Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Artikel on compression at Cyclingnews

gregherbold
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 okt 2009 09:09

gregherbold 25 okt 2009 10:04

Iemand ervaring met deze sokken/kousen.
Hoor graag jullie meening

cyclelicious
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04

cyclelicious 25 okt 2009 11:52

Hoi,

Ik heb nog geen ervaring, maar ik krijg volgende week Herzog Sport kousen aangemeten.
Op advies van de chirurg en sportarts moet ik ze gaan dragen, omdat ik last van spataderen heb.

tarzander
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:25

tarzander 25 okt 2009 14:08

@ gregherbold

Je zou het eens aan een van de triathleten op dit forum moeten vragen. Ik weet van C A S R A N dat ie ze wel eens gebruikt (heeft).
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 25 okt 2009 15:48

Ik gebruik zelf Skins (ziet er uit als een lange fietsbroek) en Herzog compressie kousen (knie hoog). De skins draag ik meestal alleen 's nachts, bijvoorbeeld tijdens etappe-wedstrijden, de nacht voor de koers, of na een zware training. De kousen draag ik dan meestal overdag voor en na de wedstrijd, omdat die wat makkelijker onder een broek te dragen zijn.
Of het verschil in herstel echt significant is weet ik niet, maar ik heb het idee dat m'n spieren wel iets frisser blijven hierdoor (kan ook mentaal zijn hoor ;)) en vind het sowieso wel een prettig gevoel.
Ik denk dat je er vooral wat aan hebt wanneer je meerdere dagen achter elkaar een flinke inspanning moet leveren, dan kan je elk beetje herstel gebruiken.
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

gregherbold
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 okt 2009 09:09

gregherbold 25 okt 2009 19:43

Ga er zeker even verder induiken

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 26 okt 2009 14:00