Alles over vakanties op én met de fiets

Fietschallenge 2010

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 10 mei 2010 03:18

[quote="Rodrick"]"Dit snap ik niet. Ik mag toch aannemen dat het veel eerder dan twee weken voor aanvang evenement besloten wordt of de vergunning wel of niet wordt verleend ?"

@stoempert: nee hoor. Die krijg je vaak pas op het laatste moment. Er is zelfs een tamelijk groot wielerevenement in een grote Nederlandse havenstad begin juli waarvoor formeel nog geen vergunning is. Op die manier houdt een vergunningverlener een stok achter de deur. Op zich zijn goed recht, maar als organisator weet je dan pas op het laatste moment of en wat er van je plan kan doorgaan en wat je nog moet aanpassen. Natuurlijk probeer je een en ander al eerder af te stemmen, maar dat lukt niet altijd, zeker niet op detailniveau.
Ik heb ooit in mijn woonplaats een wielerkoers georganiseerd en kreeg pas een week voor de datum van de gemeente te horen dat geen vergunning ging worden verleend omdat de straat zou worden opgebroken. Tot dat moment vond de gemeente (uiteraard een andere afdeling) het een prachtig plan, waaraan zeker medewerking zou worden verleend.
[/quote]

Ook mijn ervaring.
In 2009 vertrok de Hel van het Mergelland te laat omdat een belgische politieagent 10 minuten voor de start met extra eisen kwam. Dat moest toen snel geimproviseerd worden, want de politieagent zei de koers bij de grensovergang stop te leggen.

Als organisatie is het niet makkelijk en het wordt, door diverse factoren, steeds moeilijker. Het is echt niet zo van ik zet een route uit, 5 vrijwilligers langs de weg en wat bananen op een tafel en klaar.
I Am SpeCiAliZed

lucnoa
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07 mar 2007 23:52

lucnoa 10 mei 2010 21:18

[quote="Stoempert"][quote="Rodrick"]"Dit snap ik niet. Ik mag toch aannemen dat het veel eerder dan twee weken voor aanvang evenement besloten wordt of de vergunning wel of niet wordt verleend ?"

@stoempert: nee hoor. Die krijg je vaak pas op het laatste moment. Er is zelfs een tamelijk groot wielerevenement in een grote Nederlandse havenstad begin juli waarvoor formeel nog geen vergunning is. Op die manier houdt een vergunningverlener een stok achter de deur. Op zich zijn goed recht, maar als organisator weet je dan pas op het laatste moment of en wat er van je plan kan doorgaan en wat je nog moet aanpassen. Natuurlijk probeer je een en ander al eerder af te stemmen, maar dat lukt niet altijd, zeker niet op detailniveau.
Ik heb ooit in mijn woonplaats een wielerkoers georganiseerd en kreeg pas een week voor de datum van de gemeente te horen dat geen vergunning ging worden verleend omdat de straat zou worden opgebroken. Tot dat moment vond de gemeente (uiteraard een andere afdeling) het een prachtig plan, waaraan zeker medewerking zou worden verleend.
[/quote]

Ik zit zelf in de organisatie van een vrije klassieker voor Elite/Beloften en Junioren. Gelukkig strookt mijn ervaring niet met de praktijken die jij noemt. Blijkbaar zijn de gemeenten en provincie waar wij door rijden meedenkend en wat meer van de integrale aanpak bij hun vergunningverlening. Ik zou helemaal gek worden als we als organisatie zo lang in het ongewisse zouden blijven.

PS Ik heb zo'n vermoeden dat het met de vergunning voor het wielerevenement begin juli te Rotterdam wel goed gaat komen.[/quote]

Ik ken mensen die organiseren een mtb tocht in de gemeenten en die mogen blijkbaar niets , terwijl er andere organisaties in diezelfde gemeenten veel meer mogen tijdens het organiseren van hun tocht . Soms heeft het volgens mij ook met politiek te maken en maakt het een groot verschil wie of wat je kent bij die gemeenten .

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3525
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 10 mei 2010 22:31

[quote="Amclassic-fan"][quote="fingerz"][quote="Amclassic-fan"]Misschien even de rest van het topic lezen voordat je commentaar geeft...

En het probleem met het organiseren van een cyclo in Nederland lijkt me toch wel duidelijk. Het is te druk in Nederland op de wegen en zeker daar waar wij graag willen fietsen. In noord Groningen zou een cyclo zoals in Frankrijk prima kunnen, maar ja daar zit ook niemand op te wachten.[/quote]

Ik heb het hele topic gelezen. Het punt is dat je je als organisatie niet kunt beroepen op zelfreflectie als je vantevoren geen duidelijke regels opstelt voor je evenement. Indien de regels zijn dat je uit de koers moet na inhalen, etc. dan moet je dat duidelijk (niet 5 minuten voor de start) kenbaar maken!

En als het duidelijk is dat het te druk is in Nederland dan moet je als organisatie zelfreflectie hebben en het hele evenement niet of anders organiseren.

[/quote]

Als je het persbericht op de website had gelezen (die ook gewoon in dit topic staat), dan was dat dus de politie die op 't laatste moment met die eis kwam. Allicht dat 't niet eerder bekend was bij de organisatie door gebrekkige communicatie. Maar dat kan je Rodrick toch echt niet aanrekenen.

En de keuze van Fiets om te stoppen met de huidige opzet met Interim als organisatie maakt toch wel duidelijk dat ze er bij Fiets zacht gezegd absoluut niet blij zijn met hoe 't gegaan is.
[/quote]

Beste Moderatoren,

Sorry hoor. Roept moderator Daniel op om toch vooral te stoppen, gaat moderator Amclassic-fan nog eens even frontaal in de aanval op fingerz.

Heel apart, zeker voor een moderator.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

_pino_
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 26 jan 2009 23:32

_pino_ 11 mei 2010 00:23

Ik hoor vijf minuten geleden dat ze dit topic 3 ronden lang gaan neutraliseren...

Hoog tijd dat er een nieuwe Cyclo komt om op te mopperen, heeft Steven Rooks hier eigenlijk een account?


Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 mei 2010 11:03

[quote="Rikkert"]
Beste Moderatoren,

Sorry hoor. Roept moderator Daniel op om toch vooral te stoppen, gaat moderator Amclassic-fan nog eens even frontaal in de aanval op fingerz.

Heel apart, zeker voor een moderator.[/quote]

Volgnes mij vroeg Daniel om te stoppen met 't hakken op Rodrick. En als dit van mij al een frontale aanval is...

Maar goed volgens mij is alles onderhand wel gezegd en vallen we enkel nog in herhaling.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mm
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jul 2008 21:50

mm 11 mei 2010 11:08

Stel laffaards bij fiets!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mei 2010 11:24

Nee, jij gooit hoge ogen met die post. Beetje anoniem zulke teksten posten. Heb dan het lef om gewoon te ondertekenen met je volledige naam.

Zal ik dan nu nogmaals de oproep doen om dit gewoon te laten rusten en rustig de verdere communicatie af te wachten?
Less is bore

Plaats reactie