Welke Gravelbanden in de winter?
-
- Forum-lid
Ik rijd op schwalbe G-one RS banden. Die zijn geweldig snel, maar bieden te weinig grip op natte ondergrond.
Ik zoek daarom een band of bandencombinatie die wat meer grip oplevert, zonder dat dit al te wel snelheid kost op harde ondergrond.
Welke banden of combi raden jullie aan? Ik rijd tubeless en er passen tot 45 mm in mijn frame.
Ik zoek daarom een band of bandencombinatie die wat meer grip oplevert, zonder dat dit al te wel snelheid kost op harde ondergrond.
Welke banden of combi raden jullie aan? Ik rijd tubeless en er passen tot 45 mm in mijn frame.
In de winter gebruik je dezelfde banden als in de zomer.
Bij modder/nat/geen grip ga je noppen gebruiken, maar dat is onafhankelijk van het jaargetijde. Banden kies je "in functie" van de ondergrond, zoals onze zuiderburen het zouden verwoorden.
Bij modder/nat/geen grip ga je noppen gebruiken, maar dat is onafhankelijk van het jaargetijde. Banden kies je "in functie" van de ondergrond, zoals onze zuiderburen het zouden verwoorden.
hun fietsen.
-
- Forum-lid HC
Op welke ondergrond wil je extra grip?
Op onverhard kies je inderdaad noppen en op asfalt doe je iets rustiger aan in de bochten. Veel moeilijker hoeft het niet te zijn.
Op onverhard kies je inderdaad noppen en op asfalt doe je iets rustiger aan in de bochten. Veel moeilijker hoeft het niet te zijn.
Ik sluit mij bij Bert aan,maar toch een suggestie met ervaring alle 4 all-round band.
Continental terra trail.
Vredenstein Aventura.
Schwalbe one bite.
Pirelli H.
P.s kan verhuizen naar wielen topic.
Continental terra trail.
Vredenstein Aventura.
Schwalbe one bite.
Pirelli H.
P.s kan verhuizen naar wielen topic.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Wissel je banden of heb je 2 wielsets die je compleet overzet?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid
Het gaat met name om grip op onverhard en nat (modder, gras). Ik ben van plan 2 weelsets te gebruiken. Belangrijk is dat ook de modderset niet al te slecht rolt op asfalt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Je wil twee uitersten in 1 band….
Less is bore
In welk gebied rij je?DeHandelaar schreef: ↑04 jan 2025 21:27 Het gaat met name om grip op onverhard en nat (modder, gras). Ik ben van plan 2 weelsets te gebruiken. Belangrijk is dat ook de modderset niet al te slecht rolt op asfalt.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid
De Schwalbe RS heeft een glad loopvlak, de Terra Speed nopjes over de gehele band terwijl deze ook superlicht op asfalt loopt.
Ook op onverharde natte ondergrond meer grip dan de Schwalbe RS (maatje van me rijdt ook met die banden en klaagt over hetzelfde).
De Schwalbe G-One allround zal ook al een beter resultaat geven op onverhard en loopt ook licht op asfalt.
Ook op onverharde natte ondergrond meer grip dan de Schwalbe RS (maatje van me rijdt ook met die banden en klaagt over hetzelfde).
De Schwalbe G-One allround zal ook al een beter resultaat geven op onverhard en loopt ook licht op asfalt.