Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Probleem met oppompen via ventielverlengers

svensation
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 dec 2009 22:30

svensation 07 mar 2010 20:34

Ik heb nieuwe wielen met ventielverlengers. Het oppompen lukt echter niet goed. Volgens mij ontsnapt er lucht tussen het ventiel en de verlenger door waardoor de lucht niet de binnenband in gaat. Bij hogere druk gaat dit dus steeds moeizamer en ik krijg hierdoor ook geen indicatie op mijn pomp hoeveel bar er in zit.
Ik weet niet welk merk verlengers het zijn.

Iemand al eens een dergelijk probleem gehad en het op kunnen lossen?

kooijman
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 okt 2009 18:27

kooijman 07 mar 2010 21:03

Als dat echt het probleem is kan je loctite proberen, dan is de verbinding zeker vast. Kun je alleen die verlengers er ook nooit meer af krijgen. Of anders proberen met teflon tape, als je het ertussen krijgt.
Succes!
Bulls DF1 Ambrosio FCS 28

benkloosterboer
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jun 2010 13:52

benkloosterboer 31 jul 2010 18:53

hey, ik heb sinds twee week ook hoge velgen (58mm) met van die verlengers, speciaal gekocht voor tijdritten. Maar vandaag wilde ik mijn banden oppompen en ik kon er totaal geen lucht in krijgen. Alsof ik een stuk metaal probeer op te pompen. Iemand enig idee hoe het dan wel moet? Alle hulp is welkom.

groeten Ben

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 31 jul 2010 21:27

Gaat het om ventiel verlengers van Mavic ?

Had het zelfde probleem.
Bij de ventiel verlengers zit een zakje met kleine zwarte ringetjes. Als je deze om je ventiel doet dicht de verlenger wel af en gaat op pompen wel goed.
Wist eerst ook niet waar deze ringetjes voor waren.

peedsbikes
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 24 apr 2006 18:35
Locatie: Wilnis

peedsbikes 01 aug 2010 00:47

Ben, is het ventieltje opengedraaid voordat je de verlengers hebt gemonteerd???? Op die manier kun je nooit lucht in je banden krijgen.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"

benkloosterboer
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jun 2010 13:52

benkloosterboer 01 aug 2010 00:48

ik moet eerlijk bekennen dat het gaat om een paar tweedehands wielen, dus ik heb werkelijk geen idee. Maar aangezien ik ze opgepompt heb gekocht ga ik uit van wel. Het merk verlengers is trouwens Topeak.

race-newbee
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 jul 2009 17:57
Locatie: Almere

race-newbee 01 aug 2010 01:14

Er zijn ook biba's waar een ventiel van 80mm op zit... dan heb je ook geen verlenger nodig, toch?
je fietst wat...

benkloosterboer
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jun 2010 13:52

benkloosterboer 01 aug 2010 15:34

het blijkt inderdaad dat mijn ventiel nog dicht zit onder mijn ventielverlenger. Iemand enig idee hoe ik die het makkelijkste los kan krijgen? Mijn buitenband loshalen lukt niet, want daarvoor zit er nog te veel lucht in de band. Is het nu zaak om gewoon te wacht tot ie leeg genoeg is of kent iemand een ander trucje om lucht eruit te krijgen (naast lekprikken uiteraard)

arzeg0
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 19 aug 2007 19:17
Locatie: Loenen

arzeg0 01 aug 2010 15:56

De ventielverlengers die ik van topeak ken kun je gewoon je ventiel losdraaien door het zilveren deel te draaien. Het gaat dan om verlengers in onderstaande link. topeak-presta-verlengstuk.

groet,
arjan
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2

benkloosterboer
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jun 2010 13:52

benkloosterboer 01 aug 2010 16:20

ja, dat zei de vorige eigenaar ook. Maar dat heb ik al geprobeerd en de ventiel zit te vast. Dus back to the previous question. Dus weet iemand een manier om de buitenband te lichten als er nog een aantal bar in de banden zit?

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 02 aug 2010 19:26

benkloosterboer schreef:het blijkt inderdaad dat mijn ventiel nog dicht zit onder mijn ventielverlenger. Iemand enig idee hoe ik die het makkelijkste los kan krijgen? Mijn buitenband loshalen lukt niet, want daarvoor zit er nog te veel lucht in de band. Is het nu zaak om gewoon te wacht tot ie leeg genoeg is of kent iemand een ander trucje om lucht eruit te krijgen (naast lekprikken uiteraard)
Ventielverlenger er af draaien en dan met een pincet proberen het ventieltje los te draaien en in te duwen?

Plaats reactie