huiverig ben om mijn voorganger te raken.
Zeg maar in welk rijtje ik hoor.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 24 sep 2009 22:32

Laat ik maar 't lijstje gaan vullen.

BEGINNER:

1. Zorro
2. Jipperd (Jip)



GEVORDERDEN:

1.

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 24 sep 2009 22:36

Goed initiatief!!

BEGINNER:

1. Zorro
2. Jipperd (Jip)



GEVORDERDEN:

1. BianchiSL3

helesnellejelle
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 jan 2008 19:49

helesnellejelle 24 sep 2009 22:39

BEGINNER:

1. Zorro
2. Jipperd (Jip)



GEVORDERDEN:

1. BianchiSL3
2. HeleSnelleJelle

ghibli
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 16 nov 2007 17:48

ghibli 24 sep 2009 22:40

BEGINNER:

1. Zorro
2. Jipperd (Jip)



GEVORDERDEN:

1. BianchiSL3
2. HeleSnelleJelle
3. GHIBLI

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 24 sep 2009 22:55

Even netjes de echte naam er bij

BEGINNER:

1. Zorro
2. Jipperd (Jip)



GEVORDERDEN:

1. BianchiSL3 (Hans)
2. HeleSnelleJelle (Jelle)
3. GHIBLI (Floris)

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 24 sep 2009 22:58

Even netjes de echte naam er bij

BEGINNER:

1. Zorro
2. Jipperd (Jip)
3. Aristos (Tom)
4. Marten



GEVORDERDEN:

1. BianchiSL3 (Hans)
2. HeleSnelleJelle (Jelle)
3. GHIBLI (Floris)
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 24 sep 2009 22:58

BEGINNER:

1. Zorro
2. Jipperd (Jip)



GEVORDERDEN:

1. BianchiSL3 (Hans)
2. HeleSnelleJelle (Jelle)
3. GHIBLI (Floris)
4. Japie carbon (Jaap)

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 24 sep 2009 22:59

BEGINNER:

1. Zorro
2. Jipperd (Jip)
3. Aristos (Tom)
4. Marten
5. Marielle

GEVORDERDEN:

1. BianchiSL3 (Hans)
2. HeleSnelleJelle (Jelle)
3. GHIBLI (Floris)
4. Japie carbon (Jaap)
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

Plaats reactie