Alles over vakanties op én met de fiets

Mallorca in meivakantie

flipper01
Forum-lid

Gebruikersavatar flipper01 10 feb 2025 22:40

Ik ga van 21 april tm 4 mei naar Mallorca. We zitten de eerste paar dagen in het zuiden (Santanyi), daarna 3 dagen in Soller en vervolgens nog een week in Pollenca.
Volgens mij is de zuidkant van het eiland niet zo bijzonder om te fietsen, maar in Soller en Pollenca zou ik graag een week een fiets willen huren.

Nu twijfel ik nog sterk of ik ga huren of dat ik toch m'n eigen fiets mee zal nemen... Voordeel is dat ik zeker een goede fiets heb (incl powermeter) en eea ook makkelijk mee te nemen is.
Ik heb alleen geen idee of de fiets(koffer) ook in de huurauto gaat passen icm het gezin en ik heb geen optie gezien om een fietsendrager te huren.

Iemand hier ervaring mee?
En nog goede tips voor verhuurders aan de noordoostkant van het eiland?

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 10 feb 2025 23:57

In Mallorca zijn veel verhuurders met kwalitatieve fietsen.
In Pollenca kan jij o.a. deze verhuurder vinden:
https://www.huerzeler.com/en/station/club-pollentia

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 feb 2025 06:41

Vier man in een huurauto met een fiets is een uitdaging, ik spreek uit ervaring. Dan heb je echt een grote mpv nodig of een busje. Vorig jaar in Portugal nog een gezeur mee gehad. Had ik een grote MPV gehuurd om die reden, kreeg ik (onder de noemer upgrade) een SUV. Daar paste mijn fietskoffer dus niet in, tenminste niet met mijn gezin erbij. Uiteindelijk na veel gezeur een Dacia Logan gekregen, daarin paste het met veel moeite. Wilden ze me ook nog 90 euro laten bijbetalen :lol: Dat heb ik uiteindelijk achteraf teruggekregen.

Ik zou lekker een fiets huren. Dat kan echt op iedere hoek van de straat. Ook met powermeter als je wil.

Philippos
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Philippos 11 feb 2025 09:26

In het zuiden kun je vlakke ritten combineren met meerdere kloosters die op en puist staan met een mooi uitzicht en dito horeca vaak. Ook wel leuk voor een dagje toch?

Woefdram
Forum-lid

Woefdram 11 feb 2025 12:22

De verhuurders zullen iha over het hele eiland verhuren, dus er is vast iets af te spreken dat je dezelfde fiets op al je standplaatsen krijgt als je dat wilt, of nog veel gemakkelijker, je verplaatst zelf de fiets naar de volgende standplaats (en de familie gaat met de auto).

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 feb 2025 12:44

Ik kan je North Wind Cycles aanraden. Kan ook met powermeter.

galileo2
Forum-lid

galileo2 11 feb 2025 13:36

Logeer je in Pollenca of Port de Pollenca?

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 11 feb 2025 17:19

flipper01 schreef: 10 feb 2025 22:40 Ik ga van 21 april tm 4 mei naar Mallorca. We zitten de eerste paar dagen in het zuiden (Santanyi), daarna 3 dagen in Soller en vervolgens nog een week in Pollenca.
Volgens mij is de zuidkant van het eiland niet zo bijzonder om te fietsen, maar in Soller en Pollenca zou ik graag een week een fiets willen huren.

Nu twijfel ik nog sterk of ik ga huren of dat ik toch m'n eigen fiets mee zal nemen... Voordeel is dat ik zeker een goede fiets heb (incl powermeter) en eea ook makkelijk mee te nemen is.
Ik heb alleen geen idee of de fiets(koffer) ook in de huurauto gaat passen icm het gezin en ik heb geen optie gezien om een fietsendrager te huren.

Iemand hier ervaring mee?
En nog goede tips voor verhuurders aan de noordoostkant van het eiland?
in Alcudia, niet ver van Pollenca zijn verschillende fietsverhuurders waaronder Max Huerzeler die waarschijnlijk 100den (top)fietsen te huur heeft ( ik herinner mij nog vaag zijn winkel). Soller is niet zo ver van Pollenca en alcudia, dus voor een 9 dagen dezelfde fiets huren kan best. De noordkant is heel mooi, zeker de oude stad van Alcudia, het nieuwe Alcudiamet zijn mooi strand en fietspad, Puerto de Soller en cap de Formentor. Langs grotere wegen kan je, soms zelfs met wat geluk in een groot peleton, naar de oostkant tot bvb Porto Christo en cala Milor en de weg naar cala Ratjada. Ook de hoogste top Puig Major is vanuit Pollenca goed bereikbaar
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 feb 2025 18:18

Huerzeler is wel een goede tip, want die zit echt overal op het eiland. Inleveren kan bij een andere vestiging (mits je het vooraf vraagt).

flipper01
Forum-lid

Gebruikersavatar flipper01 11 feb 2025 21:48

Bedankt voor de tips! Ik ga even kijken of ik voor ca 8 dagen een mooie fiets kan huren. Huerzeler is dan wel handig omdat je op verschillende plekken kan huren/terugbrengen.
Gelukkig is het eiland niet heel groot en is het wellicht ook een optie om nabij het vliegveld een fiets te huren en naar Soller te fietsen. En terug vanuit Pollenca op de fiets naar Palma.

galileo2
Forum-lid

galileo2 11 feb 2025 22:21

Misschien toch even over nadenken om op voorhand een fiets te reserveren.
Week van 1 mei is een piekperiode in fietsenverhuur in Mallorca.

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 12 feb 2025 07:48

Ik heb een paar jaar terug een all-in geboekt via Huerzeler. Cube Agree di2 gehuurd. Perfect geregeld allemaal. Had zelf wel de maten van zadelhoogte vanaf de crank enzo meegenomen maar werd toch nog even opgemeten en daarna fiets afgesteld. Uitstekende service.

We hadden een Golf station gehuurd op het eiland zelf, vooraf. Maar kregen ter plekke een C4 Cactus mee. Dat was puzzelen met twee fietsen en twee personen, dus verhaal van Havana over gesteggel met auto's herken ik wel.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021

Plaats reactie