EK 2025 in de Ardeche
Nu zondag zijn alle 3 de toppers Vingegaard, Pogi en Remco aanwezig + de meeste subtoppers. Ditmaal misschien meer spanning omwille van de kleinere afstand van een 200 kms?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 


- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 17231
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als Pogacar al direct op de eerste helling van 4,2 km, aan 5% aangaat, kan hij er een individuele tijdrit van net geen 200 km van maken.

https://sporza.be/nl/2025/09/26/dit-is- ... 886012614/

https://sporza.be/nl/2025/09/26/dit-is- ... 886012614/
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43296
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mooi parcours.
Die hellingen in de finale zijn wel allemaal lastpakken zeg.
Die hellingen in de finale zijn wel allemaal lastpakken zeg.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Zitten aantal leuke klimmetjes in, er liggen daar langs de Rhone gewoon paar steile hellingen omhoog.
Dat zijn dan meer binnendoorweggetjes naar een wijngaard en je komt uiteindelijk gewoon boven op een andere weg uit.
Maar klim zoals naar Saint-Romain-de-Lerp is gewoon mooie lopende klim.
Dat zijn dan meer binnendoorweggetjes naar een wijngaard en je komt uiteindelijk gewoon boven op een andere weg uit.
Maar klim zoals naar Saint-Romain-de-Lerp is gewoon mooie lopende klim.
-
Thierry le Brun
- Forum-lid
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 15 mei 2021 22:42
vind dat nog wel meevallen, en dat geldt eigenlijk voor heel Frankrijk.
Ardeche, Drome, Provence, Auvergne, Jura, Vercors, etc zijn toch vaak langere goedlopende beklimmingen , de uitzonderingen daargelaten o.a col de la Mure welke ze ook perfect in de wegkoers mee hadden kunnen pakken. (https://www.cyclingcols.com/col/Mure)
Italie, Oostenrijk zijn daar veel beter in volgens mij.
of je bedoelt de binnendoor geiten paadjes via de wijngaarden zoals DDX aangeeft. dat is wellicht een ander verhaal. ik heb het over de 'gewone' doorgaande wegen.
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Vandaag geen verrassingen.
Komend weekend kan dat anders zijn.
Mijns inziens ligt er een parcours waar de traditionele klimmers in de 1e helft wel een uitputtingsslag kunnen plaatsen, maar de laatste locale omloop niet ongunstig is voor de puncheurs.
Evenepoel is in vorm, maar Pogi zal hem nooit solo laten gaan als hij zijn zinnen er op gezet heeft. Denemarken heeft echter wel een paar kaarten uit te spelen en ik verwacht dat die troeven bepalend gaan zijn voor de koers.
Komend weekend kan dat anders zijn.
Mijns inziens ligt er een parcours waar de traditionele klimmers in de 1e helft wel een uitputtingsslag kunnen plaatsen, maar de laatste locale omloop niet ongunstig is voor de puncheurs.
Evenepoel is in vorm, maar Pogi zal hem nooit solo laten gaan als hij zijn zinnen er op gezet heeft. Denemarken heeft echter wel een paar kaarten uit te spelen en ik verwacht dat die troeven bepalend gaan zijn voor de koers.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Kleine disclaimer op mijn bovenstaande post.
Toen Jos Verstappen voor Steward ging rijden beweerde zijn manager ook dat hij mede zou bepalen wie er dat jaar kampioen zou worden.
Door een grindbakincident en daaropvolgende safetycar in het voordeel van Hakkinen moeten we hem daarin gelijk geven.
Toen Jos Verstappen voor Steward ging rijden beweerde zijn manager ook dat hij mede zou bepalen wie er dat jaar kampioen zou worden.
Door een grindbakincident en daaropvolgende safetycar in het voordeel van Hakkinen moeten we hem daarin gelijk geven.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.