Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubes for Dummies

meca1
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 mei 2006 00:05

meca1 21 dec 2009 16:10

de vttoria lijm heb ik bij salden gekocht op de andere vragen moet ik het antwoordt schuldig blijven

misternochain
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 08 dec 2008 16:33

misternochain 21 dec 2009 16:24

jaapieo schreef:kijk!

Daar heb ik wat aan, bedankt voor de info!

Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met "no tubes" vloeistoffen??
Hoeveel gewichts- en rolweerstandsverlies levert het op?

Ben je ook zo'n velglint nodig bij wielen zonder spaakgaten (zoals bij mavic ksyrium's ed.)


Ik rij zelf met no tubes in mijn tubes, 30 gram per tube is dat. Laten we wel wezen, wie mij vertelt dat hij een merkbaar verschil voelt met 30 gram vloeistof per wiel is toch wel serieus hypergevoelig, ik voel dan ook geen enkel verschil.
Ik heb met mijn tubes zowat 1000km gebold en toch niet lekgereden. Ik reed zonder reservetube bij me en dat wil ik komend seizoen toch wel veranderen, ik lees hier dan ook heel wat nuttige tips :).
Ik weet het niet zeker maar ik betwijfel wel dat de velglinten van zo'n ksyriums je velg volledig luchtdicht maken.
Stevens SLC Team Ultegra SL

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 21 dec 2009 16:33

Mister No Chain schreef: Ik weet het niet zeker maar ik betwijfel wel dat de velglinten van zo'n ksyriums je velg volledig luchtdicht maken.


De ksyrium wielen hebben geen velglint nodig omdat er geen gaten zitten waar de nippels doorheen zitten, darom ben je geen lint nodig!
Het enige gat is voor het ventiel!
mijn Flickr

misternochain
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 08 dec 2008 16:33

misternochain 21 dec 2009 16:39

jaapieo schreef:
Mister No Chain schreef: Ik weet het niet zeker maar ik betwijfel wel dat de velglinten van zo'n ksyriums je velg volledig luchtdicht maken.


De ksyrium wielen hebben geen velglint nodig omdat er geen gaten zitten waar de nippels doorheen zitten, darom ben je geen lint nodig!
Het enige gat is voor het ventiel!

Ahzo, als de velg dicht is is ze dicht zeker :).
Anders eens mailtje sturen naar de verdeler, in België verdeelt Sabma dit en die reageren altijd snel en deskundig. Al is het nu wel kerstvakantie dus dat snel kan wel tegenslaan ;)
Stevens SLC Team Ultegra SL

wervelwind
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 apr 2005 21:47

wervelwind 21 dec 2009 16:56

gaisdergerman schreef: 1 Welke goede tube met latex binnenband (rond €50,-) is hiervoor geschikt?

2 Waar kan je victoria lijm kopen (kom deze nergens tegen)?

3 Als reserveset wil ik een goedkopere tube kopen zodat ik thuis kan komen, de tube repareren en dan weer wisselen?

- Wat voor materiaal heb ik allemaal nodig? Kwam zelf op tubesbanden, lijm, kwastje en evt ventielverlenger. Mis ik nog iets?


1 ik heb ervaring met veloflex carbon, veloflex roubaix, vittoria evo cx en vittoria rally. mijn favoriet is de veloflex carbon, maar de vittoria evo werkt erg makkelijk met ventielverlengers, die rooie.

3 Vittoria rally, her en der te koop voor 11 euro. (salden, mantel)

- om te lijmen zet ik het wiel altijd in een wielrichter, wellicht een handig atribuut.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 21 dec 2009 20:48

@ Japieo: Op mijn mtb gebruik ik dit ook, ik denk dat wanneer je velg dicht is dit gewoon moet lukken. Probeer eens je band op te pompen zonder binnenband, wanneer je er ongeveer 1 tot 2 bar in krijgt gaat het met de vloeistof wel lukken(kan gewoon met NON tubeless.

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 22 dec 2009 01:14

gaisdergerman schreef:
gaisdergerman schreef:Ik overweeg toch wel sterk om op tubes te gaan rijden.

Ik wil volgend seizoen wat wedstrijdjes gaan rijden en denk dit op hoge carbon tubevelgen te gaan doen. Natuurlijk moet wil ik er ook af en toe een training op kunnen rijden maar dat zal ik voornamelijk op een andere set doen.

1 Welke goede tube met latex binnenband (rond €50,-) is hiervoor geschikt?

2 Waar kan je victoria lijm kopen (kom deze nergens tegen)?

3 Als reserveset wil ik een goedkopere tube kopen zodat ik thuis kan komen, de tube repareren en dan weer wisselen?

- Wat voor materiaal heb ik allemaal nodig? Kwam zelf op tubesbanden, lijm, kwastje en evt ventielverlenger. Mis ik nog iets?


Ik wil niet zeuren ;-) maar is er iemand die antwoord kan geven op bovenstaande vragen?


Hoi,

@ gaisdergerman,

Lees de bevindingen van een der beste tubes kenners bij uitstek 'fdegrove" eens door
op deze LINK , daar kom je zowat ales te weten over tubes.

Grtz,
Morel.

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 22 dec 2009 02:34

jaapieo schreef:
Mister No Chain schreef: Ik weet het niet zeker maar ik betwijfel wel dat de velglinten van zo'n ksyriums je velg volledig luchtdicht maken.


De ksyrium wielen hebben geen velglint nodig omdat er geen gaten zitten waar de nippels doorheen zitten, darom ben je geen lint nodig!
Het enige gat is voor het ventiel!


Filmpje ksyrium tubeless met sealant

http://www.youtube.com/watch?v=yLXYFxylVHU
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 22 dec 2009 13:01

Morel schreef:
Hoi,

@ gaisdergerman,

Lees de bevindingen van een der beste tubes kenners bij uitstek 'fdegrove" eens door
op deze LINK , daar kom je zowat ales te weten over tubes.

Grtz,
Morel.


Dit topic had ik al gelezen maar geeft geen antwoorden op mijn vragen. Ben er nu wel achter waar ik de lijm kan kopen maar niet welke tube wedstrijdtube goed is.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 22 dec 2009 13:02

alle wedstrijd tube`s zijn goed.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 24 dec 2009 03:43

Hoi,

Da's afhankelijk van wat je definitie van een wedstrijdtube is en waar je die precies voor gebruiken wil en onder welke omstandigheden.

De meest voorkomende tube in de profploegen is wellicht de Veloflex Carbon.
Voor algemeen wedstrijdgebruik is die zeker bij de beste tubes.
Als je meer specifieke disciplines wil gaan beoefenen kan je daar uiteraard ook een daaraan aangepaste tube voor kiezen.

Tubes kan je net zoals wielen gaan kiezen naargelang het gebruik maar ik ga er van uit dat hier niemand is die het zo ver wil drijven dat ie om de haverklap tubes gaat willen wisselen....

Prettige kerst aan iedereen, ;)
Snobisme is een dure hobby...

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 08 jan 2010 16:58

Wellicht ook een dummie vraag en buiten dat was de zin om de zoekfunctie te gebruiken even ver te zoeken.......

Je haalt je tubes van je carbon velg af en wil effe schoon schip maken.
Maw, wat gebruik je voor spulletje om de lijmresten te verwijderen?
FacebookS3RSSite

Plaats reactie