Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

arme kramer

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 26 feb 2010 16:23

[quote="Daniel1975"]... Neem nu maar van mij aan dat er hier in huis meer kennis van het schaatswereldje is dan op de rest van het hele forum (serieus!!) ... [/quote]

Made me smile :p

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 26 feb 2010 16:30

Ja, zelfs argumenten per intimidatie worden niet geschuwd! (foei Daniel, gebruik dan je moderatorstatus! :D)

**
Maar als je coach schreeuwt en wijst dat je naar binnen moet, moet je wel heel zeker zijn van je zaak en op dat moment was hij er niet mee bezig dus doe je dat in die split-second. Eens met Daniel dus (ik ben makkelijk beinvloedbaar ook... ;)).

De manier van coaching kan idd misschien bekeken worden, al moeten we ook reeel blijven, 't is een zeldzaamheid..

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 26 feb 2010 16:52

Omdat het toch vrijdag is:

Daarom schaatsen konijnen nooit...

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 26 feb 2010 16:57

als jij op dat moment een grote inspanning levert en dus goed kapot zit(kramer). Dan hoef je niet altijd te weten dat je uit de binnen of buitenbaan komt. Zegt je coach in eens dat je naar binnen moet en je gaat je eigen wil(dus naar buiten). Mocht je dan fout zitten omdat je niet naar je coach luistert lijkt het me veel erger.

Denk zelf eens als je een goede D3? training doet. En je zit helemaal in je ritme en je komt op eens een herkenningspunt tegen van je dagelijkse rondje, dan denk je ook wel eens.. huh ben ik hier al?? Teminste dat heb ik soms wel.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 26 feb 2010 17:47

Zo kapot zat Kramer op dat moment van die foute wissel niet.

Sven had niet naar Kemkers moeten luisteren (heeft ie wel eens eerder niet gedaan), maar geconcentreerd zijn eigen race moeten rijden. Gerard had niet zijn ogen van Sven af moeten houden. Hij schreef op zijn bordje dat ie 2.9 seconden onder het schema zat..... dat is dus 3 seconden die je ook met je vingertjes kunt aangeven.

Kemkers maakte zijn cruciale fout omdat ie een perfectionist is (in tienden nauwkeurig iets opschrijven, dop op de pen doen, pen wegleggen, etc) en daardoor teveel tijd besteedde aan faciliterende afleidingen dan aan 13 minuten geconcentreerd meekijken/meeleven. Meer is coachen niet op het moment supreme, dan zijn schema bijhouden en hem als een bezetene aanmoedigen.....

Dat is inderdaad het mooie aan Orie die bij de coaching van Tuitert zonder bordje direct aan het begin van het rechte eind (na de bocht) staat en minimaal zoveel meeleeft als Kemkers.

Nu snap ik ook wel dat je een 10km niet kunt vergelijken met een 1500m maar het geeft wel een andere houding aan. Mooi vergelijk is dat dubbelinterview met Orie en Kemkers, waarbij Orie aan het eind van het interview stelt dat hij een team traint en niet een schaal individuele rijders zoals bij Kemkers. Je ziet in de breedte de groep van Orie dan ook beter presteren dan de groep van Kemkers waarbij alleen Wust (1x 1500m), Verheijen (mooie 10km tegen Bob op het OKT) en Kramer (het hele seizoen) goed gepresteerd hebben....... Het geeft ook aan dat Orie meer vertrouwen geeft aan de groep en de groepsleden elkaar naar een hoger plan tillen. Terwijl Kemkers in zijn drang naar perfectie tot in de details controle wil blijven houden..... Dat blijft heeeeel lang goed (ten koste van migraine-aanvallen en burn-outs), maar het kan ook een keer mis gaan.

Nu is het toeval natuurlijk dat het op het meest cruciale moment van de afgelopen 4 jaar mis gaat..... Maar het blijft mijns inziens een niet te bewijzen feit(;)) dat als Kemkers de mentale relaxedheid had van Orie, dat dit voorval niet gebeurd was. En al helemaal niet als ie als ie aan het eind van de bocht had gestaan. Ik bedoel hij hoefde alleen maar de tussentijden van die Lee in de gaten te houden en daarmee een x-aantal vingertjes te gebruiken...... weg met die pen, dop en whiteboard dus en de tussentijd lekker relaxed je handen in je zak zoals Orie dat kan ;).

Ach ja, de beste stuurlui staan aan wal en vanaf de kanselarij is het makkelijk praten. Enfin, Kramer heeft in ieder geval de onsterfelijkheid van Hilbert van der Duim gehaald, en daar zal ie later vast nog wel met een glimlach aan terugdenken.

------------------
Edit:
Sjonge jonge, nou, nu is het helemaal arme kramer......, wat een blok(huis) aan je been zeg. Schaatsen gelijk maar in het vet. Lang leve Nicolien Sauerbrei en het skate-boarden.

Plaats reactie