Pagina 37 van 127

Re: Wielerseizoen 2025

Geplaatst: 16 mar 2025 17:03
door mao
Wie had Visma laats afgeschreven?,…….

Re: Wielerseizoen 2025

Geplaatst: 16 mar 2025 17:06
door Ernie C.
Ik en ik vond dat dat vandaag eerder bevestigd wordt dan tegengesproken. Jorgenson moest het alleen doen en in de Tirreno ook niet de bevestiging dat ze nog een blik mannen voor de bergen op voorraad hebben.

Re: Wielerseizoen 2025

Geplaatst: 16 mar 2025 17:26
door el_loco
Maar sterk gereden van Jorgensen vandaag vind ik, aanval kiezen ipv verdedigen. Net geen ritzege, maar prima gereden! Arensman ook netjes trouwens, derde plek in Parijs Nice is erg goed.

Re: Wielerseizoen 2025

Geplaatst: 16 mar 2025 18:31
door daniel1975
Aardige etappe. Sowieso eindelijk eens fijne beelden na al die koude koersdagen.

Re: Wielerseizoen 2025

Geplaatst: 16 mar 2025 19:16
door lugosi
Veel koers gezien de laatste dagen, P-N, Tirreno en Binda bij dames.
Opvallendste prestatie imo, sterke Ayuso gezien.

Re: Wielerseizoen 2025

Geplaatst: 16 mar 2025 22:54
door gede
daniel1975 schreef: 16 mar 2025 16:22
gede schreef: 16 mar 2025 15:51
Heeft er hier iemand al eens de moeite gedaan om het UCI-reglement te lezen om te evalueren of het zo belachelijk is als er hiervan wordt gemaakt?

Er zijn genoeg belachelijke voorbeelden genoemd. Volgens mij is het juichen voor een ploeggenoot op de streep nog niet genoemd….
Terwijl de renners bij sommige aankomsten alle recht hebben om te juichen dat ze de laatste 5km zonder kleerscheuren hebben overleefd. Maar daar is de UCI niet thuis….
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Dat ze mensen midden in een sprintend peleton verbieden om hun stuur los te laten, dat vind ik een prima maatregel.

Re: Wielerseizoen 2025

Geplaatst: 17 mar 2025 07:10
door marsvos
Waarom staan er eigenlijk 400 mensen echt 50 meter na de finish volledig over de weg verspreid tereijl er wielrenners met losse handen met 80 aan komen rijden?

Re: Wielerseizoen 2025

Geplaatst: 17 mar 2025 07:14
door daniel1975
Ja, want het juichen heeft veel meer valpartijen veroorzaakt dan rare obstakels en vreemde bochten in de slotkilometers….
Fotografen staan ook altijd op een veilige plek na de finish bijv….
Edit: marsvos was mij al voor.

Deze valt in dezelfde categorie als de boete voor schelden in de F1. Omdat de FIA zo nodig de communicatie van de coureurs uit wil zenden kunnen die gasten niet met maximale adrenalinelevels in hun eigen bubbel zitten.

Re: Wielerseizoen 2025

Geplaatst: 17 mar 2025 08:29
door gede
daniel1975 schreef: 17 mar 2025 07:14 Ja, want het juichen heeft veel meer valpartijen veroorzaakt dan rare obstakels en vreemde bochten in de slotkilometers….
Fotografen staan ook altijd op een veilige plek na de finish bijv….
Edit: marsvos was mij al voor.

Deze valt in dezelfde categorie als de boete voor schelden in de F1. Omdat de FIA zo nodig de communicatie van de coureurs uit wil zenden kunnen die gasten niet met maximale adrenalinelevels in hun eigen bubbel zitten.
Mensen begrijpen blijkbaar niet altijd goed dat er ook voor de organisatie van de wedstrijd verantwoordelijkheden zijn. Het parcours en hoe het beveiligd is, is de verantwoordelijkheid van de organisatie. De UCI legt daar regels voor vast, maar de organisatie moet ze uitvoeren.

Dat je in een sprintend peleton je handen aan het stuur moet houden, is evident. Ik wil daar niet eens over disussiëren.

Re: Wielerseizoen 2025

Geplaatst: 17 mar 2025 09:42
door daniel1975
Nogmaals, ik zie graag de beelden van valpartijen die daar door zijn veroorzaakt.....

Re: Wielerseizoen 2025

Geplaatst: 17 mar 2025 09:55
door gede
daniel1975 schreef: 17 mar 2025 09:42 Nogmaals, ik zie graag de beelden van valpartijen die daar door zijn veroorzaakt.....
Dat vind ik dus quatch. Als er straks een half tourpeloton valt doordat de 5de met de handen in de lucht gaat, gaat iedereen weer roepen: Waarom wachten ze altijd tot er iets ernstigs gebeurt?

Zoals ik al zei: Ik vind het eigenlijk de discussie niet eens waard. No brainer.

Re: Wielerseizoen 2025

Geplaatst: 17 mar 2025 09:57
door Ernie C.
Moet het dan eerst misgaan, of moet je dat eerste ongeluk ook voorkomen?
(Hetzelfde geldt natuurlijk voor fietsen met een hand waarmee je niet kunt remmen :mrgreen: )