Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubes for Dummies

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 dec 2009 18:49

Het is toch echt niet normaal dat een tube los komt als je de lucht er uit laat. Als je een goede monteur ben zou ik me eens gaan afvragen wat er niet deugt ipv de wielen mee te geven aan de klant. Ik zou er niet eens mee gaan rijden, beetje zonde van jezelf en de fiets als de tube eraf komt in een bocht.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 02 dec 2009 18:56

zito schreef:
csteenbe schreef:
zito schreef:Mijn neef heeft het probleem met zijn Zipp 808 dat als hij alle lucht eruit laat de lijm van de tube loskomt. Ik zou er dus gewoon wat druk aflaten maar ervoor zorgen dat tube zijn vorm behoudt zoals T-Kops al eerder vermeldde.


Lijkt me dan een niet goed gelijmde tube, tube laat normaal niet los van de velg als je hem leeglaat lopen.


Was toch door een zeer goede FM gedaan. En dit gebeurde niet 1x maar meerdere keren.


Als ik een tube heb gelijmt controleer ik na 24 uur met een lege tube of deze aan de zijkanten loslaat, zo ja dan rijdt ik er geen meter mee.
YFood !!!

_pino_
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 26 jan 2009 23:32

_pino_ 02 dec 2009 20:38

Dummie right?

Je hebt dus tubes en die plak je, of in mijn geval laat je plakken, op je velg. Vervolgens rijd je ze op en laat er nieuwe op plakken. Tot zover alles check, maar wat doe je wanneer je on the road ineens lek rijdt? Werkt het hetzelfde als met de tubeless banden en spuit je er dan een spuitbus met schuim (eem Fast'air-achtig produkt) in en rijd je dan verder en kan je
er een prevetief middel in doen á la Stan's No tubes om lekrijden te voorkomen?

En kan iemand me uitleggen wat de voor en nadelen zijn van een al dan niet verwijderbaar ventiel?

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 02 dec 2009 21:38

@Pino, dat schuim achtige spul zoals vittoria pitstop werkt mits het lek niet te groot is. Ook het spul dat je preventief erin doet in mijn geval Joe's no flat werkt ook goed maar ook hier is het zo mits het lek niet te groot is.

Tube's niet zelf kunnen wisselen is niet erg handig want als het lek te groot is zul je toch echt je reserve tube eromheen moeten leggen!

Ik heb een keer een nieuwe tube moeten omleggen en 2x gebruik gemaakt van Joe's antiflat in bijna 2 seizoenen.
YFood !!!

_pino_
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 26 jan 2009 23:32

_pino_ 02 dec 2009 22:38

Rijden mensen met tubes dan standaard met een reserve tube en alle benodigdheden voor het verwisselen van een tube op zak rond?

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 03 dec 2009 00:40

Patrickh schreef:
mister_arby schreef: Heeft iemand suggesties welke tubes ik zal nemen?


Conti gp 4000 of competition tubes zijn goed en ook het ventiel is eruit te draaien

Ook de veloflex carbon zijn goede tubes .


Alleen vindt ik die aan de prijzige kant. 50eu per tube vind ik nog een fatsoenlijk bedrag, 80eu voor een tube vind ik belachelijk..

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 03 dec 2009 09:12

*Pino* schreef:Rijden mensen met tubes dan standaard met een reserve tube en alle benodigdheden voor het verwisselen van een tube op zak rond?


Ik wel, voor het verwisselen heb je alleen de tube nodig en een bandelichter ;-)

@mister_arby kijk eens hier http://www.velo-motion.com/ of bij http://www.bikepalast.de
YFood !!!

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 03 dec 2009 17:23

csteenbe schreef:
*Pino* schreef:Rijden mensen met tubes dan standaard met een reserve tube en alle benodigdheden voor het verwisselen van een tube op zak rond?


Ik wel, voor het verwisselen heb je alleen de tube nodig en een bandelichter ;-)

@mister_arby kijk eens hier http://www.velo-motion.com/ of bij http://www.bikepalast.de


dankje, dat zijn meer mijn bedragen :)


Vanaf welk bedrag heb je verder beetje fatsoenlijke tube? want ze staan er ook voor 30-40 eu bij.

grev047
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 aug 2008 09:14

grev047 03 dec 2009 19:39

Ik heb nu Tufo hi carbon 35 euri per stuk. Rijden goed, een echte kilometer vreter. Een goed alternatief is Bontrager x lite, lijkt als twee druppels op de Panaracer jet extreme en die haal ik bij Cycle center 53-11 te bruchem a 40 euri stuk echt een super tube.

Overig neem ik alleen een busje Vittoria pitsstop mee....meer niet. Oh ja en een telefonn hihi

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 08 dec 2009 13:51

grev047 schreef:Ik heb nu Tufo hi carbon 35 euri per stuk. Rijden goed, een echte kilometer vreter. Een goed alternatief is Bontrager x lite, lijkt als twee druppels op de Panaracer jet extreme en die haal ik bij Cycle center 53-11 te bruchem a 40 euri stuk echt een super tube.

Overig neem ik alleen een busje Vittoria pitsstop mee....meer niet. Oh ja en een telefonn hihi


De bontrager Race X Lite Aero TT schijn wel snelle tube te zijn. Maar kun je ook iets vertellen over de slijtvastheid? Hij is maar 19mm dik geloof ik, dat niet veel.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 08 dec 2009 14:17

*Pino* schreef:Rijden mensen met tubes dan standaard met een reserve tube en alle benodigdheden voor het verwisselen van een tube op zak rond?
Nope, lek is einde wedstrijd voor mij. Is me tot op heden een maal overkomen. Als je ermee gaat trainen zou ik wel e.a. meenemen natuurlijk.

Plaats reactie