Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

arme kramer

carbonfire
Forum-lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 17 mei 2008 11:45

carbonfire 24 feb 2010 01:10

Tja, sport is beleving.
Met een stel mensen gekeken onder het motto 'hoe meer zielen, hoe meer vreugd' wat veranderde in 'gedeelde smart is halve smart'.

De humor komt ook snel boven:
Gemser: dat kan beter
Essent: wisselstroom


Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 24 feb 2010 01:13

In dezelfde lijn:

Bobsleeteam: Hij kan zomaar vallen...
"Try not. Do or do not......there is no try"

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4457
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 feb 2010 01:17

Misschien heeft Kempkers bij Betfair/Unibet wel op Lee gegokt...

tarzander
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:25

tarzander 24 feb 2010 01:38

[quote="ZorroI"][quote="Bottecchia"]Ik vond het commentaar van Smeets uitstekend. Je moet in zijn positie niet meehuilen met de massa. Gewoon rustig zonder emotie analyseren wat er is gebeurd en ook de andere kant van het verhaal belichten. Uitstekend gedaan. [/quote]

Hoi,

Ik zal die twee gruwelijke domme vragen van Smeets morgen opdissen.

Mvg, Zorro[/quote]

Kan Ria Visser dan ook gelijk gedumpt worden?

En voor de rest vind ik het wel jammer, maar ik was toch voor Bob en die heeft zo wel brons ;) Dus meer punten bij me poule...(Sven sorry voor me egoïsme ;))
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

carbonfire
Forum-lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 17 mei 2008 11:45

carbonfire 24 feb 2010 01:40

[quote="KXlight"]Misschien heeft Kempkers bij Betfair/Unibet wel op Lee gegokt...
[/quote]

ho ho ho,
't is geen voetbal hè
en ook geen wieler-combine!

nielske
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 okt 2008 21:47

nielske 24 feb 2010 01:49

[quote="Bottecchia"]Ik vond het commentaar van Smeets uitstekend. Je moet in zijn positie niet meehuilen met de massa. Gewoon rustig zonder emotie analyseren wat er is gebeurd en ook de andere kant van het verhaal belichten. Uitstekend gedaan. [/quote]

Ik vind het probleem van Smeets niet dat ie slecht commentaar geeft, hij is er juist ontzettend goed in. Het probleem is wat mij betreft dat hij zelf ook vindt dat hij er ontzettend goed in is en vervolgens elk programma dat hij presenteert maakt tot een soort one man show waarbij anderen ofwel onderbroken worden ofwel niet serieus genomen worden. Hoewel je dat laatste bij Ria Visser van twee kanten kunt bekijken.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd."

http://img689.imageshack.us/img689/6228/img2526e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 24 feb 2010 01:53

Laten we het zo zeggen, als sport journalist is Smeets goed zolang hij geen vriendjespolitiek doet, bijv. Armstrong vs Contador. Maar als hij commentator tijdens een race is, daar is hij echt zo slecht in!!!!!!! Die wielerwedstrijden en tour de france die hij verslagen heeft in het verleden, pffffff, dat was echt zo saai. Geen wonder dat iedereen naar het belgisch kanaal gaat. Maar goed, als sport journalist is hij wel okay.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 24 feb 2010 01:59

Het was heel makkelijk voor hem geweest om alles op Kemkers af te schuiven. Maar Kramer is natuurlijk zelf ook verantwoordelijk. Hoe vervelend de situatie ook is. Een beetje nuance kan in ieder geval geen kwaad op zo'n moment. Het is wel de bedoeling dat Kemkers zo dadelijk gewoon op een normale manier over straat kan in Nederland. Je moet een beetje voorzichtig zijn als je in zijn positie zit.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 24 feb 2010 02:10

Het improviserend commentaar van Smeets bij de splitscreenbeelden met Kemkers voortdurend vol in beeld, terwijl ie net zijn fout had begaan, waren juist ouderwets goed. Ik kroop naar het puntje van mijn stoel om te zien hoe Kemkers zijn toneelstukje opvoerde terwijl ie wist dat hij net de fout van zijn leven had gemaakt en de wijze waarop Smeets dat van commentaar voorzag was weer ouderwets klassiek. Echt fascinerende tv zonet. Al improviserend is er niemand zoals Smeets. Probeer het maar eens en je krijgt er respect voor.

http://nos.nl/os2010/video/139315-rol-v ... issel.html

Klassieke tv vanavond, heb er zowaar van genoten. Wat is het leven zonder drama. En dan te bedenken dat Kemkers zelf viel op de 10km in Calgary in 1988 (en opkrabbelde en zelfs 4e werd, gecoached door Henk Gemser die nu vandaag weer zijn pupil Kemkers moest opvangen). Ach je moet maar denken dat Sven nu nog 4 jaar doorgaat om zijn 10km goud te claimen en geen wielerprof wordt.

Smeets' live-commentaar van zonet deed me zelfs een beetje denken aan de wijze waarop Smeets in 2004 over het overlijden van Gerrie Kneteman verslag deed. Smeets stond toen in een platenzaak ergens in Amerika, hoorde kort tevoren van het overlijden van zijn wielervriend en zei wat ie zei, ter plekke, improviserend, rustig en to the point zoals alleen Smeets het (soms) kan.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 24 feb 2010 02:22

Ja, het commentaar van de splitscreenbeelden was goed.

Hoe hij het gesprek er voor leidde was tenenkrommend.

***

Net Kemkers op TV, zou niet graag in z'n schoenen staan, die gaat een zware nacht tegemoet.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 24 feb 2010 02:53

Om het maar even Smeetsiaans te relativeren: morgen staan de kranten bol van de verkeerde wissel, ondertussen is Sven Kramer gewoon multimiljonair, en zijn we alweer vergeten dat er aan het begin van de Spelen een rodelaar is overleden. Dus ja, wat is nou werkelijk arm aan arme kramer als er dagelijks echte drama's gebeuren.

Wat we denk ik met zijn allen erger vinden is dat we onszelf nu ook een beetje minder winnaar voelen (soort escapisme), zoals we dat komende zomer ook weer bij het voetbal en de verkiezingen gaan meemaken.

Kortom, het is maar een fout wisseltje he, en het verschil tussen 2 en 3 gouden medailles (ervan uitgaande dat ze even goud ophalen bij de ploegenachtervolging). Dus ja, what's in the name.


Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 feb 2010 10:07

Zo hollands dat gerelativeer de hele tijd. Heeft iemand zijn been gebroken, krijgt ie horen over iemand wiens been geamputeerd is, daarmee wordt de helft van de belevinis weg gerelativeerd. God allemachtig een beetje drama in Nederland is juist hartstikke goed, dat zal het passie gen ook eens stimuleren, rare polder maatschappij zijn we toch. Het land van de middelmaat. Die dode bobsleere heeft hier niets maar dan ook niets mee te maken, een dode maakt het niet minder erg voor Kramer. Ik heb zo'n hekel aan gerelativeer, het maakt het bijna alsof de een zijn belevenis van emotie TE uitbundig is.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie