Gravel frameset en wielen uit China
Hi all!
Ik heb mijn oude gravelbike verkocht en wil frame/ stuur/wielen aanschaffen vanuit China en vervolgens lekker gaan opbouwen met een GRX DI2 2x12 groep. Ben op zoek naar een lichte en wendbare gravelbike, wil m een mooie paintjob laten meegeven.
Twijfel tussen de Ican Graro en Yoeleo Altera.
Over de Ican kan ik wel redelijk wat terugvinden, over het nieuwe gravel-frame van Yoeleo nog niet echt...
Qua wielset wil ik gaan voor de Yoeleo SAT C45 DB Pro NxT Gravel.
Iemand ervaring met bovengenoemde opties? Zaken voor mij om rekening mee te houden?
Alvast dank voor het meedenken.
Ik heb mijn oude gravelbike verkocht en wil frame/ stuur/wielen aanschaffen vanuit China en vervolgens lekker gaan opbouwen met een GRX DI2 2x12 groep. Ben op zoek naar een lichte en wendbare gravelbike, wil m een mooie paintjob laten meegeven.
Twijfel tussen de Ican Graro en Yoeleo Altera.
Over de Ican kan ik wel redelijk wat terugvinden, over het nieuwe gravel-frame van Yoeleo nog niet echt...
Qua wielset wil ik gaan voor de Yoeleo SAT C45 DB Pro NxT Gravel.
Iemand ervaring met bovengenoemde opties? Zaken voor mij om rekening mee te houden?
Alvast dank voor het meedenken.
Over de Ican is al eens eerder een draadje geopend: viewtopic.php?p=1653658
En via deze zoekopdracht toch ook behoorlijk wat youtube materiaal over de Yoeleo: https://www.google.com/search?sca_esv=0 ... dpr=2#ip=1
En via deze zoekopdracht toch ook behoorlijk wat youtube materiaal over de Yoeleo: https://www.google.com/search?sca_esv=0 ... dpr=2#ip=1
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

Een alternatief voor zijn keuzes vraagt TS toch niet . . . ?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
Persoonlijk ben ik nog steeds zeer tevreden over mijn SP-Cycle gravelbike. Ik heb daar via hun eigen website de G-58 gekocht met seller shipping methode. Prima in het Engels op de hoogte gehouden en geen extra inclaring hoeven betalen.
Ik heb deze door hen in een standaard kleur laten spuiten en ook daarover ben ik zeer tevreden.
Ican en Yoeleo zijn ook bekende merken zonder al te veel bekende problemen. Zou ik ook zo een frame durven bestellen
Wielen uit China staat een heel topic over vol, daar vind je alle antwoorden die je wilt.
Ik heb deze door hen in een standaard kleur laten spuiten en ook daarover ben ik zeer tevreden.
Ican en Yoeleo zijn ook bekende merken zonder al te veel bekende problemen. Zou ik ook zo een frame durven bestellen
Wielen uit China staat een heel topic over vol, daar vind je alle antwoorden die je wilt.
GC Perfomance heeft net een build video op Youtube gezet, waarin hij zo'n Yoeleo Altera frame opbouwt, wellicht kun je daar nog wat (nuttige?) info uit halen.
Kijk specifiek even naar tax covered/paid/free achtige opties. Het is natuurlijk nooit tax-free, maar zit bij de prijs in. Als het uit Europese opslag komt, speelt dat niet. Bij mijn Carbonda's heette het " by WXY (tax free shipping )". Kies voor gangbare onderdelen (bracket, zadelpen, lagers, spaken) die je ook hier kunt (laten) repareren, of zelfs onderweg als je verder weg gaat. Bestel er een stapel derailleurhangers bij, zadelpenwigs, eigenlijk alles was frame specifiek is, etc. Gebruik een fatsoenlijke compressieplug, headset, monteer kabeldemping.
-
- Forum-lid HC
Tegenwoordig zijn de meeste gravelbike frames uit China uitgevoerd met een UDH achterpad. Een hele stapel derailleur hangers bijbestellen is dan niet meer nodig, want universeel.
Denk wel aan extra zadelpen klemmen of bij ovale zadelpen daar een extra van.
Denk wel aan extra zadelpen klemmen of bij ovale zadelpen daar een extra van.
Nou, ja, maar ik heb ze toch ook weer met draad 1.0 en 1.5 gezien. Nu is dat strikt genomen de bus en niet de hanger, maar je staat raar te kijken als je het karwei net wil afmaken en dan toch weer moet wachten op een andere hanger of een andere steekas. Been there done that. Oh ja, fatsoenlijke steekassen is ook een tip, die van Carbonda zijn vrij zacht, wel weer prima voor transport als de boel een keer in een vliegkoffer gaat.