Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

PRO-SL

greg
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2010 18:15

greg 10 feb 2010 18:25

pfffff ... Ik geraak er niet uit.

Ik rij momenteel met een Wilier Mortirolo 2008, die evenwel voor enige tijd terug naar Veltec zal gaan wegens problemen met de lakking. Ik zocht al enige tijd naar upgrades voor de fiets, maar dacht nu - gelet op de problemen met de Wilier - om een complete fiets samen te stellen.

Voorlopig kies ik voor een top alu frame, voornamelijk om te vergelijken of dit beter zou rijden dan mijn Wilier Mortirolo.

Red Bull Pro SL 4400
of
CAAD 9

De Red Bull komt iets stijver uit de testen (roadbike.de) en heeft de kabels in de buis lopen. Anderzijds lees ik ook over de CAAD mooie dingen. Kleur zal bij beiden zwart mat zijn.

Afmontage zal ongeveer dezelfde zijn:
SRAM Force
3T combinatie
Fizik Antares
Vermoedelijk Fulcrum wieltjes of eventueel Dura Ace 24 CL

De CAAD zal ietsje duurder zijn, omdat de complete fietsen van Red Bull nu eenmaal moeilijk te kloppen zijn in prijs. Bij Red Bull ben ik dan weer wel gebonden door de beperkte keuze, bv. de wielen (mavics durf ik er niet op te zetten; vind de easton's niet zo mooi, dus dan worden het Dura Ace)

Mijn vrouw wordt zot van al dat ge-internet, dus wil er toch wel snel uit geraken.

Enige tips, of vormt enkel het uiterlijk een verschil? Hoe zit het met het stuurgevoel en comfortgevoel.

Help me!

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 10 feb 2010 18:42

Greg schreef:pfffff ... Ik geraak er niet uit.

Ik rij momenteel met een Wilier Mortirolo 2008, die evenwel voor enige tijd terug naar Veltec zal gaan wegens problemen met de lakking. Ik zocht al enige tijd naar upgrades voor de fiets, maar dacht nu - gelet op de problemen met de Wilier - om een complete fiets samen te stellen.

Voorlopig kies ik voor een top alu frame, voornamelijk om te vergelijken of dit beter zou rijden dan mijn Wilier Mortirolo.

Red Bull Pro SL 4400
of
CAAD 9

De Red Bull komt iets stijver uit de testen (roadbike.de) en heeft de kabels in de buis lopen. Anderzijds lees ik ook over de CAAD mooie dingen. Kleur zal bij beiden zwart mat zijn.

Afmontage zal ongeveer dezelfde zijn:
SRAM Force
3T combinatie
Fizik Antares
Vermoedelijk Fulcrum wieltjes of eventueel Dura Ace 24 CL

De CAAD zal ietsje duurder zijn, omdat de complete fietsen van Red Bull nu eenmaal moeilijk te kloppen zijn in prijs. Bij Red Bull ben ik dan weer wel gebonden door de beperkte keuze, bv. de wielen (mavics durf ik er niet op te zetten; vind de easton's niet zo mooi, dus dan worden het Dura Ace)

Mijn vrouw wordt zot van al dat ge-internet, dus wil er toch wel snel uit geraken.

Enige tips, of vormt enkel het uiterlijk een verschil? Hoe zit het met het stuurgevoel en comfortgevoel.

Help me!


Kijk eens op het forum "Red Bull" site hoeveel zeer tevreden PRO-SL kopers er zijn. Inclusief mijzelf. (ook de 4400, met Mavic Ksyrium SL) Vind deze fiets comfortabel genoeg maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Wat jij hard vind, vind ik misschien helamaal niet zo hard.
Probeer op beide een proefrit te maken.
Weet niet of de geometrie erg verschilt.
Anders moet je het een emotionele beslissing laten worden ...
Succes met je keuze!
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 10 feb 2010 19:00

De Caad9 heeft een behoorlijk langere bovenbuis. Aan beide frames zul je geen miskoop doen, dus ik zou in eerste instantie kijken naar de geometrie.

greg
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2010 18:15

greg 10 feb 2010 19:18

@ perik:

Licht dat eens even toe van die geometrie.

Heb me wel eens laten opmeten, maar ben daar toch niet echt in thuis.
De Red Bull zou een 57 zijn; de CAAD een 56.

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 10 feb 2010 19:39

Ik bedoel dat Cannondale bij dezelfde maat een langere bovenbuis heeft dan Red Bull. Oftewel een kortere balhoofdbuis bij dezelfde bovenbuislengte. De 57cm en 56cm die jij noemt hebben allebei een 56cm bovenbuis. De Cannondale heeft daarbij een balhoofdsbuis van 15,5cm; De Red Bull 16,3cm. Ik moet zeggen dat dat verschil kleiner is dan ik had verwacht. Maar het betekent toch dat je 8mm aan spacer meer of minder nodig hebt, afhankelijk van hoe hoog je stuur moet komen.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 10 feb 2010 21:00

Red Bull !, stijver, goedkoper, strakker, technischer etc...... heb er zelf ook een en nog geen seconde spijt van... succes met je keuze.

dodge
Forum-lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 nov 2007 18:37

dodge 10 feb 2010 22:15

Voor wat het waard is: CAAD9 heeft een BB30 bracket, RB een Shimano BB-91 ( of BB86 ), die nog niet zo populair is. Kan ev. belangrijk worden bij vervanging ( tegen dan misschien niet meer te krijgen ).

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 10 feb 2010 22:30

Van de Red Bull ga je zeker al tevreden zijn (heb er ook een ;) ).
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 10 feb 2010 22:44

Is iedereen vergeten hoe de CAAD9 zich al bewezen heeft?
In de Cannondale Advanced Aluminium Design (CAAD) frames zit meer dan twee decennia aan vakkennis over aluminium. Het frame is jarenlang doorontwikkeld in samenwerking met de beste wielrenners ter wereld, waaronder Cipollini, Savoldelli, Simoni en Cunego. Er zijn diverse etappeoverwinningen in de Tour de France en de eindoverwinning in de Giro d'Italia 2004 is op dit frame behaald. CAAD-frames zijn industrieel een icoon in aluminium technologie en handgemaakt in de VS.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 10 feb 2010 22:52

De Red Bull ook. Cavendish heeft er nog overwinningen op geboekt. Ze doen echt niet voor elkaar onder. Beide zijn prima alu frames.

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 11 feb 2010 00:12

Mooi Perik, kijk dat wist ik dus niet!
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 11 feb 2010 19:52

Van de red bull zul je geen spijt krijgen.

Plaats reactie