Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 14 jan 2021 11:26

Gisteren nieuwe Sram ketting uit het doosje gehaald voor de BMC - netjes op lengte voor de 52-36 gemaakt. Maar wat loopt de ketting toch niet lekker. Op een paar kransjes wel en op een aantal weer niet. Check ik de quicklink, blijkt dus dat ik een 10 speed ketting heb gepakt. ( ik heb er altijd een aantal op voorraad ) omdat mijn zoon nog 10 speed rijdt.

Volgende keer beter kijken. Gelukkig had ik nog een 11 speed liggen - maar deze is voor 50-34 dus een linkje te weinig in de ketting. Vanmiddag komt de nieuwe ketting binnen dus kan ik het geheel klaar maken.
Life is too short for not riding tubulars..

mhr-zip
Forum-lid

Gebruikersavatar mhr-zip 14 jan 2021 12:07

rene schreef:
14 jan 2021 11:26
Gisteren nieuwe Sram ketting uit het doosje gehaald voor de BMC - netjes op lengte voor de 52-36 gemaakt. Maar wat loopt de ketting toch niet lekker. Op een paar kransjes wel en op een aantal weer niet. Check ik de quicklink, blijkt dus dat ik een 10 speed ketting heb gepakt. ( ik heb er altijd een aantal op voorraad ) omdat mijn zoon nog 10 speed rijdt.

Volgende keer beter kijken. Gelukkig had ik nog een 11 speed liggen - maar deze is voor 50-34 dus een linkje te weinig in de ketting. Vanmiddag komt de nieuwe ketting binnen dus kan ik het geheel klaar maken.
Volgens mij kan je 10-speed rijden met een 11-speed ketting. Hoef je geen 10-speed op voorraad te houden.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

DDX
Forum-lid

DDX 14 jan 2021 13:01

Klopt, ik hou tegenwoordig ook alleen 11s op voorraad.

Plaats reactie