Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

FAQ Nieuwe racefiets kopen

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 mar 2023 14:14

Nee, ik heb wel een 3-tal Trek Domanes gehad.
Tot volle tevredenheid trouwens.
Je moet je vooral de voor jou best passende fiets, die je liefst ook nog eens mooi vind, aanschaffen.

Nu heb ik, ook tot volle tevredenheid, een Cube Agree C:62
I know myself like no one else
Nothing to defend

Memyselfie
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2023 15:24

Memyselfie 23 mar 2023 19:08

Bij cube krijg ik steeds de reactie dat ze momenteel moeilijk te krijgen. Deze zitten met lange levertijden.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 mar 2023 19:20

Memyselfie schreef: 23 mar 2023 19:08 Bij cube krijg ik steeds de reactie dat ze momenteel moeilijk te krijgen. Deze zitten met lange levertijden.
Niet elke Cube is moeilijk te krijgen.
Heb je al eens gekeken naar Sensa?
I know myself like no one else
Nothing to defend

esmeew
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 31 mar 2023 10:34

Het is zover! Na 3 jaar te fietsen op mijn eerste racefiets ga ik mezelf trakteren op een nieuwe fiets. Niet nodig, wel leuk!

Ik heb een bikefit ingepland, en heb een aantal frames op het oog die ik mooi vind. Na de bikefit ben ik van plan om bij wat lokale dealers te gaan kijken naar de frames die bij mij passen.

Nu vroeg ik mij af, stel dat ik een los frame koop, om zo zelf de ideale wielset, frame, groepsset combi voor mij te kiezen. Hoeveel zou een winkel dan ongeveer vragen voor een ultegra di2 set? Ik zie online verkoopprijzen van 1700 tot 2500 staan en ik zou graag willen weten wat een beetje een gebruikelijke prijs is voor een groepsset indien je deze bij een fietsenwinkel koopt en je daar je fiets laat bouwen.

Mochten jullie nog andere tips hebben voor mij dan hoor ik het graag! Je doet immers maar 1x zo'n grote aankoop (voorlopig dan).

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 31 mar 2023 10:44

Om te weten wat een winkel vraagt voor sommige onderdelen zit er echt niets anders op dan het te vragen in de betreffende winkel.
Een fiets opbouwen is voor een leek bijna altijd om niet te zeggen altijd duurder dan een complete fiets aan te schaffen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie