Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hoe extra drinken meenemen op fiets

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 apr 2011 02:01

[quote="gamiel"][quote="Amclassic-fan"]Heb zelf nooit aanleiding gezien om meer dan 1,5 liter water mee te nemen op de racefiets.[/quote]

Als je 's zomers in Italie fiets met 30-35 graden (nee, niet zeggen dat ik 's ochtends vroeg of aan het eind van de dag moet gaan rijden) heb ik graag veel water bij me, 1.5 liter gaat er vaak in een uur doorheen --> elk uur / anderhalf uur op zoek naar nieuw water wordt een beetje vervelend.
[/quote]

Ik heb ook in Italië met 35 graden gereden en absurde luchtvochtigheid, na 1,5 uur is er 1,5 liter water weg. Maar eigenlijk nooit probleem gehad om water te vinden. Alleen in de klim Monte Grappa een keer zonder water komen te staan omdat alles gesloten was. Uiteindelijk was er wel wat open en kon ik met duur flessen water de bidons bij vullen (was geen waterleiding).

In kleine dorpjes zet ik m'n fiets bij een supermarkt gewoon buiten tegen het glas. Ik zie de Spaanse bejaarden er niet op eens vandoor gaan met m'n fiets. ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 apr 2011 11:24

Op een kerkhof heb je ook vaak/altijd een kraan. Heeft me al vaak uit de brand geholpen.

kahuna
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 apr 2009 18:43

kahuna 23 apr 2011 17:30

Gisteren toch weer te weinig gedronken. 215 km gefietst en 1,75 liter mee aan de start en onderweg nog 2 liter bij een tankstation gekocht. de laatste 20 kilometer was best afzien en had ik dorst maar ik had echt geen zin meer om nog een keer te stoppen. Ik weet dat dat niet erg handig is, maar de drang om snel bij de bestemming aan te komen was groter dan de wil om te stoppen bij een tankstation....

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 23 apr 2011 18:23

[quote="japie carbon"]Wat is daar onzin aan, ik schrijf ik vind en niet dat het zo is.

Rij zoieso het liefst alleen in een shirtje en heb t liefst zo weinig mogelijk zooi mee.
Daarom vind ik een rugzak zoieso al niks. [/quote]

+1

gewoon een grote bidon, geen rotzooi op mijn rug
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 23 apr 2011 23:11

[quote="japie carbon"]Wat is daar onzin aan, ik schrijf ik vind en niet dat het zo is.

Rij zoieso het liefst alleen in een shirtje en heb t liefst zo weinig mogelijk zooi mee.
Daarom vind ik een rugzak zoieso al niks. [/quote]

Het is onzin omdat een Camelbak geen klotsende zak op je rug is. Als je 'm goed gebruikt tenminste.
En toch +1: ik fiets idd ook het liefst zonder, maar soms moet je wat ...
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

tutti
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 05 jun 2008 23:49

tutti 24 apr 2011 19:47

Dextro Energy heeft sportdrank in een sachet dat je eenvoudig kunt meenemen en onderweg kunt aanlengen met water dat altijd wel te krijgen is. Een sachet is precies voldoende voor 750 ml
Better do it right once

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 24 apr 2011 23:26

Ik reken ook altijd op bijvullen onderweg. Ik heb wel geleerd om elke gelegenheid aan te grijpen. Heb je nog een volle bidon en je passeert een tap: de andere vullen, want misschien is er straks geen gelegenheid meer...

Als je vertrekt met 2 bidons en een camelbag, dan wordt een en ander toch echt warm tegen dat je ze aanbreekt, niet?

apojapo
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 18 aug 2005 03:16

apojapo 25 apr 2011 12:36

Naast 2 bidons van 0.75l kan je ook nog 1 of 2 flesjes drinken in je zakken doen.

Gisteren trouwens 7liter gedronken en kwam aan het einde nog wat tekort. Kwam uit de Ardennen met bepakking en kon dus alles in mijn rugzak doen. Groot nadeel is wel dat het drinken wel heel warm wordt. Dat probleem heb je natuurlijk ook met zo'n Camelbak.

Trouwens als je in je eentje bent zou ik gewoon je fiets mee naar binnen nemen bij een tankstation, snackbar of iets dergelijks. Liever een boze medewerker dan een fiets die weg is.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 apr 2011 12:45

Kan iedereen ook aanraden deze aan te schaffen bij de bouwmarkt

Afbeelding

Heb je helaas tegenwoordig bij 9 van 10 benzinestations nodig om water te kunnen tappen. Ik neem 'm altijd mee op langere ritten.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 25 apr 2011 12:52

Dat is wel een goede, soms doen ze moeilijk. Van de zomer was ik op een bloedhete dag in Muiden en daar zit een broodjes winkeltje/kaasboer/mini supertje en ik kocht daar een broodje, tijdens het afrekenen vroeg ik of ik mijn bidonnetje kon vullen. Het antwoord was nee, want zo zei hij op die manier levert het hem niet op. Dan denk ik: LUL! sta me gvd te verslikken in dat kut broodje van je! Maar ja...
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

apojapo
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 18 aug 2005 03:16

apojapo 25 apr 2011 13:31

Tijdens het afrekenen? Dan had ik mijn geld gehouden en gezegd: ''Nee meneertje, nu levert het u niets op'' Wat een kruideniersmentaliteit

guidojp
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 mei 2010 17:23

guidojp 25 apr 2011 13:40

Wat ik jammer vind in Nederland Fietsland dat er weinig tot geen openbare kranen zijn waar je je bidon kan vullen. In Frankrijk en Italië is in de meeste dorpje wel zo iets te vinden.
Specialized Roubaix
Gios Compact

Plaats reactie