E-koersfiets
Hi,
Als hartpatiënt en wielerfanaat, ben ik aan uitkijken om een nieuwe fiets aan te kopen.
Mijn bloeddruk mag niet te hoog worden, omdat er gevaar bestaat tot verdere schade aan m’n aorta.
Ik heb een interessante aanbieding voor een Scott addict eride 20
Waar ik me de vraag stel, wat is de meerwaarde van een E-koersfiets in België? Gelimiteerd tot 25km/u, als je in groep rijdt, zit je daar altijd boven.
Als hartpatiënt en wielerfanaat, ben ik aan uitkijken om een nieuwe fiets aan te kopen.
Mijn bloeddruk mag niet te hoog worden, omdat er gevaar bestaat tot verdere schade aan m’n aorta.
Ik heb een interessante aanbieding voor een Scott addict eride 20
Waar ik me de vraag stel, wat is de meerwaarde van een E-koersfiets in België? Gelimiteerd tot 25km/u, als je in groep rijdt, zit je daar altijd boven.
Rij zelf de orbea tot 25km ondersteuning daarvoor de Willier gehad. Het mooie van een e-bike is dat je hem in het menu helemaal naar jou gewilde ondersteuning kan instellen. Ik heb drie standen die ik individueel heb ingesteld van bijna geen ondersteuning tot stand 3 op 80% ondersteuning. Ik woon in een berggebied en klimmen is niet mijn ding dus ik kom hier goed mee weg. Je kan met een e-bike het makkelijker maken maar ook lekker moeilijk. Ik had eerst een cervelo r3 totaal geen spijt dat ik ben overgestapt.
Gewoon chip kopen, plug je erin 5 min tussen en dan rijdt ie minimaal 35.
Disclaimer, is wel illegaal.
Disclaimer, is wel illegaal.
-
- Forum-lid HC
Als je een sociale groep uitzoekt om mee te fietsen, dan houden die rekening met de beperkingen van jou e racer. Doen ze dat niet, dan moet je op zoek naar een andere groep
Zo werkt dat helaas niet.
Je kunt niet van ze verwachten dat ze 5km/u langzamer moeten rijden om aan de wensen van één lid te voldoen.
We houden altijd zoveel mogelijk rekening met elkaar, als er bijv. iemande een slechte dag heeft dan zakt het tempo en gaat degene op plek 2 voorin zitten om toch met de gehele groep thuis te komen. Niks mis mee..
Om dat structureel te doen kun je niet van hen verlangen. Als je de optie binnen de club wel hebt om in een langzamere groep te rijden is dat wel een oplossing.
Je kunt niet van ze verwachten dat ze 5km/u langzamer moeten rijden om aan de wensen van één lid te voldoen.
We houden altijd zoveel mogelijk rekening met elkaar, als er bijv. iemande een slechte dag heeft dan zakt het tempo en gaat degene op plek 2 voorin zitten om toch met de gehele groep thuis te komen. Niks mis mee..
Om dat structureel te doen kun je niet van hen verlangen. Als je de optie binnen de club wel hebt om in een langzamere groep te rijden is dat wel een oplossing.
...
Zijn er eigenlijk niet, tenzij illegaal of officieel speedpedelec...
In zwaar geaccidenteerd terrein zal het wat beter gaan, omhoog prima en naar beneden wil zo'n zwaar apparaat ook wel...
Overigens denk ik dat bij een incidentje de kans dat je chip daarbij een belangrijk item gaat worden, eigenlijk nihil, da's IMO vooral bangmakerij.
De vraag is meer of we daar naartoe moeten , groepen would-be wielrenners met steeds toenemende aantallen hardrijdende ebikers ertussen...
Laatst gewijzigd door kees0251 op 09 jun 2025 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald
Laat die t achter racer maar weg da's iets voor de niet-fietsende goegemeente..
Terzake, ik dacht aan een elders beschreven Koga van 31 kg, maar de dingen met krom stuur zijn inderdaad niet zo extreem...
Terzake, ik dacht aan een elders beschreven Koga van 31 kg, maar de dingen met krom stuur zijn inderdaad niet zo extreem...
Je mist totaal het twijfelpunt van de TS....in het menu van een legale Ebike kan je geen 32 instellen als. max. snelheidOrbea schreef: ↑08 jun 2025 09:06 Rij zelf de orbea tot 25km ondersteuning daarvoor de Willier gehad. Het mooie van een e-bike is dat je hem in het menu helemaal naar jou gewilde ondersteuning kan instellen. Ik heb drie standen die ik individueel heb ingesteld van bijna geen ondersteuning tot stand 3 op 80% ondersteuning. Ik woon in een berggebied en klimmen is niet mijn ding dus ik kom hier goed mee weg. Je kan met een e-bike het makkelijker maken maar ook lekker moeilijk. Ik had eerst een cervelo r3 totaal geen spijt dat ik ben overgestapt.