Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

"Herintreder" met klimambities vraagt raad

rockbats
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 apr 2011 00:34

rockbats 15 apr 2011 19:40

Waarom is dat (dat je tegenwoordig die compact veel ziet)?

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 15 apr 2011 19:48

Ik vermoed dat het er mee te maken heeft dat een compact voor de grote meerderheid meer zin heeft dan een dubbel en dat een tripple niet zo cool staat. Hier lees je er alles over.

Nu ben je goed beslagen en kun je het FM-ijs op. In jouw prijsklasse is gewoon erg veel goed spul te koop, zoek een betrouwbare FM, houd de informatie vanhier in je achterhoofd en kies wat je (binnen je selectiecriteria) mooi vindt.

succes
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

rockbats
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 apr 2011 00:34

rockbats 15 apr 2011 21:22

Perfect, dankjewel voor de info!

rockbats
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 apr 2011 00:34

rockbats 15 apr 2011 21:40

Toch nog een vraag, als carbon met mijn gewicht kan, waarom dan niet bijvoorbeeld de Ridley Orion Carbon Ultegra ster actie nemen (die valt immers ook in het budget). Of is het een misvatting dat carbon beter is? En hoe zit het met de lak van die carbon fietsen?

Hoe verhoudt deze fiets zich dan tot de hierboven genoemde fietsen als de Stevens Aspin, Canyon AL of een Focus Culebro?

Veel vragen.....

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 apr 2011 22:15

Carbon is niet altijd beter dan een goed alu frame, voor het gewicht hoef je het bij dit budget niet te doen. Bij goedkopere carbon frames worden er vaak weer mindere onderdelen zoals stuur en stuurpen gemonteerd. Hierdoor kunnen ze toch met de prijs uitkomen, maar komen ze kwa gewicht en gevoel toch weer op hetzelfde neer. Een goed alu frame gaat ook zeker jaren mee en is robuster in valpartijen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 15 apr 2011 23:08

Da's onzin enige voordeel van alu boven carbon is dat alu juist sneller indeukt en schade makelijker te zien is. Carbonframes kunnen verborgen schade hebben en dat is met alu minder. Alu kan net zo goed zijn enkel worden er op het moment geen echte topframes meer in dit materiaal gemaakt (maar er is ook voldoende rommel in carbon te krijgen)

riccioni
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2011 15:24

riccioni 16 apr 2011 01:31

Hoe dan ook, met dit budget zou ik ook voor alu kiezen. Keuze zat. Slechte aluframes zul je met dit budget ook niet zo snel aantreffen.

josdecoach
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 mei 2007 23:33

josdecoach 18 apr 2011 01:25

Hoi,

aangezien ik in de zelfde prijsklasse denk, sluit ik me even bij deze discussie aan. Wat mij niet helemaal duidelijk is, is waarom het ene merk fiets (frame) beter is dan het andere. Cube is bijv. een stuk goedkoper dan Cervelo. Is dat alleen de naam en het gewicht?

nieuweling
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43

nieuweling 19 apr 2011 13:02

@Josdecoach: JA. Een groot deel van het prijsverschil zit em in de 'naam' van het merk. Natuurlijk maken merken als Cervelo geen rotzooi fietsen die ze duur verkopen, maar de goedkopere merken zoals Cube, Stevens, Bulls, canyon,... Zijn ook allemaal zeer kwalitatief.

eelcoz

eelcoz 19 apr 2011 13:10

josdecoach schreef:Hoi,

aangezien ik in de zelfde prijsklasse denk, sluit ik me even bij deze discussie aan. Wat mij niet helemaal duidelijk is, is waarom het ene merk fiets (frame) beter is dan het andere. Cube is bijv. een stuk goedkoper dan Cervelo. Is dat alleen de naam en het gewicht?


Naam, uiterlijk, gewicht en eventueel de 'rijeigenschappen'. Dan ben je er wel zo ongeveer. Waarbij de naam het belangrijkste element is, en het belang van de laatste twee elementen door fabrikanten en marketingjongens schromelijk overdreven wordt.

josdecoach
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 mei 2007 23:33

josdecoach 19 apr 2011 20:14

Ok, bedankt voor de reacties, dat dacht ik al ja. Dan zal ik maar eens naar eens naar een goedkoop merk op zoek gaan.

Naast uiteraard versnellingsapparaat, zijn wielen ook belangrijk toch?

Plaats reactie