Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Carrefour de l'Arbre wordt versterkte burcht

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 18 feb 2010 11:46

Het is heel erg jammer dat het zover is moeten komen, maar voor de veiligheid van de renners en voor een eerlijk koersverloop is dit zeker te verantwoorden. Ik hoop dat dit "hooliganisme" niet naar andere stroken verhuist.

Ter info : artikel Nieuwsblad
http://www.nieuwsblad.be/Sportwereld/ya ... =G372ME6NN
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 18 feb 2010 11:53

Niks aan te doen. Nu inderdaad hopen dat die Vlamingen te zat zijn om hun weg naar andere stroken en parcoursen te vinden.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 18 feb 2010 11:56

Het is inderdaad te hopen dat deze toestanden niet verhuizen naar een andere plek. Laat dat volk toch alsjeblieft thuis blijven als ze zich niet weten te gedragen. Erg jammer dat dit nodig is maar het is niet anders. Je moet er toch niet aan denken dat je kansen op een zege in Parijs-Roubaix als renner teniet worden gedaan door een verzameling dronken hooligans.

Ik zou het zelf wel eens leuk vinden om op zo'n plaats te gaan kijken. Maar door dit soort volk laat je dat wel uit je hoofd.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 21 feb 2010 13:03

Ik kan me de koers van 2009 nog levendig voor de geest halen op die plekken.

Ik hoop inderdaad dat het dit jaar niet weer gebeurt.

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 21 feb 2010 15:17

Toppunt van ironie hier is dat Leif Hoste een vlaamse leeuwevlag in zijn wiel kreeg net toen hij volgens mij op het punt stond P-R te winnen. Het was wel niet op het carrefour maar het typeert wel de ganse heisa errond.

Mijn nuchtere collega gaat jaarlijks enkele stroken doen waaronder als laatste het carrefour en toen ik hem vorig jaar vroeg of het nu zo erg was zei hij: ja, het is zo erg en ik ben beschaamd daar als vlaming te staan.

Ik zeg dus: nadars zetten, alcohol niet verbieden maar controles uitvoeren en de overtreders streng bestraffen en hopen dat ze nu niet elke strook zo onder handen moeten nemen. Moet het echter dan moet het maar.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5689
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 22 feb 2010 15:32

Ijzeren briek: in uwen tijd was het nog beter he jong? :)
Misschien zelfs alkohol verbieden en toegangsgeld vragen ( eventueel voor het goede doel).
't is 't zelfde als met de tour, ieder jaar lopen er meer en meer zotten rond die niks met fietsen te maken hebben.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 22 feb 2010 15:37

fiedoo schreef:'t is 't zelfde als met de tour, ieder jaar lopen er meer en meer zotten rond die niks met fietsen te maken hebben.


Ik heb het idee dat het in de Tour nog wel mee valt. Behalve bij een aankomst ap Alpe d'Huez waar het de laatste keren gewoon té druk was. Dit gaat meer de kant op van het veldrijden in Vlaanderen. Laatst was er bij DWDD een item over een veldrit waar na afloop mensen niet meer op hun benen konden staan en naar de auto gesleept moesten worden. Puur alcoholmisbruik.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 feb 2010 15:41

Wie herinnert zich de klimtijdrit op de Alpe nog..... Volgens mij werden we daar voor het eerst echt confronteerd met de massahysterie.
Jammer dat die idiote dronken belgen (sorry,maar dat is wel de meerderheid) zich niet kunnen gedragen bij het veldrijden en dat begint dus ook door te slaan naar het wielrennen.
Keihard aanpakken! Openbaar dronkenschap is op papier nog steeds strafbaar, dus gebruik dat regeltje dan maar.
Less is bore

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 22 feb 2010 17:26

Belgie en regeltjes gebruiken...pfff
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 feb 2010 18:21

paulusR3 schreef:Belgie en regeltjes gebruiken...pfff


let wel: dit is een Franse koers met een Franse organisatie.

Gewoon de boel afzetten met drankhekken. Toegangspoorten plaatsen en alles en iedereen die door de toegangspoort gaat om langs de kant van de weg te gaan, staan wordt gefouilleerd op alcohol en/of andere onregelmatige dingen.

Als je jezelf als een klein kind gedraagt, zul je ook zo behandeld worden. Als je niet met alcohol overweg kan, dan pakken we het af. Als je als klein kind niet wil leren om de tuin heel te houden met je voetbal, dan pakken we je voetbal af. Simpel zat!
Live fast; die young. mijn blog

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 22 feb 2010 20:02

Daniel1975 schreef:
Jammer dat die idiote dronken belgen (sorry,maar dat is wel de meerderheid) zich niet kunnen gedragen bij het veldrijden en dat begint dus ook door te slaan naar het wielrennen.


Klopt niet helemaal, is enkel een P-R probleem, in andere koersen is er daar geen sprake van, waarmee ik uiteraard het gedrag tijdens P-R niet wil goedpraten. Ik ben de eerste om harde maatregelen toe te juichen.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 feb 2010 20:06

Het klopt wel, het BEGINT door te slaan naar het wielrennen. Bij het veldrijden is het schering en inslag. Hopelijk gaat dit niet door naar de weg.
Less is bore

Plaats reactie