Pagina 2 van 2

Geplaatst: 02 okt 2009 17:07
door wasbeer2006
Ik plak mijn MTB buitenabden gewoon met een binnebandplakker als het gat te groot is voor de vloeistof. Ik betwijfel echter of zo'n plakker de kracht van 6-9 bar aan kan naar buiten toe, maar dat zou je dus moeten testen.

gewoon met normale solutie lijmen.

Met vloeistof en een gat wel het wiel rond draaienanders drogt de vloeistof niet, dus gewoon blijven rijden en niet stoppen en de kristallen doen hun werk.

Ik bazeer dit alleen op MTB ervaring en daar is de druk compleet anders dus wellicht werkt het niet bij race

Geplaatst: 02 okt 2009 17:09
door corniel
Ik reed laatst een tube aan gort na 7 km. Het kan verkeren. ;)

Geplaatst: 02 okt 2009 17:13
door geertjan5
@ wasbeer
Denk niet dat het zal werken. Je geeft zelf aan 6-9 bar. In mijn Tube gaat 14. En die houd zowiezo geen plakkertje..

Geplaatst: 02 okt 2009 17:28
door amclassic-fan
Dat zal lekker rijden 14 bar in een tube...

Geplaatst: 02 okt 2009 17:31
door edwin01
Dan kun je volgens mij net zo goed op de kale velg rijden.....

Geplaatst: 02 okt 2009 17:43
door geertjan5
als je asfalt hebt is er niet zoveel aan de hand.. heb er meestal ook geen 14 in.. wel iets minder.. precies 14 bar kan mijn pompje niet aan:-P
Alleen als je dan klinkers hebt dan tril je wel uit elkaar.
Enne op een kalevelg rijden vind de velg niet zo fijn...

Geplaatst: 02 okt 2009 17:45
door joopi
Ik kan na twee setjes nog niet meepraten over lek rijden met Fusion 2 tubeless banden (afkloppen!!), maar ik heb Hutchinson Protec'Air anti-lek smurrie erin zitten. Ik heb allebei de sets na ca. 3500 km vervangen toen er op de achterband wat kale/dunne plekken begonnen te ontstaan. Hutch heeft ook spuitbusjes voor onderweg, Fast'Air; lucht en schuim bij elkaar om een lekke band tegelijkertijd te plakken en op te pompen. Kan ook preventief erin gespoten worden bij installatie van een vers bandje, maar dus geen ervaring mee.

Geplaatst: 03 okt 2009 14:31
door roger
Pittstop werkt mits het gat niet groter is dan een mmtje op 2 perfect,hierna kan je je tube tot op de draad oprijden en werkt de pittstop preventief.(let wel dat je het ventiel op 4 of 8uur zet ivm met volopen van het ventiel)
Wat je wel niet moet doen is de tube(als er pittstop in zit) van het wiel halen en als reservetube meenemen,dat werkt dus niet deze verkleeft en wordt onbruikbaar dus gewoon oprijden.

Geplaatst: 01 nov 2009 13:44
door _pino_
joopi schreef:Ik kan na twee setjes nog niet meepraten over lek rijden met Fusion 2 tubeless banden (afkloppen!!), maar ik heb Hutchinson Protec'Air anti-lek smurrie erin zitten. Ik heb allebei de sets na ca. 3500 km vervangen toen er op de achterband wat kale/dunne plekken begonnen te ontstaan. Hutch heeft ook spuitbusjes voor onderweg, Fast'Air; lucht en schuim bij elkaar om een lekke band tegelijkertijd te plakken en op te pompen. Kan ook preventief erin gespoten worden bij installatie van een vers bandje, maar dus geen ervaring mee.


Gisteren op de beurs een demonstratie gezien bij Stan's no tubes, erg indrukwekkend om te zien hoe de band zichzelf na een lek weer dicht. Ik rijd met Hutchinson tubeless en de door jou genoemde fast air zal ongetwijfeld een zelfde effect hebben. Ik heb vooralsnog de fast air alleen als redmiddel bij me voor onderweg, maar overweeg na gisteren om het preventief te gaan gebruiken. Vraag waar ik dan me kom te zitten is de volgende :

Is het mogelijk nadat je de fast air preventief hebt aangebracht, om je banden nog leeg te laten lopen, om b.v steentjes uit de band te vissen? Waar blijft de fast air in dat geval, in welke vorm zit dit in je banden (vloeibaar) en hoe wat is de werking van het spul als je gewoon lucht door het ventiel laat ontsnappen.

Heeft er iemand ervaring met het preventieve gebruik van fast air in Hutchinson tubeless?

Geplaatst: 01 nov 2009 16:36
door wasbeer2006
Ik neem aan dat je het wil gebruiken als Tubeless? Of anders??

Je kan het ook preventief in je biba doen maar dat zou ik afraden en blijf ik een vreemde oplossing vinden. Er zijn MTB'ers die dat doen. In een tube is natuurlijk wel een oplossing, maar daar zou ik het pas doen na het lek ivm intrekken en drogen + dat je het daar lastig uit krijgt.

Tubeless doe ik het in normale niet tubeless banden, dit is om de band te dichten, normale banden laten meestal lucht door. daarnaast als preventief middel om lek te rijden.

Naderhand kan je het er weer uitgieten en bij een te groot gat (zal op de racefiets niet zo snel voorkomen) monteer je onderweg gewoon een biba, thuis wel ff schoonmaken erna (met water en een borstel.

Ik heb met alle middelen gereden, joe's, docblue, notubes, cheap ass notubes (eigen recept van een belg) en doc bleu. Maar voor het dichtmaken en lekken is notubes het beste en ook nog een het goedkoopste.

Gistern op de beurs een de fulcrum wielen bekeken, eigenlijk vaag dat ze twee modellen leveren normale en 2-way fit??? waarom niet alleen 2way fit oftewel tubeless????? Het zal wel marketing zijn om de wielren markt te laten wennen.

Ps.
de vloestof is na circa 2-3 maanden wel "weg"uit de band of iig de werking. Het kan ook langer zijn als je weinig bijpompt. Bij veel verse lucht vergaat de vloeistof zegmaar. IK vul elke drie maandne bij als ik geen banden wissel, de meeste wielrenners zullen dan wel door het bandje heen zijn dus sowieso geen probleem.

Geplaatst: 01 nov 2009 17:06
door _pino_
Kort door de bocht : Ik wil het in tubeless banden / two way fit systeem gebruiken en vraag me af of je dan je banden nog wel leeg kan laten lopen zonder dat je het spul kwijtraakt.

Geplaatst: 02 nov 2009 12:47
door wasbeer2006
Ja dat kan, maar ik zou je niet aanraden de vloeistof in een ander band te willen doen, omdat er dan in verhouding veel kristallen verloren gaan (die zorgen ervoor dat een eventueel gat gedicht word).

Je kan de band wel demonteren en er later weer opdoen (niet langer dan een uur). Maar das beste een geklooi.

Ik vraag me wel af waarom je het wilt dat spul kost omgerekend nog geen 3 euro per band.