nieuwe groep
-
- Forum-lid
Hallo allemaal
Ik heb een vraag:
Ik heb vroeger veel gefiets en nu weer begonnen na een jaar of zes.
Nu heb ik mijn oude fiets nog steeds en bevalt nog goed maar wil deze
weer up to date hebben want ik heb nog de schakels op het frame
en wil deze nu op de rem hendels hebben.
kortom ik heb een GIANT CADEX 980C 105 afgemonteerd 2x 8
kan ik hier een compleet nieuwe groep op zetten bv de ultegra ice-grey
of heb iemand iets beter??
Ik heb een vraag:
Ik heb vroeger veel gefiets en nu weer begonnen na een jaar of zes.
Nu heb ik mijn oude fiets nog steeds en bevalt nog goed maar wil deze
weer up to date hebben want ik heb nog de schakels op het frame
en wil deze nu op de rem hendels hebben.
kortom ik heb een GIANT CADEX 980C 105 afgemonteerd 2x 8
kan ik hier een compleet nieuwe groep op zetten bv de ultegra ice-grey
of heb iemand iets beter??
Ik zou doorsparen tot een nieuwe fiets dan heb je gelijk alles nieuw. Op zo'n oude fiets nog een nieuwe groep zetten doet de groep een beetje te niet (vind ik)
Natuurlijk kost een nieuwe fiets meer dan een ultegra sl (ice-grey) maar je kunt ook een nieuwe fiets kopen met shimano 105, dat is ook een goede groep.
Natuurlijk kost een nieuwe fiets meer dan een ultegra sl (ice-grey) maar je kunt ook een nieuwe fiets kopen met shimano 105, dat is ook een goede groep.
Heb zelf ook de cadex gehad. Perfect fietsje en valt helemaal niet uit de toon. Helaas is deze overleden bij een frontale botsing met een auto. Als het frame verder nog goed is denk ik dat de verhouding met een ultegra groep, toch zo rond de 400 euro, een beetje scheef ligt. Misschien een 105 of anders een gebruikte Ultegra 6600.
Ik zie niet in waarom je een volledig nieuwe fiets moet kopen zoals sommige hier zeggen. Als de kader je nog goed bevalt en je enkel een nieuwe groep wilt...
Misschien kan je zoals Redalert een gebruikte Ultegra kopen en dan spaar je wat geld voor binnen 1-2 jaar een volledig nieuwe fiets te kopen
Misschien kan je zoals Redalert een gebruikte Ultegra kopen en dan spaar je wat geld voor binnen 1-2 jaar een volledig nieuwe fiets te kopen

ik zou eerst infomeren bij je FM of het mogelijk is een andere groep erin te zetten.
en ombouwen is best een dure grapje.
ik heb van me oude fiets de groep etc op een nieuwe frame laten monteren en dat koste me al 150 euro.
ik heb van me oude fiets de groep etc op een nieuwe frame laten monteren en dat koste me al 150 euro.
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009
race-niek schreef:ik zou eerst infomeren bij je FM of het mogelijk is een andere groep erin te zetten.
... dan heb je volgens mij gewoon een dure FM uitgekozen. De meesten doen het voor ongeveer 100 Euro.
... más allá ...
-
- Forum-lid
Redalert schreef:Heb zelf ook de cadex gehad. Perfect fietsje en valt helemaal niet uit de toon. Helaas is deze overleden bij een frontale botsing met een auto. Als het frame verder nog goed is denk ik dat de verhouding met een ultegra groep, toch zo rond de 400 euro, een beetje scheef ligt. Misschien een 105 of anders een gebruikte Ultegra 6600.
Zou het ook zo doen, frame houden en een gebruikte jonge Ultegra monteren.
Beetje sparen en over een poosje een geheel nieuwe fiets kopen.
En die 980c (ult) erbij houden voor slecht weer.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
zito schreef:Ik zie niet in waarom je een volledig nieuwe fiets moet kopen zoals sommige hier zeggen. Als de kader je nog goed bevalt en je enkel een nieuwe groep wilt...
Hoho, je moet niets. Ik zeg alleen wat ik zou doen. Ik heb dan ook niets met een cadex. Heb er nooit een gehad, heb er nooit een mooi gevonden. Vind je het een lekker frame, dan is opwaarderen prima. Geen probleem. Een paar 'before-after' plaatjes zijn dan natuurlijk welkom.