Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

ultima performance bij fiets abbo....

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 15 apr 2011 10:22

Dag,
ik rij nu met een assos bibshort, maar heb voor mijn wegtrainingen nog een tweede goede broek nodig. Hebben mensen hier ervaring met de ultima performance-bib, die je bij een fietsabbonement kado kunt krijgen?
(vooral mbt pasvorm én de zeem-kwaliteit)
Dat zou mooi 2 vliegen in één klap zijn....

surfzeeuw
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:10

surfzeeuw 15 apr 2011 14:44

Tot een km of 100 maakt het zeem niet zoveel uit. Of je moet een heel gevoelig zitvlak hebben.
Lijkt me overigens helemaal geen verkeerde broek. Gewoon bestellen dus.
BeOne Pro Pearl
http://www.deboezemvrienden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

rikh.
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 mar 2011 20:45
Locatie: Durkum

rikh. 15 apr 2011 14:47

Ik heb de broek net een paar weken, de eerste lange fietstocht moet ik er nog mee maken, maar de eerste indruk bij het spinnen is erg positief. Zeker wat de pasvorm betreft.
De broekspijpen zijn wel een paar cm korter dan ik gewend ben er zit een vrij brede boord onder aan de pijpen.
Over het geheel genomen is het een mooi cadeau bij een mooi tijdschrift.

Gebruikersavatar
henpaden
Forum-lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 02 mar 2010 03:15
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar henpaden 15 apr 2011 20:23

Zelf heb ik net een Ultima Focus 3 gekocht.
De randen van de pijpen zijn bij deze broek blijkbaar ook berekend op dikke bovenbenen.
Bij mij vallen de pijpen met mijn 1,74m juist wat langer uit dan ik gewend ben.
Voor mij is deze broek een duidelijke vooruitgang qua minder pijn, maar ook wat schokabsortie betreft. Maar ja, ook logisch na zo lang gebruik te hebben gemaakt van twee broeken met zemen zo dun als een zakdoek.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 15 apr 2011 20:54

Ik weet niet of de Ultima broeken veranderd zijn de laatste jaren. Mijn laatste Ultima aankoop is van een aantal jaren geleden in ieder geval. Ik vond de stof ok maar slijt redelijk snel. (ik had overigens de duurste, meest glimmende stof, er zijn/waren er 2). Wat opviel is dat de benen goed waren en de kont ook wel maar op de onderrug vond ik het te ruim. De hengsels waren feitelijk te lang. Een maat kleiner resulteerde in een goed zittende bovenkant maar juist weer te krappe onderkant, dus dat was ook geen optie. Mijn conclusie is dan ook dat Ultima vooral bij wat langere mensen goed zit. De zeem is redelijk maar zeker niet dik. Dus als je een dikke zeem gewend bent of wil dan kun je mischien beter verder kijken. Nogmaals dit zijn mijn bevindingen vaan een aantal jaar terug toen kocht ik een stuk of 3 a 4.

(Nu ben ik persoonlijk wel een heel "vervelend" iemand die bijna altijd tussen 2 maten in valt)

;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 15 apr 2011 23:52

Lastig hoor, ben met m'n assos broek natuurlijk wel verwend. Maar ik denk dat ik het toch maar ga wagen. En hoop dan dat de zeem (voor mij) geschikt is voor "middellange" ritten, zeg maar 80-120 Km. We zullen zien!
(En anders kan ik hem altijd inzetten bij het spinnen!)

marchisiocorsa
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51

marchisiocorsa 15 apr 2011 23:58

De zeem in de deze broeken van Ultima zijn vor 95% van de fietsers goed tot zeer goed. Ook de pasvorm van Ultima broeken is goed. Wij rijden als wielerclub sinds 2003 met Ultima onder en bovenkleding.

Je zal je geen buil vallen aan deze broek!
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

joers
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 feb 2011 18:21

joers 16 apr 2011 10:34

Ik draag ook diverse Ultima broeken...prima pasvorm en kwaliteit
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra

roodrug
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 aug 2008 15:37

roodrug 16 apr 2011 14:04

Ik heb deze broek net deze week binnen gekregen (ook bij Fiets abonnement). Ga vanmiddag een eerste ritje er mee maken. Eerste indruk: prima broek. Ziet er goed uit. De benen zijn inderdaad wel wat kort.
http://www.harmjanhazelhorst.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Cervelo Soloist Team 2008

rikh.
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 mar 2011 20:45
Locatie: Durkum

rikh. 16 apr 2011 14:18

Voordeel van een wat kortere broek is dat die witte racebroek die onder je zwembroek vandaan komt ook wat korter is.
Staat net wat charmanter aan het strand komende zomer. ;)

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 16 apr 2011 17:03

Ik heb vanochtend het abbonement + de broek besteld. Er waren hier voldoende postieve reacties. En wat betreft de wat kortere pijpjes.... zie @Rik H. :-)

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 16 apr 2011 19:45

Mijn Ultima broeken hadden anders helemaal geen korte pijpjes.
Weet je zeker dat je niet in een damesbroek rijdt? :D
Afbeelding

Plaats reactie