Alles over vakanties op én met de fiets

Ik en de kale berg (Mont Ventoux)

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 11 jun 2010 13:20

[quote="timper"][quote="BullsRider"]Er wordt vaak gesproken over het fonteintje en de marmeren streep als startpunt. Het fonteintje heb ik gevonden op Google Streetview, maar kan iemand mij vertellen in welke straat die marmeren streep ligt?

Welke start geniet trouwens de voorkeur? ;)[/quote]

Dat zal waarschijnlijk de D974 zijn, richting ventouxtop. De hoofdstraat van Bedoin doorrijden naar dienst toerisme. Daar heb je een rondpunt net ervoor, daar naar rechts richting top dus. Enkele meters verder ligt die dunne streep, thv die fietswinkel en een garagepoort geloof ik. Dat is de 'echt' startstreep van de klim euhhh tot boven aan het snoepkraampje.
Het fonteintje ligt op dit rond punt denk ik, maar ik kan het mis hebben.
[/quote]


Is korrekt. Ik heb al vaker op dit forum naar die "streep" verwezen. Gewoon aan het begin van de weg naar de Ventoux. Overigens ligt die streep nog net voor de genoemde fietsenzaak, die wat naar achteren links van de weg gevestigd is. De marmeren streep kun je eigenlijk niet missen (tenzij je erg "gestressed" bent i.v.m. "hetgeen komen gaat" ;)). En het fonteintje ligt net naast het rond-punt, vlak naast het Franse VVV-gebouwtje.
60 x Ventoux

tnieuw
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 21 mei 2007 17:04

tnieuw 11 jun 2010 14:28

Als voorbereding op de Alpe d'HuZes zijn we de week daarvoor naar de Mont Ventoux geweest en deze toen tweemaal beklommen vanuit Bedoin. Dit was onze eerste kennismaking met de MV.

Foto

De eerste dag prima weer, weinig wind maar ook wel wat bewolking. De tweede keer vol zon en warm. Hierdoor was de route door het bos best wel zwaar maar toch boven gekomen. Voor mijn vrouw was dit de allereerste kennismaking met een berg van alure en eenmaal boven kwamen de emoties dan ook los.

Mochten jullie daar in de buurt willen fietsen kijk dan ook een naar de Gorge de la Nesque. Wat een prachtige route is dat en zeker niet zwaar.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 11 jun 2010 16:02

[quote="Le Grimpeur"][quote="timper"][quote="BullsRider"]Er wordt vaak gesproken over het fonteintje en de marmeren streep als startpunt. Het fonteintje heb ik gevonden op Google Streetview, maar kan iemand mij vertellen in welke straat die marmeren streep ligt?

Welke start geniet trouwens de voorkeur? ;)[/quote]

Dat zal waarschijnlijk de D974 zijn, richting ventouxtop. De hoofdstraat van Bedoin doorrijden naar dienst toerisme. Daar heb je een rondpunt net ervoor, daar naar rechts richting top dus. Enkele meters verder ligt die dunne streep, thv die fietswinkel en een garagepoort geloof ik. Dat is de 'echt' startstreep van de klim euhhh tot boven aan het snoepkraampje.
Het fonteintje ligt op dit rond punt denk ik, maar ik kan het mis hebben.
[/quote]


Is korrekt. Ik heb al vaker op dit forum naar die "streep" verwezen. Gewoon aan het begin van de weg naar de Ventoux. Overigens ligt die streep nog net voor de genoemde fietsenzaak, die wat naar achteren links van de weg gevestigd is. De marmeren streep kun je eigenlijk niet missen (tenzij je erg "gestressed" bent i.v.m. "hetgeen komen gaat" ;)). En het fonteintje ligt net naast het rond-punt, vlak naast het Franse VVV-gebouwtje.

[/quote]
Juist, nu komt het terug ;) Nog anderhalve week en ik kan het gaan controleren.
Deze keer logeren we in Bédoin zelf , in la bastide au ventoux.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

alexd
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:44

alexd 11 jun 2010 16:09

Ik was zeker te gestressed. Rotonde wel, maar streep niet gezien? ligt het aan mij?

Mijn verslag van de afgelopen prachtige week staat in onderstaand weblog.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 11 jun 2010 18:43

[quote="Alexd"]Ik was zeker te gestressed. Rotonde wel, maar streep niet gezien? ligt het aan mij?

Mijn verslag van de afgelopen prachtige week staat in onderstaand weblog.[/quote]
Goh, het scheelt dan ook maar een aantal meters hoor. Als je die streep niet zoekt zal je er al zeker niet op letten ;).

Heb net ook je verslag gelezen : zalig he ;) en mooi geschreven ook!! Hier kun je nog lang van nagenieten.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

alexd
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:44

alexd 12 jun 2010 23:46

Dank je timper voor compliment over leesbaarheid.
En inderdaad, een dag (week) om nooit te vergeten. Ik weet nu wat afzien is en tegelijkertijd ook erg trots.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

titatovenaar
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 feb 2010 16:02

titatovenaar 14 jun 2010 22:14

Ik ben gister teruggekomen van mijn fietsavontuur rondom deze mooie berg. Was mijn eerste berg, ik tel de heuvels van de Amstel Gold Race niet mee namelijk. Ik ging meteen voor de Cinglé en dat is helemaal goed gegaan. Alle kanten ben ik net aan binnen de 2u binnen gekomen. De laatste anderhalve kilometer zijn voor mijn gevoel kruipend gegaan, ik was helemaal kapot. En vanuit Malaucene begon ik rustig totdat ik ingehaald werd door vlinders en de vliegen om mijn hoofd zoemde. Tot mijn verbazing zag ik dat er bovenop zelfs nog sneeuw lag aan deze kant.

En geweldige ervaring en ben de dag voor de Cinglé door Gorges de la Nesque gereden. Inderdaad een prachtige route. Ik ben nu echter wel klaar met de Mt Ventoux voorlopig ;-) Misschien nog een andere berg proberen dit jaar, maar wil eigenlijk volgend jaar de Alpe D'huzes proberen.

Ik stond na mijn laatste keer naar de top even bij te komen met een colaatje. Toen zag ik een oude fransman van boven de 70 (mijn frans is niet zo goed maar ik verstond dat het soixante-dix nog iets was) die zojuist ook voor de derde keer naar boven was gekomen. Erg netjes voor zijn leeftijd. Vooral als ik erbij nadenk hoeveel moeite ik ermee had en dat terwijl ik 24 jaar ben. Maar ik fiets wel pas anderhalf jaar, wellicht hij zijn hele leven al..
Toch veel respect voor deze man.

Het was geweldig, ik heb erg genoten, viel mij ook op dat er gigantisch veel Nederlands en Belgen waren, zo kon je onderweg af en toe nog een praatje maken. Ook was ik positief verrast over de Fransen. Ik hoorde altijd dat ze arrogant waren en dergelijke maar ik heb het bijzonder naar mijn zin gehad.

Groeten!

danthaman
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 aug 2009 17:08

danthaman 14 jun 2010 22:26

Je eerste bergbeklimming en dan meteen een Cinglé.... netjes hoor. Nette tijden ook zo te lezen.
Het is een fantastische berg om tegenaan te fietsen;ben vast en zeker van plan om het nog vaker te doen. De cinglé zal ik dan zeker ook doen.

Leuk om je verhaal te lezen; het gevoel van ruim een maand geleden komt meteen weer boven ;)
http://downtheroad.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 14 jun 2010 23:24

[quote="TiTaTovenaar"]Ik ben gister teruggekomen van mijn fietsavontuur rondom deze mooie berg. Was mijn eerste berg, ik tel de heuvels van de Amstel Gold Race niet mee namelijk. Ik ging meteen voor de Cinglé en dat is helemaal goed gegaan. Alle kanten ben ik net aan binnen de 2u binnen gekomen. De laatste anderhalve kilometer zijn voor mijn gevoel kruipend gegaan, ik was helemaal kapot. En vanuit Malaucene begon ik rustig totdat ik ingehaald werd door vlinders en de vliegen om mijn hoofd zoemde. Tot mijn verbazing zag ik dat er bovenop zelfs nog sneeuw lag aan deze kant.

En geweldige ervaring en ben de dag voor de Cinglé door Gorges de la Nesque gereden. Inderdaad een prachtige route. Ik ben nu echter wel klaar met de Mt Ventoux voorlopig ;-) Misschien nog een andere berg proberen dit jaar, maar wil eigenlijk volgend jaar de Alpe D'huzes proberen.

Ik stond na mijn laatste keer naar de top even bij te komen met een colaatje. Toen zag ik een oude fransman van boven de 70 (mijn frans is niet zo goed maar ik verstond dat het soixante-dix nog iets was) die zojuist ook voor de derde keer naar boven was gekomen. Erg netjes voor zijn leeftijd. Vooral als ik erbij nadenk hoeveel moeite ik ermee had en dat terwijl ik 24 jaar ben. Maar ik fiets wel pas anderhalf jaar, wellicht hij zijn hele leven al..
Toch veel respect voor deze man.

Het was geweldig, ik heb erg genoten, viel mij ook op dat er gigantisch veel Nederlands en Belgen waren, zo kon je onderweg af en toe nog een praatje maken. Ook was ik positief verrast over de Fransen. Ik hoorde altijd dat ze arrogant waren en dergelijke maar ik heb het bijzonder naar mijn zin gehad.

Groeten![/quote]
Knap gereden !! Mooie ervaring he ;) Heel herkenbaar want vorig jaar was dit ook mijn eerste echte berg en na een onderbroken klim daags voordien (door de mistral) was de cinglé ook het debuut hehe. Proficiat !!
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

prjz
Forum-lid
Berichten: 1507
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 14 jun 2010 23:45

Ik ga in juli weer naar de Provence en uiteraard rijd ik dan ook een paar keer de Mont Ventoux op (nee niet in één dag), maar er is daar zoveel meer moois om te fietsen.
Gorges de la Nesque of via de Col d'Abaye naar Sault en Aurel en achter langs de Mont Ventoux weer terug naar Malaucene of Bedoin. Schitterende tocht
prj

daanilio
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 apr 2009 21:52

daanilio 19 jun 2010 23:21

Aankomende donderdag naar de Ventoux, heb er zin in!!!

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 20 jun 2010 09:41

[quote="Daanilio"]Aankomende donderdag naar de Ventoux, heb er zin in!!![/quote]

Wie weet kom je Puffdaddy en who cares wel tegen , maar het blijft nog altijd een kleine kans daarop .

Wij rijden hem wss vrijdag of zaterdag , maar vrijdag is de 1e keuzedag .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Plaats reactie