Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Update

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 okt 2009 03:33

Dag fietsvrienden en mede-forummers,

Ik krijg bijna wekelijks PM'tjes hoe het met me gaat, dus ik dacht ik typ gewoon een topic dat is wat sneller :)

Zoals jullie wellicht weten zit ik al sinds 8 februari op Curaçao. Ik ben hier naartoe gekomen samen met mijn vriendin, die hier een jaarcontract heeft als arts-asssistent op de afdeling neurologie. Ikzelf heb mezelf een nieuwe lifestyle aangemeten. Werkte ik in Nederland nog op een saai kantoor als communicatieadviseur, tegenwoordig verdien ik mijn geld als duikinstructeur :)

Anyway, het bevalt voor alsnog prima. Het werk als duikinstructeur is natuurlijk fantastisch maar ook daarbuiten hebben we een mooie tijd hier. Natuurlijk hebben we ons moeten aanpassen aan de levensstijl hier, dat kan soms lastig zijn als Nederlander (geduld....) We genieten echter volop van het eiland en natuurlijk het fantastische weer. Het plan was om 13 maanden te blijven en dat is het nog steeds. We zijn dus alweer ver over de helft, de tijd vliegt.

Dan het fietsen. Tjsa, ik heb mijn Bianchi wel meegenomen maar heb er pas een paar keer op gefietst. Dat heeft een aantal redenen. Ten eerste wordt sporten en duiken niet aanbevolen, dus 5 dagen per week kan ik sowieso al lastig sporten. In de weekenden zijn er vaak andere dingen te doen, bovendien is het echt super heet en het verkeer is ook vrij gevaarlijk. Komt nog eens bij dat de wegen ook niet fantastisch zijn. Ik houd het dus voorlopig bij 1 à 2x per week hardlopen, aan het eind van de dag gaat dat prima ondanks de hitte.

Zit dus helaas ook niet veel meer op het forum. Maar wees niet getreurd, ergens in april kom ik weer naar Nederland en zal het forum dan weer volplempen met mijn a-boeiende gezeur ;) Ook ga ik het fietsen natuurlijk weer oppakken, het doel is weer veel Ardennen en een minimaal één cyclo.

Zal later nog wat foto's plaatsen...

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 18 okt 2009 03:49

(onderwater)foto's van het duiken zijn altijd welkom :) Kan me idd voorstellen dat je niet echt aan fietsen toekomt, van al dat stikstof wordt je zo loom.

Uiteindelijk zijn er naast fietsen nog zoveel mooie dingen, veel plezier nog!

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 18 okt 2009 09:23

Vroeg me al af waar je gebleven was havana, begon je bijna te missen :-).

ikweetutnietmeer
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33

ikweetutnietmeer 18 okt 2009 13:57

[quote="havana"]
Ten eerste wordt sporten en duiken niet aanbevolen, dus 5 dagen per week kan ik sowieso al lastig sporten. [/quote]

hey havana
kun je es uitleggen hoe je dat bedoelt?
duik zelf ook en meen juist in conditie te blijven door te fietsen wat het duiken ten goede komt of bedoel je sporten en duiken op 1 dag?

schamperd
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 16 aug 2004 23:42

schamperd 18 okt 2009 15:19

hoi,

ik duik zelf ook wel is, en op 1 of andere manier ben in als ik in de ochtend gedoken heb enn in de middag wil gaan fietsen niet vooruit te branden...

beetje iedere dag duiken op curacao is minstens zo leuk als fietsen (en je verdiend er nog geld mee ook).
niet zeuren maar trappen

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 18 okt 2009 15:26

He, leuk weer eens van je te horen havana!
Geen (fiets)ontwennings verschijnselen gehad? Je had nog een hoop mooie tochten in Limboland en de Ardennen op je verlanglijstje staan, ben je in April mooi op tijd voor! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 okt 2009 17:13

@ ikweetutnietmeer

Ik doelde inderdaad op duiken en sporten op één dag. Dat wordt niet aanbevolen, met name na het duiken moet je niet sporten. Daarvoor kan nog wel, maar er moet dan wel 4 uur tussen zitten.

@ colnagofreak

Ik moet alleen wel zorgen dat ik tegen die tijd weer een beetje in vorm ben, dus ik ben toch van plan vanaf januari het fietsen weer op te gaan pakken hier. Het is even de vraag hoe ik dat ga organiseren, maar het lukt vast. Ontwenningsverschijnselen heb ik zeker gehad, ik denk nog vaak terug aan al die lange dagen op de fiets. Aan de andere kant ben ik er ook gekomen dat het leven ook leuk is zonder fiets.

Nog wat foto's...

Afbeelding

Hard day in the office

Afbeelding

Onder water

Afbeelding

havana bij het wrak van de Hilma Hooker, Bonaire

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 18 okt 2009 22:07

Ziet er goed uit. Kan niet wachten op dat a-boeiende gezeur:p

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 18 okt 2009 23:57

Ik ben er weliswaar alleen een paar keer op vakantie geweest maar ik snap wel dat je jezelf daar zonder fiets prima kunt vermaken. Al kun je er bijvoorbeeld wel heel goed mountainbiken. Dat al eens geprobeerd?

Wat ga je trouwens doen als je weer in Nederland bent? Door als duikinstructeur of pak je toch je oude vak weer op?

Oh ja, kun je al een beetje domino spelen? ;)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 okt 2009 05:02

In het domino ben ik nog niet erg bedreven. Het wordt hier overigens niet zoveel gespeeld, op Aruba des te meer.

Afijn, mountainbiken heb ik een paar keer gedaan. Erg leuk was dat!

Dit jaar was voor mij ook bedoeld om te bedenken wat ik nou wilde bij terugkomst. Daar ben ik inmiddels achter: ik ga proberen docent te worden (doel is op een HBO). Het lesgeven bevalt namelijk prima en ik denk ook dat het iets is dat goed bij mij past.

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 20 okt 2009 00:31

Havana, nooit gedacht aan waterfietsen?:p kan je bijde hobbies combineren :p
Afbeelding

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 20 okt 2009 23:57

[quote="havana"]In het domino ben ik nog niet erg bedreven. Het wordt hier overigens niet zoveel gespeeld, op Aruba des te meer.
[/quote]

Mwah, ik heb daar toch behoorlijk wat potjes gespeeld. En dat ging er fanatiek aan toe. In de sneks, bij uitgaansgelegenheden, op het strand en bij mensen thuis. Volgende keer dat ik er ben ga ik het eens proberen bij de taxi standplaats. Alleen daar zijn ze nogal goed dus dat zal me wel een pak rammel opleveren..:)

Is ook een belangrijk onderdeel van de roman Dubbelspel van Frank Martinus Arion. Best een aardig boek om wat te leren over het eiland. Maar goed, ik dwaal een beetje af... ;)

Plaats reactie