Alles over vakanties op én met de fiets

Fietschallenge 2010

lucnoa
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07 mar 2007 23:52

lucnoa 28 apr 2010 18:58

[quote="Daniel1975"][quote="lucnoa"]Start bij de mtb is blijkbaar onder het motto , eerst daar is eerst weg . Dit is oerdom van de organisatie ! Weet nog goed toen ik vorig jaar achteraan moest starten (eerste deelnamen) wat er allemaal gebeurde op die eerste klim . Stoep op stoep af enz. en dit tussen de geparkeerde auto’s . Ik zie het al voor me wat er gaat gebeuren als de betere achteraan moeten staan . Nogmaals oerdom ! Het is maar te hopen dat diegene die weten dat ze niet bij de snelste zijn niet teveel moeite gaan doen om van voor te starten anders brengen ze hun eigen en de snellere alleen maar in gevaar . Zet de 50 of 100 eerste van vorig jaar + licentie houders van voor in het eerste vak of laat iedereen gewoon starten wanneer ze willen en maak geen gezamenlijke start van . [/quote]

Die discussie was er ook al op het atb-forum. Oerdom als je het mij vraagt, eens met jouw argumenten.

De reden om zo ver voorin te willen starten is heel simpel: op die smalle singletracks zijn langzamere deelnemers heel hinderlijk. Ik zie mij al in file de Camerig afdalen..... Het wordt dus idd full speed het 3landenpunt op om zoveel mogelijk mensen te pakken. Ik heb nl. met 14gr en mogelijk een spat water ook geen zin om in race-outfit een uur te gaan staan wachten.

Maar verder heb ik er wel gewoon heel veel zin in!!!!!!

[/quote]
Ik heb nog niet betaald , zou wel eens kunnen dat ik hem nu gewoon links laat liggen ! Er is nog een mooie wedstrijd in de Ardennen .

ypenga
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mar 2006 20:46

ypenga 28 apr 2010 19:00

Ik ben helaas niet in de gelegendheid om zaterdag aan de fietschallangce MTB mee te kunnen doen. Iemand interesse in een startbewijs?
Door geen mens gestoord, neemt de zee het laatse woord.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 apr 2010 22:11

@lucnoa: het is wel een mooie route hoor, dat rij je hem maar als training. Is echt de moeite waard!
Less is bore

lucnoa
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07 mar 2007 23:52

lucnoa 28 apr 2010 22:44

[quote="Daniel1975"]@lucnoa: het is wel een mooie route hoor, dat rij je hem maar als training. Is echt de moeite waard![/quote]


Ik weet goed genoeg dat dit een mooie route is , maar vorig jaar kreeg ik als antwoord dat de betere van het jaar ervoor in het eerste vak mochten staan en dat ze geen uitzondering maakten voor licentie rijders . En nu als ik wel van voor zou mogen staan schaffen ze dat systeem weer af en hanteren ze er één dat niet verantwoord is . Als ze op deze manier de start hanteren met zoveel volk en alle niveaus door elkaar zou je door een fout van uzelf of nog erger van iemand anders uw seizoen wel eens naar de kl..te kunnen doen ook .

inlineskater
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2009 17:36

inlineskater 28 apr 2010 23:30

@lucnoa: Wie verplicht je om mee te doen?

Zelf zeg je dat er nog een tocht(t is namelijk geen wedstrijd) is, dan ga je daar toch mee doen?

lucnoa
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07 mar 2007 23:52

lucnoa 28 apr 2010 23:48

[quote="InlineSkater"]@lucnoa: Wie verplicht je om mee te doen?

Zelf zeg je dat er nog een tocht(t is namelijk geen wedstrijd) is, dan ga je daar toch mee doen?[/quote]

Niemand verplicht er hier iemand om mee te doen en iedereen doet wat hem wil , maar wees gerust dat het op deze manier niet verantwoord is ! Als je zelf de MTB vorig hebt gedaan zou je me wel gelijk geven ! En natuurlijk is er geen gele trui mee te verdien ,en natuurlijk is het geen wedstrijd ! Het is een gewone TT met tijdsregistratie ,nummer op je stuur en een gezamenlijk start en een inschrijving die 4x meer kost dan een TT = aan wedstrijd . Maar dit mogen ze op zulke evenementen niet zeggen voor de verzekering .

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 29 apr 2010 01:42

Kijk ik op de officiele site van de Fietschallenge, is de route helemaal veranderd voor de Classic van 100km en 150km. Slechts 1 lus in Belgie (minder slechte weg, da's fijn), maar ook geen startklim naar het 3 landenpunt, geen eindklim naar het 3 landenpunt. En dan ook nog eens heen/terug over dezelfde weg na de lus in Belgie.

Lekker geregeld zeg !

Zouden er nog wel beklimmingen in zitten ?
Of zijn ze die ook maar uit de weg gegaan ?????????
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 29 apr 2010 01:51

@bigfloor: waar vind je dat er geen start- en eindklim naar het Drielandenpunt is? Ik zie namelijk alleen maar een kaartje, daar leid ik dat niet uit af. Verder ben ik het wel met je eens, er is erg weinig route in de Voerstreek, jammer want Limburg ken ik zo onderhand wel.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 apr 2010 08:45

Vrees dat het vergunningenbeleid van onze zuiderburen de boosdoener is.
Jammer, het evenement wordt zo steeds meer uitgekleed.
Less is bore

inlineskater
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2009 17:36

inlineskater 29 apr 2010 10:05

@LUCNOA Als iedereen zich verantwoordelijk gedraagt dan is het verantwoordt, echter zullen er altijd mensen zijn die zich niet kunnen gedragen. Mijn advies: oud trainingspak mee, deze voor de start aan en achterlaten bij de start, zo doe ik t tenminste wel bij de race.

Iedereen veel succe dit weekend en wellicht tot ziens!

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 29 apr 2010 11:39

@magoo:

Als je op het kaartje kijkt, zie je dat bij Vaals niet naar het 3 landen punt gaan (de route gaat niet naar het plekje waar de grenslijnen van NL-B-D bij elkaar komen)

[img=http://www.interimsport.nl/fietschallen ... euw500.jpg]

De Race uitvoering doet dat wel:

[img=http://www.interimsport.nl/fietschallen ... versie.jpg]
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 29 apr 2010 13:04

@bigfloor: ja, ik zie het nu ook! Jammer zeg en een flinke aderlating voort de tocht denk ik, de finish op het drielandenpunt maakte het wel speciaal.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Plaats reactie