Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Gps tracker

Bertram
Forum-lid

Bertram 26 jan 2025 22:16

Ik kon geen recent topic vinden over dit onderwerp. Wie van jullie heeft een GPS tracker verstopt op of aan z'n fiets? Iemand tips voor een goede tracker die kan samenwerken met Android? Of hebben jullie je fiets gewoon goed verzekerd 😅

jwkeij
Forum-lid

Gebruikersavatar jwkeij 26 jan 2025 23:42

Gewoon laten jatten. Deden ze bij mij in Kopenhagen niet zo moeilijk over.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

walters
Forum-lid

walters 27 jan 2025 07:08

Bertram schreef: 26 jan 2025 22:16 Ik kon geen recent topic vinden over dit onderwerp. Wie van jullie heeft een GPS tracker verstopt op of aan z'n fiets? Iemand tips voor een goede tracker die kan samenwerken met Android? Of hebben jullie je fiets gewoon goed verzekerd 😅
Verzekering eist dat hij met een bepaald (zwaar) slot was afgesloten. Hoe ze dat willen controleren weet ik niet, maar het is niet te doen om zo’n slot mee te nemen.
Ben benieuwd of zo’n gps tracker werkt om de fiets weer op te sporen en vooral terug te krijgen.

jwkeij
Forum-lid

Gebruikersavatar jwkeij 27 jan 2025 12:17

Als je dan het busje openbreekt om jouw gestolen fiets weer terug uit te halen, die je hebt opgespoord met de gps-tracker.... Wie begaat er dan de grootste misdaad?

Maar oke, wanneer ga je zo'n gps-tracker inzetten?
- Als je je fiets meegenomen ziet worden vanaf het terras?
- Als er thuis wordt ingebroken?
- Op fietsvakantie en je staat met al je bagage bij een winkel?
Daar zit nogal verschil in. In alle 3 de gevallen: gewoon een slot erom. En per situatie verschil dan de dikte van het slot.

Bertram
Forum-lid

Bertram 29 jan 2025 22:59

Tja vooral bij koffie/lunchstopjes ben ik er wel eens bang voor. Klein slotje heb ik wel mee, maar die kun je met een tangetje zo doorknippen. Voelt als een extra zekerheid. Als ie dan toch gejat wordt kan ik met m'n gps positie naar de politie. Of is dat een illusie?

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 30 jan 2025 07:25

Bertram schreef: 29 jan 2025 22:59 Tja vooral bij koffie/lunchstopjes ben ik er wel eens bang voor. Klein slotje heb ik wel mee, maar die kun je met een tangetje zo doorknippen. Voelt als een extra zekerheid. Als ie dan toch gejat wordt kan ik met m'n gps positie naar de politie. Of is dat een illusie?
Ja, illusie!
Politie kan niks doen, mag geen huiszoeking doen zonder bevel.
Fiets van de vrouw was gestolen met tracker onder het zadel verstopt. Wij zagen precies waar de fiets zich bevond, politie gewaarschuwd die eropaf ging.
Fiets stond in de berging van een huis, politie aangebeld maar mocht niet binnen, even later signaal vd tracker weg, was dus verwijderd, fiets weg!

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 30 jan 2025 09:00

Ik heb een chipolo. Die gebruik ik niet voor mijn fiets, want ik geloof daar niet in. Ik gebruik m voor mijn auto. Dat ding ligt in de auto, en de app staat op de telefoon van mij, van mijn vrouw en mijn zoons. Als iemand dan de auto heeft geparkeerd (ik kan niet voor de deur parkeren), kun je in de app zien waar ie staat. Maar om de vraag te beantwoorden: een chipolo werkt prima.

Voor diefstalbeveiliging van mijn fiets, geef ik de voorkeur aan een slot(je). Of ik houd hem in het oog.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 30 jan 2025 09:05

De politie doet niet zo veel inderdaad.
Iphone van mijn neef was gestolen.
Lag in een woning in Utrecht met drie etages. Politie kon niets doen omdat er meerdere mensen wonen op dit adres en ze bellen niet aan om even de telefoon terug te vragen.
In het geval van een dure racefiets zal je fiets denk ik vrij snel in het buitenland zijn.

Als je er heel snel bij bent en de dief is zo dom om zijn werkbusje te gebruiken heb je wel kans je fiets terug te krijgen.
Fiets van mijn ex was op die manier gestolen maar oplettende mensen hadden het kenteken en bedrijf van het busje opgeschreven. Die fiets was binnen een dag terug.

Om diefstal te voorkomen heb ik een maat 62 genomen.
Die raken ze in Frankrijk en Spanje aan de straatstenen niet kwijt. ;)

jwkeij
Forum-lid

Gebruikersavatar jwkeij 30 jan 2025 09:29

Bertram schreef: 29 jan 2025 22:59 Tja vooral bij koffie/lunchstopjes ben ik er wel eens bang voor. Klein slotje heb ik wel mee, maar die kun je met een tangetje zo doorknippen. Voelt als een extra zekerheid. Als ie dan toch gejat wordt kan ik met m'n gps positie naar de politie. Of is dat een illusie?
Er zijn genoeg tips om je koffiestop wat aangenamer te maken.
- Zet je fiets in het zicht en houd er zelf ook zicht op
- Kies een geschikte gelegenheid uit
- Rij door de modder, of maak je fiets bewust smerig
- Maak je fiets ergens aan vast, liefst met 2 verschillende slotjes
- Een zo kort mogelijk pauzemoment
- Zet je fiets in de grootste of kleinste versnelling
- Bedenk dat de kans klein is, dat er iemand tijdens jouw appeltaartmoment met een tang juist jouw fiets openknipt.
Vaak is het hit-and-run met de fietsen die wel op slot staan, maar niet vast aan een hekje of lantaarnpaal.

Wat hier al gemeld is: met een gps-tracker in de fiets, gaat de politie je fiets niet terughalen. Met gevaar voor eigen leven kan je dat natuurlijk wel zelf doen.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 31 jan 2025 09:24

Thuis hoeft er geen slot om dat valt gewoon onder je inboedel verzekering.
Het is wel handig aan te geven bij de waarde bepalen dat je een X bedrag aan fietspullen hebt.
Anders kan het wel eens gezeik worden.

Een tracker kan altijd. Je hebt dan iig iets.

Hoe groot is de kans dat het gebeurt.... zeker als je alleen gaat. Bij grote evenementen is het wel een risico.
Gaan ze altijd lopen zeiken als ik met fiets aan de hand langs een bevoorrading ga. Maar ik ga hem echt niet ff ergens neerzetten.

Plaats reactie