Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Nieuw forum

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 14 apr 2011 15:48

Beste Forummers,

het is bijna zover. Jullie krijgen eindelijk het lang gewenste nieuwe forum. Als onderdeel van een geheel vernieuwde Fiets website. Voor het zover is moet er nog wel het eea gebeuren.

In het kort:
Alle bestaande inhoud moet worden gekopieerd naar het nieuwe forum.
Vanaf het moment dat we die kopie gaan maken, moet het huidige forum op slot. Het gaat om enorm veel posts, die ook nog eens vertaald moeten worden naar de opmaak van het nieuwe forum. Dit duurt lang, 2 dagen in totaal.
Het huidige forum wordt gedurende die tijd op "alleen lezen" gezet. Je kunt alles dan nog wel alles lezen, maar reageren of nieuwe berichten maken gaat even niet.

Omdat de wachtwoorden in het bestaande forum versleuteld zijn, kunnen we die niet overzetten naar het nieuwe forum. Daarom versturen we eenmalig een mail naar alle gebruikers met daarin een activatie-link voor het nieuwe forum. Daarmee kun je direct een nieuw wachtwoord instellen.
Om deze mail te kunnen ontvangen, is het zaak dat je een bruikbaar mailadres in je profielgegevens hebt staan. Of je dat hebt kun je zien in je profiel: http://forum.fiets.nl/profile.asp?edit=profile
Als je daar al een mailadres hebt staan dat je ook echt gebruikt hoef je dus helemaal niets te doen.

Het nieuwe forum is een phpbb forum. Je krijgt hiermee extra functionaliteit en ook de zoekfunctie zal beter gaan werken. Abonneren op topics wordt mogelijk, zaken te koop zetten als je nog geen 25 posts hebt wordt onmogelijk. Zo zijn er nog wat verbeteringen die je vast allemaal gaat ontdekken zodra het nieuwe forum actief wordt. Ook voor de moderators wordt het leven wat makkelijker gemaakt.

Een precieze startdatum is er nog niet. Op dit moment wordt er nog het eea getest en omdat er nogal wat partijen (oude provider, nieuwe provider, serverbeheer, database beheer, moderators etc) in een strakke planning moeten samenwerken willen we alles goed afstemmen voordat we dit forum uitzetten.
Op dit moment schatten we in dat we halverwege volgende week starten.

[img=http://www.fiets.nl/banners/forum.gif]
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 14 apr 2011 16:25

Geeft het problemen als ik pas half mei kan heractiveren?

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 14 apr 2011 16:38

Nee, geen probleem.
Afbeelding | Afbeelding

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 14 apr 2011 16:41

Ik mag hopen dat men een poging doet zoveel mogelijk oude topics over te gooien? (Als dat niet triviaal, vooral urls e.d.)

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 14 apr 2011 16:56

"Alle bestaande inhoud moet worden gekopieerd naar het nieuwe forum." :)
Afbeelding | Afbeelding

Mr. R
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:08
Locatie: In the mountains

Mr. R 14 apr 2011 17:26

Wow goed bezig!! Ziet er mooi uit vanaf de screenshots. Extra functionaliteiten zijn welkom.
Hopen dat alles goed gaat met overzetten.
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 14 apr 2011 18:38

Ik heb nog ergens een oude account zweven. Die is uit 2004. Kan die dan verwijderd worden?
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 apr 2011 18:40

[quote="marc v megroot"]Ik heb nog ergens een oude account zweven. Die is uit 2004. Kan die dan verwijderd worden?[/quote]

Ik neem aan dat de accounts waarbij niet gereageerd wordt op dat mailtje eruit gaan.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

dummy
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 jun 2007 12:42

dummy 14 apr 2011 19:22

[quote="Scepticus"][quote="marc v megroot"]Ik heb nog ergens een oude account zweven. Die is uit 2004. Kan die dan verwijderd worden?[/quote]

Ik neem aan dat de accounts waarbij niet gereageerd wordt op dat mailtje eruit gaan.[/quote]
Gevolg is dan (vermoedelijk) dat je de topics van die verwijderde users niet meer kunt openen/lezen, zoals dat momenteel het geval is.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 apr 2011 20:53

Goed bezig! Ik ben een groot voorstander van phpbb forums, de onhandige zoekfunctie was mij al langer een doorn in het oog. Goed dat het FIETS forum met z'n tijd meegaat :)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 14 apr 2011 22:59

Kan ik het e-mailadres wijzigen?
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 apr 2011 23:06

[quote="dummy"][quote="Scepticus"][quote="marc v megroot"]Ik heb nog ergens een oude account zweven. Die is uit 2004. Kan die dan verwijderd worden?[/quote]

Ik neem aan dat de accounts waarbij niet gereageerd wordt op dat mailtje eruit gaan.[/quote]
Gevolg is dan (vermoedelijk) dat je de topics van die verwijderde users niet meer kunt openen/lezen, zoals dat momenteel het geval is.
[/quote]

Dat is niet de bedoeling. In 1e instantie zullen de inactieve accounts zeker niet verwijderd worden. Ik zie eigenlijk weinig reden om accounts waar wel mee gepost is, maar die niet actief zijn vanwege een niet-kloppend e-mail adres te verwijderen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gesloten