Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Maagdelijk wit

Gebruikersavatar
ronin
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 jul 2009 19:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar ronin 20 dec 2009 17:02

net even een stuk gefietst door de sneeuw in Rijswijk Z-H....
errug leuk om te doen....moest er even uit... :rolleye:

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 20 dec 2009 17:41

Ik ben vanmiddag ook nog even een uurtje het bos ingegaan. Het was bijna niet te doen: zo hier en daar 30cm sneeuw waar nauwelijks doorheen te ploegen was. Op de straten en wegen is het hier momenteel spekglad (waar de sneeuw is aangereden). Wel goed voor de stuurmanskunst! :)

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 20 dec 2009 18:17

mountainbiken in de sneeuw = leuk

Met de pedalen door de sneeuw, lekker ploegen idd ;)

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 20 dec 2009 18:21

Net voor de fun ff op volle snelheid door Amersfoort gereden, beetje driften enzo heerlijk :)

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 20 dec 2009 18:21

Heerlijk dat ploegen door de sneeuw!

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 20 dec 2009 18:25

Bij de TS zit alleen zijn band in de sneeuw. Hier even voor de lol de oude mtb gepakt ik kreeg het voor elkaar om tot de naaf in de sneeuw te zitten.. kan je geen duurtraining in doen.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 20 dec 2009 19:07

Hèhè, eindelijk weer eens een beetje sneeuw. Helaas niet zo'n dik pak als in Friesland e.o., maar die 5cm hier in Noord-Holland waren voldoende om een snipperdag op te nemen. Hoelang het blijft liggen, weet je immers maar nooit. De kans dat het wegwaait, wegsmelt of weggeschoven wordt, is niet denkbeeldig in deze contreien...

Maar voorlopig liggen alle duinpaadjes er perfect bij. Niets meer aan doen, zou ik zeggen. Daarentegen waren ze nabij de Kruisberg met een grote schuifmachine bezig om sommige fietspaden te cleanen. Met als gevolg dat er een fijne ijslaag vrij kwam te liggen. Achter die schuiver reden een paar woedende stadsfietsers — op weg naar de Kruisberg-theetuin — die de chauffeur toeriepen dat ie moest stoppen met die onzin...

Maar ja, op spekgladde fietspaden, glibberige landweggetjes en gepekelde klinkertjes heeft een doorgewinterde mtb'er niets te zoeken. Gewoon op de duinpaden of het strand blijven dus, dit weekend. Om een idee te geven hoe het er vanmorgen uitzag...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

reinr
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2006 16:30
Locatie: Lelystad
Contact

reinr 20 dec 2009 19:43

geweldige foto's collega bikers!!
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 20 dec 2009 21:42

Op van die dagen als vandaag zou ik echt willen dat ik een MTB in de schuur had staan...
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

bach
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 feb 2007 22:29

bach 20 dec 2009 22:40

Vandaag heb ik ook echt genoten in de sneeuw. Ik ben in Den Haag begonnen, lang Centraal Station naar Scheveningen gereden. Vervolgens via Wassenaar en Leidschendam weer terug naar Den Haag.

Zowaar nog drie fietsers tegengekomen in Meijendel. Verder waren de reacties van de wandelaars mooi, het laatste wat ze verwachten was wel een fietser. Voor de automobilisten viel er erg weinig te genieten, er zat haast geen beweging in het verkeer in de stad.

Heb nog een aantal fotos gemaakt, ze zijn niet van de beste kwaliteit maar voor een mobiel is het best aardig.

In de duinen dichtbij scheveningen
Afbeelding

Uitzicht op het strand en scheveningen
Afbeelding

Wassenaar
Afbeelding

Schitterende weilanden, je herkent je eigen omgeving niet meer.
Afbeelding

Op het eind begon ik een beetje zwarte sneeuw te zien want de tocht had wat veel krachten gekost. Ruim drie uur door de sneeuw ploegen had was blijkbaar niet te doen op een enkele bidon. Van te voren had ik gedacht aan een kortere tocht, maar het beviel zo goed dat ik er maar een wat langere toch van heb gemaakt.

dvangennip
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:36
Locatie: Breda
Contact

dvangennip 20 dec 2009 23:42

bach schreef:Ruim drie uur door de sneeuw ploegen had was blijkbaar niet te doen op een enkele bidon.
Een tekort aan water lijkt me met al die sneeuw eigenlijk vrij snel opgelost ;) Bidon vullen met verse sneeuw, een tijdje onder je jack houden en drinken maar.

Ik ben na m'n werk ook maar een stukje omgereden omdat door de sneeuw rijden toch wel leuk is.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 dec 2009 12:41

Stoere foto's zeg!!!

Plaats reactie