Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

wintersport!

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 22 dec 2009 16:58

Met de sneeuw van de afgelopen dagen krijg ik weer veel meer zin om te gaan glijden dan om te rijden (ben immers niet zo'n held als GastheerG), en ik ben wel benieuwd naar eventuele wintersportplannen van andere ski-minnende forummers: wie weet houd ik er wel interessante tips aan over! (aangezien het hier niet over fietsen moet gaan...)
Zelf heb ik in december nog géén bergen gezien (wou wel, maar geen tijd), maar in januari trek ik wel voor tien dagen de Alpen in. Waar, dat hangt nog even af van de sneeuwcondities, maar meest waarschijnlijke wordt het mij nog onbekende Arlberggebied - onder het motto 'het moet niet altijd Zwitserland of Italië zijn'!
Zijn er daar dingen die ik absoluut niet mag missen?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 22 dec 2009 22:04

In de buurt van Parma kan ik vanaf voordeur gerekend binnen 45 min. skiën.
Dolomiti mijn fav skiegebied in IT. Arabba: Kerk met twee kroegen + vijf hotels. Alle liften op kruip afstand. Dorp heeft de gezelligheid van een koelkast. Heerlijk. Echt berg.
Zermatt fav. in CH. Best there is.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 22 dec 2009 22:08

Het mooiste is voor mij nog altijd de Dolomieten: Val Gardena. Als je in Wolkenstein zit heb je gezelligheid en zit je aan de Sella Ronda. Wat lekker rustig is is Alta Badia.

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 23 dec 2009 10:21

Aah, die Dolomieten: wondermooi natuurlijk - alleen nogal ver rijden; rond de Sella is het ook altijd zo vreselijk druk... Val Gardena blijft hoedanook een schitterend skigebied, maar kan toch niet tippen aan Cortina!
Maar aangezien ik niet graag lang in de auto zit, ski ik meestal Zwitsers; Zermatt vind ik wel prachtig maar hoogst onaangenaam van ambiance - doe mij maar Graubünden (Davos of Oberengadin): véél gezelliger! Maar dit jaar wordt het dus - voor't eerst sinds jaren - weer eens Oostenrijk: ben benieuwd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

pino
Forum-lid
Berichten: 3372
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 23 dec 2009 10:48

Traditioneel een weekje les Menuires. Altijd prettig om naar en van cols af te dalen. De Madeleine heb ik nooit op de fiets beklommen, wel naar toe afgedaald (vanuit Valmorel of Valmeinier).
Niet zijken maar reiden !

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 23 dec 2009 11:07

@GG: plan is ergens in het Arlberggebied; exacte plaats staat nog niet vast.
Als kind veel in Oostenrijk geweest toen ik een tante in Innsbruck had; sedertdien nauwelijks nog, althans niet om te skiën.
Wat Italië betreft ga ik liever naar de Valle d'Aosta: is me net wat 'Italiaanser'! ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 23 dec 2009 11:24

[quote="Dario"]@GG: plan is ergens in het Arlberggebied; exacte plaats staat nog niet vast.[/quote]

Ik zou nog altijd graag een keertje naar het gebied van St. Anton / Lech willen. Helaas doet me dat toch teveel pijn in de portemonnee (alhoewel Stuben een iets goedkopere optie in dat gebied zou zijn).

Vandaar dit jaar (laatste week januari) wel naar Vorarlberg, maar naar het goedkopere St. Gallenkirch. Als je houdt van veel kilometers maken is het wel te beperkt, maar aangezien mijn reisgezelschap nogal gevarieerd is in ski-ambities past het ons wel. Vrij onbekend bij Nederlanders, maar daar hoor je mij niet over klagen... ;) Bovendien lekker dichtbij en vrijwel helemaal snelweg behalve de laatste 25 km vanaf Bludenz. En voor de variatie een dagje in Schruns skieen is ook goed te doen.

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 23 dec 2009 11:45

Stuben had ik ook in gedachten, alleen is dat echt wel een godvergeten gat (van 20 huizen ofzo) waar buiten skiën echt niks te beleven valt, dus ik weet het nog niet...

Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

jibb
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 okt 2006 02:04

jibb 23 dec 2009 13:23

Net terug van een aantal dagen Salzburger Sportwelt Amade, 860 km pistes op 1 pas! Buiten het hoogseizoen een aanrader omdat het dan relatief rustig is tov. de gebieden in Tirol.

Dat is geen geel! Dit is geel!

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 23 dec 2009 13:34

[quote="ever"][quote="Dario"]@GG: plan is ergens in het Arlberggebied; exacte plaats staat nog niet vast.[/quote]

Ik zou nog altijd graag een keertje naar het gebied van St. Anton / Lech willen. Helaas doet me dat toch teveel pijn in de portemonnee (alhoewel Stuben een iets goedkopere optie in dat gebied zou zijn).

Vandaar dit jaar (laatste week januari) wel naar Vorarlberg, maar naar het goedkopere St. Gallenkirch. Als je houdt van veel kilometers maken is het wel te beperkt, maar aangezien mijn reisgezelschap nogal gevarieerd is in ski-ambities past het ons wel. Vrij onbekend bij Nederlanders, maar daar hoor je mij niet over klagen... ;) Bovendien lekker dichtbij en vrijwel helemaal snelweg behalve de laatste 25 km vanaf Bludenz. En voor de variatie een dagje in Schruns skieen is ook goed te doen.

[/quote]

M'n 1e wintersport was in St Gallenkirch. Bestaat de Kuhstall nog? Ik kon het vorige zomer jaar niet zien toen ik er met Tirol West doorheen reed. Schruns was idd een mooi gebied met overwegend blauwe pistes.

:D

Sportwelt Amade ook een paar keer geweest. Jammer dat het allemaal niet aanluitend is maar verder prima skieen daar.

globeskater
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 01 sep 2009 16:07

globeskater 23 dec 2009 13:44

ik ga ergens in Canada of Verenigde Staten skiën, als ik daar toch in de winter zit en ik geen geld heb voor een aparte skivakantie dan daar maar skiën, vorig jaar Noorwegen is ook wel erg goed bevallen, en wie weet nog een dagje winterberg :D
http://globeskater.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie