Slechte ervaring met carbon reparatie (UCP Zwijndrecht)
Geplaatst: 20 feb 2010 01:16
Het gebeurt zelden dat ik me ergens echt druk om kan maken, maar Claudio van UCP (Unique Custom Projects) heeft daar vandaag voor gezorgd! Ik weet niet of er meer mensen zijn die slechte ervaringen hebben met dit bedrijf, maar ik wilde het toch even kwijt.
Zo'n drietal weken geleden kwam ik tot de ontdekking dat mijn carbon frame een scheurtje vertoonde in het carbon van de lug die de zitbuis, bovenbuis en achtervork met elkaar verbind. Omdat ik op korte termijn het frame nodig had, ben ik op zoek gegaan naar een bedrijf dat carbon frames repareert.
Na wat gezoek op internet ben ik uitgekomen bij UCP in Zwijndrecht. Via de telefoon verzekerde Claudio (blijkbaar de eigenaar) dat hij het frame snel kon repareren. Een dag later ben ik langs gegaan om het frame te laten zien. Mijn verzoek was of hij de scheur kon repareren zodanig dat er na de reparatie niets meer van was te zien en bij voorkeur op korte termijn. Het was toen dinsdag en vrijdag was net te krap volgens Claudio. De week daarop was ik weg voor wintersport dus hebben we afgesproken dat hij het frame zou repareren zonder dat het te zien zou zijn voor 175 euro en het frame zou dan klaar zijn na mijn vakantie.
Toen ik maandag na mijn wintersport Claudio belde om het frame af te halen, bleek hij nog niet eens aan het frame begonnen te zijn. Foutje in de planning volgens hem. Vrijdag, vier dagen later was de eerste mogelijkheid dat hij het frame af kon hebben. Ik was hier absoluut niet blij mee, maar volgens Claudio was dat de enige mogelijkheid.
Toen in vandaag belde om het frame af te halen, bleek het frame dit keer wel gerepareerd te zijn. Toen ik aankwam bij zijn werkplaats (een schuur op een boeren erf) en het frame bekeek, was de scheur inderdaad gerepareerd. Van de afspraak dat van de reparatie niets te zien zou zijn, was echter niets te merken. Voor 175 euro ging ik er toch wel vanuit dat er volgens de afspraak gewerkt zou worden. De scheur was volgens Claudio toch dieper gebleken dan gedacht en dus was dit het best mogelijke (fijn dat hij niet eerst even belt om dit door te spreken!).
Ik wilde het frame toch graag hebben, dus accepteerde de reparatie met tegenzin. Of ik wel even wilde betalen: 208 euro. Hij was even vergeten te vertellen dat 175 euro waar hij het eerst over had exclusief BTW was (het is overigens verboden om een prijsopgaaf zonder BTW te geven aan een particulier). Zoals gezegd wilde ik het frame graag hebben, dus vroeg ik of ik met PIN kon betalen, daar ik niet meer dan 175 euro op zak had. Dat was absoluut niet mogelijk. Ook op rekening was ook absoluut niet mogelijk. Ik had ook een random-reader bij me. Of ik dan via internet direct het geld kon overmaken. Ook dat was echt geen optie. Alleen contact geld (lees:zwart geld).
Toen ik vroeg waarom ik niet gewoon het geld kon overmaken, had ik het helemaal gedaan bij Claudio. Wij Nederlanders lopen altijd te zeiken over dat fucking geld. "Ga toch gewoon pinnen. In de tijd dat je hier staat te lullen, had je al lang geld uit de pinautomaat kunnen halen." Vooral dat laatste wat hij meerdere keren boos herhaalde, maakte mij echt boos. Eerst een slechte reparatie afleveren, dit te laat doen en meer rekenen dan afgesproken en vervolgens ook nog boos worden, omdat ik vroeg waarom ik niet het geld kon overboeken... wat mij betreft moet het niet gekker worden.
Een ding is mij wel duidelijk geworden, als je een scheur in je carbon spullen wilt laten repareren, ga dan vooral niet langs bij UCP!
Zo'n drietal weken geleden kwam ik tot de ontdekking dat mijn carbon frame een scheurtje vertoonde in het carbon van de lug die de zitbuis, bovenbuis en achtervork met elkaar verbind. Omdat ik op korte termijn het frame nodig had, ben ik op zoek gegaan naar een bedrijf dat carbon frames repareert.
Na wat gezoek op internet ben ik uitgekomen bij UCP in Zwijndrecht. Via de telefoon verzekerde Claudio (blijkbaar de eigenaar) dat hij het frame snel kon repareren. Een dag later ben ik langs gegaan om het frame te laten zien. Mijn verzoek was of hij de scheur kon repareren zodanig dat er na de reparatie niets meer van was te zien en bij voorkeur op korte termijn. Het was toen dinsdag en vrijdag was net te krap volgens Claudio. De week daarop was ik weg voor wintersport dus hebben we afgesproken dat hij het frame zou repareren zonder dat het te zien zou zijn voor 175 euro en het frame zou dan klaar zijn na mijn vakantie.
Toen ik maandag na mijn wintersport Claudio belde om het frame af te halen, bleek hij nog niet eens aan het frame begonnen te zijn. Foutje in de planning volgens hem. Vrijdag, vier dagen later was de eerste mogelijkheid dat hij het frame af kon hebben. Ik was hier absoluut niet blij mee, maar volgens Claudio was dat de enige mogelijkheid.
Toen in vandaag belde om het frame af te halen, bleek het frame dit keer wel gerepareerd te zijn. Toen ik aankwam bij zijn werkplaats (een schuur op een boeren erf) en het frame bekeek, was de scheur inderdaad gerepareerd. Van de afspraak dat van de reparatie niets te zien zou zijn, was echter niets te merken. Voor 175 euro ging ik er toch wel vanuit dat er volgens de afspraak gewerkt zou worden. De scheur was volgens Claudio toch dieper gebleken dan gedacht en dus was dit het best mogelijke (fijn dat hij niet eerst even belt om dit door te spreken!).
Ik wilde het frame toch graag hebben, dus accepteerde de reparatie met tegenzin. Of ik wel even wilde betalen: 208 euro. Hij was even vergeten te vertellen dat 175 euro waar hij het eerst over had exclusief BTW was (het is overigens verboden om een prijsopgaaf zonder BTW te geven aan een particulier). Zoals gezegd wilde ik het frame graag hebben, dus vroeg ik of ik met PIN kon betalen, daar ik niet meer dan 175 euro op zak had. Dat was absoluut niet mogelijk. Ook op rekening was ook absoluut niet mogelijk. Ik had ook een random-reader bij me. Of ik dan via internet direct het geld kon overmaken. Ook dat was echt geen optie. Alleen contact geld (lees:zwart geld).
Toen ik vroeg waarom ik niet gewoon het geld kon overmaken, had ik het helemaal gedaan bij Claudio. Wij Nederlanders lopen altijd te zeiken over dat fucking geld. "Ga toch gewoon pinnen. In de tijd dat je hier staat te lullen, had je al lang geld uit de pinautomaat kunnen halen." Vooral dat laatste wat hij meerdere keren boos herhaalde, maakte mij echt boos. Eerst een slechte reparatie afleveren, dit te laat doen en meer rekenen dan afgesproken en vervolgens ook nog boos worden, omdat ik vroeg waarom ik niet het geld kon overboeken... wat mij betreft moet het niet gekker worden.
Een ding is mij wel duidelijk geworden, als je een scheur in je carbon spullen wilt laten repareren, ga dan vooral niet langs bij UCP!