Pagina 1 van 2

nieuwe fiets gekocht.. maar nu?

Geplaatst: 04 mei 2010 17:20
door nagtie
Hallo
2 maanden geleden kocht ik een trek FX7.5
Prima fiets op wat afstellingen na. Ik heb hem niet gekocht bij een magazijn als Vos of zo. Maar echt gekozen voor kennis en service. Nu ben ik helemaal niet tevreden over de winkel.

Nu ben ik afgelopen zaterdag in Zeist bij EPbike geweest, voor een voorwiel voor mijn broers step. wat een fijne winkel is dat, goede vent, die ondanks drukte echt de tijd voor je neemt.

Nu heb ik contact met hem gehad en mag ik mijn fiets daar brengen voor onderhoud. Maar nu vraag ik mij af of dit niet ten kosten gaat van mijn garantie op de fiets. Het is namelijk geen Trek dealer, wel shimano, maar ik heb vooral een beste tijd garantie op mijn frame.
Of zal ik mijn frame zo nu en dan toch bij de verkoper moeten laten checken?
Hoe doen jullie dat? bijvorbeeld de mensen die bij Vos kopen?

Groet Niels

Geplaatst: 04 mei 2010 17:35
door jaapieo
De fietsenmaker van aankoop moet jou gewoon de garantie geven waar jij recht op hebt.
ongeacht waar jij jou fiets laar afstellen.
Als jij een scheur zou krijgen aan je frame binnen de garantieperiode kan de fietsenmaker van aankoop jou de garantie niet weigeren, hij kan je niet verplichten onderhoud bij hem te laten doen.
Het is meer een kwestie van gunnen. En als de fietsenmaker gewoon slechte service heeft kan ik me voorstellen dat je ervoor kiest afstellen/blokken verwisselen ed. bij een ander te laten doen!

Geplaatst: 04 mei 2010 17:42
door nagtie
ik wil hem ook periodiek onderhoud geven. en dit dus laten doen bij en andere FM.

Bij een auto moet je om garantie te hebben het chasis regelmatig laten controleren en onderhouden etc. maar dta geld bij een fiets niet??

Dan breng ik hem gewoon bij een andere FM, ik ben een beetje klaar met deze FM. Het is voor mij ook nog steeds 50km rijden. Ik dacht die enkele keer, maar in 2 maanden is het nu al 4 keer.

Geplaatst: 04 mei 2010 23:08
door janjmagic
Eric is een vakman die je ook inzake garantiegevallen zo goed mogelijk zal adviseren.

Geplaatst: 04 mei 2010 23:53
door sharkman113
Gewoon de verkoopvoorwaarden van Trek goed doorlezen. Automerken kunnen voorwaarden aan de garantie stellen (bij onderhoud door niet dealers) maar bij fietsen ben ik dit nog niet tegengekomen (en volgens mij is die trek levenslange garantie niet dealer maar dealernetwerk gebonden).

Persoonlijk zou ik hem zo naar Eric brengen. Moet wel zeggen dat een 7.5 niet de meest hoogwaardige fiets in de markt is en sommige onderdelen wat rare problemen kennen (maar anderzijds als de verkopende partij die niet weet op te lossen zou ik er ook niet meer heen gaan).

Geplaatst: 04 mei 2010 23:57
door superrose
Ik laat mijn fiets alleen maar afstellen door eric van EPbike, gouden handjes die gozer, als iemand anders de afstelling van je fiets doet gaat het heus niet ten koste van de garantie hoor.

Geplaatst: 05 mei 2010 00:07
door Zorro
Ja die reclame kennen we nu wel Rose. Geen toegevoegde waarde. Alsof niemand anders een fiets af kan stellen.

Geplaatst: 05 mei 2010 00:26
door nagtie
ZorroI schreef:Ja die reclame kennen we nu wel Rose. Geen toegevoegde waarde. Alsof niemand anders een fiets af kan stellen.


Bij eem bekende gerenomeerde zaak die hier regelmatig wordt aanbevolen lukt het tot 2 maal toe niet.

De FX is inderdaad geen cervelo van 3500 euro. Maar een shimano groep als deore en LX zouden gewoon goed moeten kunnen functioneren. Heb er 10 jaar zonder overdreven onderhoud mee gefietst. Je zou verwachten dat een nieuwer systeem het beter zou doen..
Als die nu niet af te stellen blijkt dan lijkt het mij logisch dat de verkoper alsnog gewoon een goed systeem moet leveren. Dus dan wacht ik het voorstel wel af.

Geplaatst: 05 mei 2010 00:30
door superrose
ZorroI schreef:Ja die reclame kennen we nu wel Rose. Geen toegevoegde waarde. Alsof niemand anders een fiets af kan stellen.


Sorry Ardon, heb ik wat gemist? Ben ik de enige die hier naam specifiek reageert?
Ik ga serieus naar Zeist om hem mijn fiets te laten doen, mijn kleding koop ik dan weer alleen bij een winkel hier in Amsterdam, omdat Marcel van Lohman mij perfect helpt, terwijl ik zelf weer bij een andere zaak hier in de buurt werk, trainen daarintegen, ik vind het leuk om mee te fietsen met een jongen die bij Kaptein werkt en Oscar van Lohman vind ik ook leuk om vaker mee te fietsen. Bandjes en gereedschap koop ik graag bij bikeparts4u, Serge helpt namelijk heel vriendelijk en begrijpt Rose-taal :)
Nu terug naar wat ik zei van EPbike, toen ik issues had met mijn afstelling was hij de eerste die attent genoeg was om het helemaal scherp af te stellen en die bereid is dat tussen alle drukte in te doen. Het viel mij op dat mijn fiets daarna lekkerder reageerde dan dat ie ooit tevoren had gedaan.
Hetzelfde met dat wiel dat maar niet lekker liep. Dat kreeg hij mooi voor elkaar.
Ik zie hier geen reclame hoor, daar ik reageer op de TS, die EPbike al noemt.

Geplaatst: 05 mei 2010 00:57
door nagtie
Rose ik wordt graag gesteund in mijn keuze hoor! Dus hoor graag positieve, maar ook negatieve ervaringen.

Elke goede fietsenmaker die de tijd voor een probleem neemt zal een fiets goed kunnen afstellen. Toch blijkt juist die tijd niet vaak gegund te worden.
De winkel waar ik mijn fiets heb gekocht willen nu na 2 klachten graag dat ik terug kom, end an willen ze er de tijd voor nemen. Ik had gewild dat ze dat 2 keer eerder hadden gedaan.

Groet Niels

Geplaatst: 05 mei 2010 01:17
door daniel1975
Rose, dat kan iedereen die enigzins iets van fietsen af weet..... ;)

(overigens geloof ik wel dat Eric zijn zaakjes goed voor elkaar heeft hoor)

Geplaatst: 05 mei 2010 01:33
door superrose
Ja maar zoals de ts al aangeeft is niet iedereen bereid het te doen, het valt wel op dat mijn fiets bij een andere fm minder scherp is afgesteld. je hoeft mij niet in te lichten over de vaardigheid van fm's als de bereidwilligheid ontbreekt wordt het uiteindelijk niet gedaan