Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Tijgerbalsem - handig of beter iets anders?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 jan 2010 12:24

Ik had wetenschappelijk tussen haakjes staan, het ging mij om enige vorm van bewijs en ik krijg toch sterk 't vermoeden dat die er niet is. Er is niet eens een theorie hoe het zou moeten werken. Het is een kwestie van we doen maar wat en we zeggen dat 't werkt, misschien is er nog iemand die dat gelooft.

En Perik, wat voor bewijs wil je hebben dat een spacertoren een waardeloze mechanische constructie is? Met middelbare school natuurkunde moet je toch al tot de conclusie komen dat het moment grote wordt met meer spacers of een omgedraaide stuurpen. Gevolg is dus gewoon dat de belasting groter is. Fabrikanten geven niet zo maar de limiet van pak 'm beet 3 cm aan spacers op. 9 van de 10 keer was een spacertoren (of omgedraaide stuurpen) niet nodig als de consument zich enigsinds verdiept had in z'n aankoop of de FM z'n werk fatsoenlijk had gedaan.
Benen scheren zit geen wetenschap achter, dat doe ik gewoon omdat 't er veel beter uit ziet. Jij laat 't haar op je hoofd toch ook knippen en scheert je gezicht? Waarom doe je dat? Zou nu veel warmer zijn als je 't gewoon niet groeien ;)

Ik laat iedereen gewoon doen waar ze zich goed bij voelen, alleen hou 't lekker voor jezelf als 't nergens op slaat.

@Rose, ben ik benieuwd waar jij mee bezig bent. Wetenschap waar ik me vooral mee bezig houdt heeft toch als gevolg dat er een heleboel mensen weer kunnen lopen of beter kunnen lopen bijv. Je algemene opmerkingen over wetenschap komen wel heel erg dom over. Zo'n beetje alles wat je om je heen ziet is 't resultaat van de wetenschap. Schroef dat ding waar je hier berichten op aan 't schrijven bent eens open. Allemaal elektrotechniek, voor je mobiele telefoon 't zelfde, de TV ook, allemaal resultaten van vele jaren wetenschappelijk onderzoek.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 31 jan 2010 13:10

Ja nu ben je best kortzichtig, hetgeen ik aan het onderzoeken ben ligt gedeeltelijk in de psychologie, gedeeltelijk in de sociologie en gedeeltelijk in de antropologie. Allen takken van wetenschap die niet te vergelijken zijn met electrotechniek. Ik ben een research associate in een onderzoek samen met de universiteit van pittsburg, pick your battle mark, maar wees dan ook bereid echt volop mee te doen. Kom met een onderbouwing van je stelling, onderzoeksresultaten etc. Tot nu toe roep je veel, met enige arrogantie, speel je het af en toe op de man en sla je een onvriendelijke toon aan.
Ik raad je aan te onderzoeken heoveel effect een bepald product heeft, zowel fysiek als geestelijk. Een gedegen onderzoek, als je klaar bent en het aan me laat zien, zal ik je serieus nemen.
Het is jouw reactei die juist best een beetje dom overkomt, geval klok en klepel. Dat is okay hoor. Ik begrijp dat je heel veel kennis hebt op een bepaald gebied en dat je op andere gebieden nog wat beperkt bent. Ken je eigen maat, het zou je sieren.
Ik wil best meer weten over jouw inhoudelijke kennis, veel wat met sport te maken heeft, heeft mijn interesse.
Ik zal je dit meegeven, als iemand uit ervaring spreekt, een positieve ervaring met een product en vervolgens ga jij er tegen in met een opmerking dat het niet waar is en jij beweert kennis te hebben, dan verwerp je iemands persoonlijke ervaring, dat is arrogant en onverstandig, niet de juiste basis voor een open discussie. Ik raad je dan ook aan een keuze te maken tussen bitchen en dissen of een gedegen discussie, beide gaan niet lekker samen.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

grev047
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 aug 2008 09:14

grev047 31 jan 2010 13:47

Ik kan hier altijd zo van genieten......wellis....nietis......wellis..... voordeel van de twijfel gaat wel uit naar....... Superrose.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 31 jan 2010 13:52

Tijgerbalsem moet je tijdens tijdritten gebruiken......als zeemvet.
Kijken hoe rap je naar de finish wil om met je kloten in een emmer water te gaan zitten.

Is dat een psychisch of fysiek voordeel?
En voelt dat dan wel goed in het hoofd, maar niet in het "koppie"?




FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 31 jan 2010 13:54

Hoe moet dat dan als je geen kloten hebt?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 jan 2010 13:57

Je bent de boel wel lekker aan 't verdraaien Rose. Ik ben diegene die alles wat ik hier heb geroepen gewoon onderbouwd heb. Jij daar in tegen, komt niet verder dan roepen dat 1 of andere olie, waar je geen flauw idee van hebt wat er in zit, zalig makend is.
Ik heb al lang aangegeven dat het er voor mij niet in gaat dat een stof door de huid gaat en dan direct in de spier terecht komt, terwijl algemeen geaccepteerd is dat stoffen die je op de huid smeert voor een gedeelte worden opgenomen in de bloedbaan en voor de rest op de huid blijven.

Je hebt niet eens een theorie die ik zou kunnen pogen te verwerpen. Het enige wat je doet is roepen dat 't werkt. Nee dat voegt veel toe aan de discussie. Als we ons nu eens gewoon bij feiten zouden houden komt een discussie misschien nog eens ergens.

Op gebieden waarvan mijn kennis beperkt is houd ik gewoon mijn grote mond, maar van dit Biologische verhaal heb ik wel enige kaas gegeten en jij heel duidelijk niet. Want als je er wel verstand van had gehad dan was je wel eens met echte argumenten gekomen.

En zoals eerder gezegd, ik hecht weinig waarde aan velen persoonlijke ervaringen van andere. Veel van de fabeltjes die er in het wielrennen de ronde doen komen voort uit 't klakkeloos voor waar aannemen van wat een ander zegt zonder zelf na te denken.
Of wat denk je een topic over banden pas waar 2 personen lyrisch waren over standaard Conti GP's. Wat bleek, ze hadden nooit met beter gereden. Als je je niet kritisch opstelt kom je achter dat 2e feit niet.
Dus ja ik ben zonder twijfel voor een gedegen discussie, maar dan wel op basis van feiten en niet op vaag geblaat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 31 jan 2010 13:59

Je hebt toch gekickboxed?

Ben je dan geen vrouw met kloten?

Anyway,een tijger is een grote poes.
Tijgerbalsem.........

Nou ja goed, ik geloof niet dat ik dat verder uit hoef te leggen.
Werkt dus ook!


FacebookS3RSSite

grev047
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 aug 2008 09:14

grev047 31 jan 2010 14:02

[quote="danny1407"]Je hebt toch gekickboxed?

Ben je dan geen vrouw met kloten?

Anyway,een tijger is een grote poes.
Tijgerbalsem.........

Nou ja goed, ik geloof niet dat ik dat verder uit hoef te leggen.
Werkt dus ook!


[/quote]

Geniaal....heerlijk die relativerende humor.:p

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 31 jan 2010 14:09

[quote="Amclassic-fan"]Je bent de boel wel lekker aan 't verdraaien Rose. Ik ben diegene die alles wat ik hier heb geroepen gewoon onderbouwd heb. Jij daar in tegen, komt niet verder dan roepen dat 1 of andere olie, waar je geen flauw idee van hebt wat er in zit, zalig makend is.
Ik heb al lang aangegeven dat het er voor mij niet in gaat dat een stof door de huid gaat en dan direct in de spier terecht komt, terwijl algemeen geaccepteerd is dat stoffen die je op de huid smeert voor een gedeelte worden opgenomen in de bloedbaan en voor de rest op de huid blijven.

Je hebt niet eens een theorie die ik zou kunnen pogen te verwerpen. Het enige wat je doet is roepen dat 't werkt. Nee dat voegt veel toe aan de discussie. Als we ons nu eens gewoon bij feiten zouden houden komt een discussie misschien nog eens ergens.

Op gebieden waarvan mijn kennis beperkt is houd ik gewoon mijn grote mond, maar van dit Biologische verhaal heb ik wel enige kaas gegeten en jij heel duidelijk niet. Want als je er wel verstand van had gehad dan was je wel eens met echte argumenten gekomen.

En zoals eerder gezegd, ik hecht weinig waarde aan velen persoonlijke ervaringen van andere. Veel van de fabeltjes die er in het wielrennen de ronde doen komen voort uit 't klakkeloos voor waar aannemen van wat een ander zegt zonder zelf na te denken.
Of wat denk je een topic over banden pas waar 2 personen lyrisch waren over standaard Conti GP's. Wat bleek, ze hadden nooit met beter gereden. Als je je niet kritisch opstelt kom je achter dat 2e feit niet.
Dus ja ik ben zonder twijfel voor een gedegen discussie, maar dan wel op basis van feiten en niet op vaag geblaat.[/quote]

nee het is nog niet gelukt, blijven proberen, ik begon namelijk met gewoon mijn ervaring te delen en jij probeert mijn ervaring te verwerpen met jouw kennis, dat is vreemd. Een beetje zoals jij die tegen een boom op rijdt en je ervaring deelt darover en ik ga zeggen dat dat helemaal niet mogelijk it, terwijl je in het gips voor me zit. Kan jouw kennis over bepaalde biologische processen mijn ervaringen veranderen?

Jij bent de persoon die vanaf het begin beweert wetenschappelijk kennis te hebben over dit onderwerp, echter deze bewering blijft bij een bewering, ik zie nog geen bronvermelding of eigen onderzoeks resultaten.

Laat ik duidelijker zijn tegen je, totdat jij met een onderbouwing komt inclusief bronvermelding ga ik niet met je in discussie. Mocht je ervoor kiezen je kennis te delen zonder een arrogante toon, dan sta ik vooraan om ervan te leren, ikheb geen zin in verdere eindeloze discussies met je, je gedraagd je namelijk nog niet als een volwassen discussie partner.
Ik ben wel bereid dat voor lief te nemen als ik zie dat je je best doet.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 jan 2010 14:20

Jouw ervaring is fysiek onmogelijk. Het effect zit met grote zekerheid tussen je oren.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind 't op z'n zachts gezegd vreemd dat je van mij verwacht dat ik met wetenschappelijke bronnen kom (voor zaken die algemeen geaccepteerd zijn), terwijl je zelf niet eens met een theorie komt.

En je mag dan 10 jaar ouder zijn dan mij, lijkt mij geen reden voor die idiote toon die je aanslaat in de laatste 2 zinnen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 31 jan 2010 14:23

kouder
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie