Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 25 jan 2022 09:52

Bij Campa ultra torque kan het in alle richtingen verkeerd. En met een relatief kleine vertanding.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 07 feb 2022 22:01

Grrrrrr, wat ben ik klaar met dat klote SRAM….. simpel klusje: overzetten shifters en verse hydraulische kabel. Zet rustig de kleine torx op het boutje, klein beetje kracht, en meteen dol. Dit was echt de slimste constructie die ze weer wisten te bedenken? Krijg nu met geen mogelijkheid de kabel uit de shifter, en heb in mijn pissigheid het veertje van de remhendel kwijtgemaakt.

Heb nog een oplossing: nieuwe losse linkershifter. Maar ik heb geen zin om nog een cent in SRAM te investeren.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 07 feb 2022 22:55

Soms is de rust nemen en nadenken toch de slimste weg. Er zit onderin een kleine opening voor een hele kleine torx sleutel. Maar bij bestudering van de bout, blijkt bovenin ook de mogelijk voor een grotere torx te zitten, en die pakt wel. Pffff….
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 07 feb 2022 23:03

@Joostg mooi dat het alsnog gelukt is.
Heb je het veertje ook weer terug gevonden ?
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 07 feb 2022 23:47

Die dan weer niet…. Gelukkig is het wel 1 van de weinige spareparts die te bestellen is en op voorraad is bij Bikeinn. Ik heb het maar meteen besteld. Scheelt weer gefrustreerd op mijn knieën zoeken in de berging 😅
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8519
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 08 feb 2022 09:39

JoostG schreef: 07 feb 2022 22:55 Soms is de rust nemen en nadenken toch de slimste weg. Er zit onderin een kleine opening voor een hele kleine torx sleutel. Maar bij bestudering van de bout, blijkt bovenin ook de mogelijk voor een grotere torx te zitten, en die pakt wel. Pffff….
Zit er geen handleiding -tekening bij of verwijzing naar het www.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 08 feb 2022 11:00

Ben onderdelen van bestaande fiets naar nieuwe frame aan het overzetten. Deel van de spullen komt niet uit de doos, dus daar heb ik de handleidingen niet meer van. Valt mij overigens vaker op dat er überhaupt weinig handleidingen bij fietsonderdelen zitten.

Ik merk dat ik eigenlijk te onrustig ben voor klussen aan de fiets. Inmiddels zit er al weer 7 weken minimaal een kind thuis (3 weken vakantie, zelf covid, nu de juf covid), heb ik druk op mijn werk en word ik depressief van dit prul weer. Niet de juiste mindset, voor mij, om met geduld en rust een nieuw frame op te bouwen. Lekker SRAM de schuld geven, terwijl ik het probleem ben…. 😅🙈

We komen er uiteindelijk wel, en dan volgt dat zalige gevoel van de eerste rit op een nieuw frame!
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2246
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 08 feb 2022 11:28

Als het helpt, Shimano heeft een vrij goede database met installatiehandleidingen, ook van oude groepen. Als je zoekt op Shimano Tech Docs moet het te vinden zijn. Mocht je die niet allang gevonden hebben. SRAM weinig ervaring mee.

pino
Forum-lid
Berichten: 3367
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 08 feb 2022 11:49

SRAM heeft heel veel op Youtube staan
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1206
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 08 feb 2022 13:26

JoostG schreef: 08 feb 2022 11:00 Ben onderdelen van bestaande fiets naar nieuwe frame aan het overzetten. Deel van de spullen komt niet uit de doos, dus daar heb ik de handleidingen niet meer van. Valt mij overigens vaker op dat er überhaupt weinig handleidingen bij fietsonderdelen zitten.

Ik merk dat ik eigenlijk te onrustig ben voor klussen aan de fiets. Inmiddels zit er al weer 7 weken minimaal een kind thuis (3 weken vakantie, zelf covid, nu de juf covid), heb ik druk op mijn werk en word ik depressief van dit prul weer. Niet de juiste mindset, voor mij, om met geduld en rust een nieuw frame op te bouwen. Lekker SRAM de schuld geven, terwijl ik het probleem ben…. 😅🙈

We komen er uiteindelijk wel, en dan volgt dat zalige gevoel van de eerste rit op een nieuw frame!
Duidelijk geval van POBNIB . ( problem on bike, not in bike)

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1360
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 10 feb 2022 09:13

Deze ochtend platte band en inbus van mijn steekas volledig doorgedraaid. Met mijn beter gereedschap thuis voel ik nog een klein beetje dat die pakt, maar ruim onvoldoende om steekas los te krijgen. Iemand de gouden tip? :D

Edit: google zegt mij een schroefverwijderaar te gebruiken (zoiets: https://www.hubo.be/nl/p/kreator-krt061 ... _d-gCrnuWg). Iemand ervaring met of dat garantie op succes is?

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1206
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 10 feb 2022 09:39

bartdr schreef: 10 feb 2022 09:13 Deze ochtend platte band en inbus van mijn steekas volledig doorgedraaid. Met mijn beter gereedschap thuis voel ik nog een klein beetje dat die pakt, maar ruim onvoldoende om steekas los te krijgen. Iemand de gouden tip? :D

Edit: google zegt mij een schroefverwijderaar te gebruiken (zoiets: https://www.hubo.be/nl/p/kreator-krt061 ... _d-gCrnuWg). Iemand ervaring met of dat garantie op succes is?
Torx bitje erin slaan.

Plaats reactie