Origineel fietszadel vervangen of niet.
Beste,
Ik heb altijd met dit zadel: https://www.futurumshop.nl/pro-stealth- ... wart.phtml gereden met mijn oude Cube agree gtc. Nu ook nog steeds maar de fiets zal nu nog hoofdzakelijk op de rollen gebruikt worden, want ik heb een nieuwe Cube fiets.
Ik rij intussen al een maand of 3 met mijn nieuwe Cube agree one fiets met het origineel zadel https://www.bike24.be/nl/producten/795936 .
Op zich valt dit best mee alhoewel ik twijfel om ook terug dit pro stealth zadel aan te schaffen voor mijn nieuwe Cube.
Omdat ik deze toch nog iets beter vind dan deze nu.
Wat doen de meesten onder ons hiermee? Ook dezelfde zadels op verschillende racefietsen?
Ik heb altijd met dit zadel: https://www.futurumshop.nl/pro-stealth- ... wart.phtml gereden met mijn oude Cube agree gtc. Nu ook nog steeds maar de fiets zal nu nog hoofdzakelijk op de rollen gebruikt worden, want ik heb een nieuwe Cube fiets.
Ik rij intussen al een maand of 3 met mijn nieuwe Cube agree one fiets met het origineel zadel https://www.bike24.be/nl/producten/795936 .
Op zich valt dit best mee alhoewel ik twijfel om ook terug dit pro stealth zadel aan te schaffen voor mijn nieuwe Cube.
Omdat ik deze toch nog iets beter vind dan deze nu.
Wat doen de meesten onder ons hiermee? Ook dezelfde zadels op verschillende racefietsen?
Yep. Ik haal altijd meteen het zadel eraf.
Fietsen zouden gewoon beter zonder zadel verkocht worden.
Fietsen zouden gewoon beter zonder zadel verkocht worden.
+1
Pedalen moet je al zelf voor zorgen, waarom zadel dan niet? Reden waarom ik niet snel nog een catalogus fiets zal kopen. Bouwen op aanvraag is duurder maar alles is tenminste ineens naar wens.
Dogma F
Met zadel is altijd comfortabeler dan zonder. Wat maakt dat cheapo zadeltje wat ze er standaard bijleveren nu uit? Ze ronden de prijs toch naar boven af. Bij velen bevalt ie dus ook nog prima.
Heb je eenmaal een zadel waar je probleemloos op zit, doe het dan nooit weg met de een fiets die je verkoopt!
Kleine kanttekening bij deze situatie: Zit je iets anders op je nieuwe fiets, dan is niet gegarandeerd dat dat oude zadel ook nog zo goed zit. Ik zou dus gewoon even ruilen van zadels. Documenteer wel heel goed de positie van beide zadels! (foto's met waterpas, afstand zadelpunt-stuur e.d.) Met een beetje pech verkloot je je perfecte zit anders alsnog
.
Heb je eenmaal een zadel waar je probleemloos op zit, doe het dan nooit weg met de een fiets die je verkoopt!
Kleine kanttekening bij deze situatie: Zit je iets anders op je nieuwe fiets, dan is niet gegarandeerd dat dat oude zadel ook nog zo goed zit. Ik zou dus gewoon even ruilen van zadels. Documenteer wel heel goed de positie van beide zadels! (foto's met waterpas, afstand zadelpunt-stuur e.d.) Met een beetje pech verkloot je je perfecte zit anders alsnog

Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Dat zadel van Cube kon me ook niet bekoren. Werd meteen vervangen door hetzelfde type als op mijn andere fiets, en dat was de juiste beslissing.
Dit is natuurlijk zeer persoonlijk hoewel de meeste onder ons graag gelijke zadels willen.
Ikzelf heb op mijn drie fietsen drie verschillende zadels en heb daar geen problemen mee.
En ik kan natuurlijk ook niet op je bankrekening kijken.
Ikzelf heb op mijn drie fietsen drie verschillende zadels en heb daar geen problemen mee.
En ik kan natuurlijk ook niet op je bankrekening kijken.

Ik denk dat dit in mijn geval goed komt. De geometrie van mijn nieuwe fiets is praktisch identiek als m'n oude.
Intussen heb ik er nog een 2de zadel zoals m'n oude fiets bijgekocht.
Hopelijk een goede keuze.
Bedankt iedereen voor de info.
-
- Forum-lid
Ja ik heb gewoon mijn oude fiets verkocht met het zadel van mijn nieuwe fiets.
Staat ook nog eens kek op Marktplaats. Nieuw zadel!
En als je je stuurtje eraf haalt kan je nog met nieuw stuurlint verkopen ook.
Fiets op een Brooks, Ergon, Fizik en vandaag voor de 4de keer op een Selle Italia, ik heb geen moeite met verschillende zadels, vandaag nog 110km gereden zonder houten kont of slaapzak. Maar goed, ieder mens is anders, pak wat lekker zit, een zadel is niet zo duur.
Correctie: hoeft niet duur te zijn

Ook hier kun je het weer zo gek maken als je zelf wil.
Campagnolo Ultra Dork
Ik heb op m'n fietsen intussen een Aliexpress zadel (een d kloon van Spec Power zadel) van - hou je vast 12 euro.
Het meest comfortabele zadel waar ik ooit op zat.
Dus een fijn zadel hoeft echt niet veel te kosten.
Maar er is nu wel zowat consensus dat voor de meerderheid een breder, korter zadel met uitsparing het best is.
En toch worden nog véél fietsen verkocht met een smal lang zadel zonder uitsparing. Enige reden is deals die fabrikanten sluiten met fietsmerken, niet meer niet minder.
Het meest comfortabele zadel waar ik ooit op zat.
Dus een fijn zadel hoeft echt niet veel te kosten.
Maar er is nu wel zowat consensus dat voor de meerderheid een breder, korter zadel met uitsparing het best is.
En toch worden nog véél fietsen verkocht met een smal lang zadel zonder uitsparing. Enige reden is deals die fabrikanten sluiten met fietsmerken, niet meer niet minder.